Forfatter Emne: åååh nej  (Læst 4151 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jesper

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
    • Vis profil
åååh nej
« Dato: 09. September 2007 kl: 21:42:38 »
På weekendtur med bilen til surfstævne på Fyn. Da vi skulle pakke igen i morges skulle jeg køre ind mellem to andre biler og havde glemt at min skydedør stod åben. Der var fin plads til at komme igennem (hvis døren havde været lukket)

Knald, riissghtfffhh, stilhed, PIS  :evil:  :evil:

Døren blev smadret og røg af...

Bliver spændende at høre hvad forsikringen siger, håber den kan lappes sammen igen. Det er gået ud over dør, hænglser, skærm, panel... Og den T4 jeg ramte skal også en tur på skadestuen.

Vi måtte "rette" døren med en muggert og spænde det hele sammen med en rem + gaffa for at komme retur til Sjælland.



Jesper
T3 bus årgang 85 1.7D (KY)

Herr_Jensen

  • Gæst
åååh nej
« Svar #1 Dato: 09. September 2007 kl: 21:54:56 »
Tilgiv mig for jeg kom sgu til at grine da jeg laeste dit indlaeg.

Sikke noget pis - men det ser altsaa lidt sjovt ud at du bare har spaendt en rem om hele bilen og saa lidt gaffa.


 Held og lykke

 - Jensen

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
åååh nej
« Svar #2 Dato: 09. September 2007 kl: 21:55:14 »
Hold da kæft det er surt show, nu skal der rigtig arbejdes på den igen  :cry:

Det trøster vel ikke at den krøllede bagskærm i forvejen stod på din liste over kommende projekter  :shock:  :?
... og at du sikkert kan sælge håndtaget fra skydedøren til Kim  :?:

Tony  :oops:  :oops:  :oops:
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline Jesper

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
    • Vis profil
åååh nej
« Svar #3 Dato: 09. September 2007 kl: 21:57:50 »
Ja, vi grinede også af det, for der var jo ligesom ikke andet at gøre. Døren kunne godt sidde af sig selv, men det turde jeg ikke løbe an på med over 200km hjem med bilen fyldt med folk...

Gaffa'en er bare for at holde stropperne fast og for at spændet ikke ridser døren - det går jo ikke vel?

J

Nu er det bevist at en tysker kan repareres med en muggert og gaffatape...
T3 bus årgang 85 1.7D (KY)

Offline Jesper

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
    • Vis profil
åååh nej
« Svar #4 Dato: 09. September 2007 kl: 22:43:31 »
Lyder fint  :D

Har kasko på den så jeg må lige høre forsikringen først. Er bare ret sikker på den ryger over de 60-70% af værdien, hvilket betyder totalskade...

Hvis jeg kan få pengene ud af forsikringsselskabet vil jeg meget gerne høre nærmere.

Mvh Jesper
T3 bus årgang 85 1.7D (KY)

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
åååh nej
« Svar #5 Dato: 09. September 2007 kl: 22:51:14 »
Minder mig om dengang vi på Scania 112'eren rev liften og bagporten af på vej ud af porten i Njalsgade - fordi vi drejede lidt for skarpt og hang fast i et låge-hængsel af støbejern.

Bagenden af kassen sad fast og blev flået af - det pressede så på liften - så meget at der kom overtryk i hydraulikken, og en af slangerne sprang læk...

Gode dyr var rådne - og vi bandt kassen sammen med spansæt - og liften blev også bundet op og fast med spansæt. (Vi taler ca. 30 meter hele vejen rundt om kassen - et held vi havde ad libitum adgang til spansæt...)

Lad være med at spørge.... -Men det så sjovt ud - men det virkede.

Selvsamme Scania lavede vi omtil en 120 personers cabriolet ovre i Århus, da en driver bankede den ind under jernbane-broen ved Spanien, og skrællede toppen af kassen.

Vi troede den døde helt, da en idiot brændte motoren sammen (efter lang tid på motorvej blev den så varm i motor, at olien brækkede ned, klumpede, og lukkede smørekanalerne.) Men den overlevede efter en transplantation hos Lastas....

Men ja, spansæt kan bruges til meget....
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jesper

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
    • Vis profil
åååh nej
« Svar #6 Dato: 11. September 2007 kl: 16:07:37 »
Hey,

Nej det er faktisk ikke en joke. Forsikringen bad mig køre ud til SMC Biler Amager og de sagde med det samme de ikke kunne lave bilen for mindre en 70% af dens værdi = totalskade!

Sikkert fordi VW er pissedyre dvs over 1200 kr i timen, og delvist fordi de ikke gad ha' en gammel T3er ind blandt alle de fine nye biler...

- Døren skal skiftes (kan ikke rettes)
- Nye hænglser
- Skærm rettes
- Pladen over skinnen (v. bageste vindue) er smadret
- Sporet ved panelet et banket skævt

Derefter kørte jeg til IM Autoskade, også på Amager, der gerne ville lave den med brugte dele for at holde prisen nede. De regnede med det lige ville gå.

Hvis man kigger på brugtprisen ligger den nok max på 30K dvs at rep. prisen skal under ca 20K alt inkl...


Nu får vi se hvad der sker

:?
T3 bus årgang 85 1.7D (KY)

PARKHAVE

  • Gæst
åååh nej
« Svar #7 Dato: 11. September 2007 kl: 17:33:28 »
Hør da hvad du kan få fra forsikringen, og så lav en studehandel med dem så du selv køber resterne.
Det må de godtnok ikke , men der er mange der gør det alligevel.

Mads-kaa

  • Gæst
åååh nej
« Svar #8 Dato: 11. September 2007 kl: 19:12:57 »
hvis du har set billeder af min bus smadret, kan jeg fortælle at det incl. lakering kommer til at koste forsikringen i omegnen af 23.000 lavet hos VW i Tønder. Den skade der må da kunne laves billigere???

I øvrigt sur røv! Jeg overhalede dig på vej til Fyn i fredags (Jeg kørte godt nok fjendes bil(Opel Zafira))!

/Mads

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
åååh nej
« Svar #9 Dato: 11. September 2007 kl: 19:14:08 »
Totalskade def. har noget at gøre med registreringsafgift.

Som jeg husker det, er relen nogetmed at hvis bilen laves for over 70% af handelsværdi, så siger Skat - haps, det er en nybygning, ny reg-afgift.

Men det er simpelthen for surt at en fin bil som din skal stryge på den konto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

/JJ
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

PARKHAVE

  • Gæst
åååh nej
« Svar #10 Dato: 11. September 2007 kl: 21:09:37 »
Du kan henvise til min der kommer til salg til 45K privat, din og min er næsten ens i farve, stand og alufælge.
Hvis din totalskades, kan han vælge at udbetale pengene eller finde en tilsvarende bil( fx. min :lol:  :lol: )
På den måde kan du evt. bevise at din er mere værd end 35K ( som var nævnt et eller andet sted) og få den lavet under 70% grænsen hvis det er det du helst vil, eller få mere ud af den.

De skader jeg har haft på mine biler er ALTID blevet takseret på et stort aut. værksted, på den måde får man "mest" for sin bil.

Jeg havde en hiace 8 prs. bus ( dengang de kostede mange penge som brugt), lånte den ud og den var skadet for mere end 70% sagde de. Handelsværdien var 50K påstod taksator og ville give mig 40K med fradrag for km og alder. Jeg takkede nej og sagde at jeg ville have en anden i tilsvarende stand og km. Det nærmeste de kunne finde kostede 85K ved en forhandler, så min blev lavet for 75.000.

Jeg mener bare at man skal ikke lade sig spise af med hvadsomhelst.

En anden ( lancia TD stc.) den eneste skade jeg selv var årsag til blev takseret til værdi på 18K. Heldigvis sendte jeg den til en lancia forhandler der sagde den var  35K værd og heldigvis havde jeg salgspapirer på at den var solgt 2 dage forinden til 34.000.
Resultat: jeg fik 30K OG bilen til reservedele. Solgte bagefter hele bilen til 5K og fik det jeg syntes den var værd.

Offline Jesper

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
    • Vis profil
åååh nej
« Svar #11 Dato: 09. Oktober 2007 kl: 19:48:32 »
Hej igen,

Så blev bussen endelig færdig. Ny dør, ny skærm og fin fin ny lakering af hele den ene side. Får helt lyst til at få resten malet nu og er ret imponeret over hvor godt de har ramt farven :D



Døren jeg fik fra Bo var noget rusten i bunden, så den har jeg stadig liggende hvis der er nogen der mangler en dør? Ellers ryger den ud når jeg kan køre bil igen om 6 uger ...

Mvh Jesper
T3 bus årgang 85 1.7D (KY)

Offline Jesper

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
    • Vis profil
åååh nej
« Svar #12 Dato: 09. Oktober 2007 kl: 19:49:18 »
Hej igen,

Så blev bussen endelig færdig. Ny dør, ny skærm og fin fin ny lakering af hele den ene side. Får helt lyst til at få resten malet nu og er ret imponeret over hvor godt de har ramt farven :D



Døren jeg fik fra Bo var noget rusten i bunden, så den har jeg stadig liggende hvis der er nogen der mangler en dør? Ellers ryger den ud når jeg kan køre bil igen om 6 uger ...

Mvh Jesper
T3 bus årgang 85 1.7D (KY)

Djursland

  • Gæst
åååh nej
« Svar #13 Dato: 09. Oktober 2007 kl: 21:00:57 »
ja den er blevet dejlig fin igen og det var da godt

men jesper hvorfor kan du først køre bil igen om 6 uger

er det noget med en brækket arm eller ben

er der noget vi ikke har hørt om

fortæl fortæl

Mvh Djurs  :lol:

Offline Jesper

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
    • Vis profil
åååh nej
« Svar #14 Dato: 09. Oktober 2007 kl: 21:49:12 »
Citat fra: "Djursland"
...
men jesper hvorfor kan du først køre bil igen om 6 uger er det noget med en brækket arm eller ben er der noget vi ikke har hørt om fortæl fortæl
Mvh Djurs  :lol:


Hej Djurs,

Jeg skrev det vist kort i en anden tråd. Kom til skade med kitesurfing den 20. september og skal gå med skinne og krykker indtil den 20. november uden at støtte på benet overhovedet :evil:
Der er en del små brud i skinnebensknoglen i knæet, så det er noget værre l***. Håber bare benet bliver normalt igen...

Mvh Jesper
T3 bus årgang 85 1.7D (KY)