Forfatter Emne: Nye dæk  (Læst 5354 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bo

  • Gæst
Nye dæk
« Dato: 13. November 2007 kl: 12:56:24 »
Jeg skal til at have fundet ud af hvilke dæk jeg skal have på mine snart nyblæste og nymalede Ronal fælge 8)

Jeg har kigget lidt på et dæk der hedder General Grabber AT2, som ifølge de amerikanske off-road entusiaster der har testet det, er intet mindre end uovertruffent. Meeeen nu er de jo kendt for at være svært glade for deres egne produkter, så er der nogen der har erfaringer med mærket :?:

De har det hos Nordkystens 4x4, men dem kan ikke linke ordentligt til, så her er linket til producenten:

http://www.conti-online.com/generator/www/com/en/generaltire/automobile/themes/4x4_tyres/rough/grabber_at2/ctwl_grabberat2_en.html

Jeg forestiller mig at jeg vil op i 225/75R15 og så koster det 795,- stk. eller 225/70R15 og så "slipper" man med 770,- stk :?

Nogen indvendinger på størrelsen, de burde snildt kunne være der ik`?

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Nye dæk
« Svar #1 Dato: 13. November 2007 kl: 13:03:56 »
lækkert dæk!

Kommer de ikke til at synge???
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Bo

  • Gæst
Nye dæk
« Svar #2 Dato: 13. November 2007 kl: 13:05:40 »
Sikkert ikke mere end at den ressonans og vindstøj jeg i forvejen ikke lægger mærke til, kan overdøve det :D

Herr_Jensen

  • Gæst
Nye dæk
« Svar #3 Dato: 13. November 2007 kl: 15:01:55 »
Det var praecis de daek jeg k0bte paa Daekonline : ).
http://t3nettet.dk/viewtopic.php?t=2922&postdays=0&postorder=asc&start=0

  De saa fede nok ud men jeg vaglte at returnere dem fordi de var en anelse smaa synes jeg. K0bte jo BFG som alle andre (gab). De er fine nok men vist ikke saa gode paa isglatte veje... : /

 Jeg synes det er vaerd at notere sig at du sikkert vil kunne f0le en forskel i din accelerations evne. Dette var ikke noget jeg selv var klar over f0r jeg fik store daek monteret. Den forbliver sgu ikke saa rap i optraekket med store daek paa. Jeg valgte at gaa ned i str. pga. dette.

 Jeg k0rer 225/75/R16 nu.

 : )

 - Jensen

Bo

  • Gæst
Nye dæk
« Svar #4 Dato: 13. November 2007 kl: 15:39:12 »
Hvad mener du med at de var en anelse små????

Herr_Jensen

  • Gæst
Nye dæk
« Svar #5 Dato: 13. November 2007 kl: 19:54:12 »
Jeg k0bte jo 215/70/R16 : ).

De er fede nok... Var bare ikke saa svulstige synes jeg. Hm. Daarligt ord. 'Raw'... 'Mean'... etc.

BFG er jo heller ikke 'mean' men de er lidt mere chunky end de Grabber daek jeg hev fat i. Jeg synes du skal k0be disse:


Bronco Grizzly Claw : )

ho ho ho

 - Jensen

PS: Grabber daekket har scoret rigtig fine karaktere paa Tyretest.com.

PPS: http://www.bronco4x4.com/Bronco4x4 <--- De har dem sgu paa tilbud! 235/85R16 Bronco Grizzly Claw x4 on 7x16 White 8 Spokes. Our Price: £410.19.

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Nye dæk
« Svar #6 Dato: 13. November 2007 kl: 20:38:21 »
helt ærligt så sys jeg at man ska vælge at ha nogen knokkel dæk på knokkel fælge, og så ha et sæt gadehjul oz, medmindre man er totalt rundt på gulvet og bare vil ha en dunk der sejler rundt på vejen og rumler og synger og regerer. det er sagt fra en mund som sidder på en mand der kører det ultimative offroad køretøj unimog med michelins ultimative knokkeldæk i 20" every fucking dag, året rundt. det synger og larmer og styrer afhelved til på asfalt, But we will go anywhere offroad og det er facts, mudder, strandsand, pløret skovbund, våd ny pløjet mark. og ja den ser da mean ud. men de "rigtige nødder har altså knokkel hjul, ærligt så sys jeg da oz det ser mean ud meeen ville ikk køre på det i indre kbh eller lign. bare fordi det ser gall ud. så hellere A/T dæk 80%road 20% offroad. men det er jo op til den enkelte.. :D  bare mine 50cent.     forresten er der et offroad område der hedder hedeager herovre som har åbent i rigtig mange weekends hvis syncro fractionen sku ud og spille "brede"  :D
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Herr_Jensen

  • Gæst
Nye dæk
« Svar #7 Dato: 13. November 2007 kl: 21:12:06 »
Dude! Du har en Unimog? : )

 Fedt - kunne vi ikke se nogle billeder af den. Jeg har selv taenkt paa at faa enmen den blev sgu for dyr for mig bare i anskaffelse. Er den ikke bare vildt sjov at k0re i?

 Hov - nu highjacker jeg Bo's traad. Undskyld. Her har du den igen.

 - Jensen

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Nye dæk
« Svar #8 Dato: 14. November 2007 kl: 00:47:32 »
min arbejds vogn er en unimog. og det er som den ser ud en Traktor når den ska køre landevej 103kmt efter gps og det er med 20" og ned af bakke med rygvind og 3000omdr på tælleren så synger det og sejler rundt  selv med 70 psi i dækkene men 30psi og så ud i det bløde så spiller det
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline kaizer

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 144
    • Vis profil
Nye dæk
« Svar #9 Dato: 18. November 2007 kl: 19:45:58 »
Hej Bo. Det lyder præcis som dem jeg så en tysker (Goren) køre med for et par måneder siden. - 225/75R15 ! Han havde netop købt dem hos nordkystens og fået sat dem på sorte 15" fælge, ala dem vi køre med.
Det så super godt ud, de ku sagtens være der og gav lige det, der ekstra syncro-bad-ass look vi jo dybest set gerne vil ha... (eller er det bare mig?!) :wink:
Og så ku man skrue pigge i til når istiden kommer - så blev jeg også misundelig!

go for it!
Mads - Ejer af VW Bus T3 Syncro 2.1 Krankenwagen :-)

Bo

  • Gæst
Nye dæk
« Svar #10 Dato: 19. November 2007 kl: 06:50:26 »
@Kaizer: Super, jeg tror også det er dem jeg er blevet enig med mig selv om at jeg skal ha´  :D

Bo

  • Gæst
Nye dæk
« Svar #11 Dato: 10. December 2007 kl: 13:34:39 »
Så er der bestilt dæk 8)  Det endte med at blive i størrelsen 225/70/15
og af mærket General Grabber At2:

Så skal jeg bare lige have givet maleren det sidste spark i røven, så jeg kan få fælgene og så bliver jeg glad, og det gør KKrogsgaard vist også, det tålmodige menneske :wink:

Kkrogsgaard

  • Gæst
Nye dæk
« Svar #12 Dato: 10. December 2007 kl: 16:30:19 »
Immer mein  freund... :-D

Klap klap, det gør nasss...

T3Anders

  • Gæst
Nye dæk
« Svar #13 Dato: 10. December 2007 kl: 17:43:56 »
Hvad koster dit malerjob, Bo?

Jeg har selv lige renset og malet det sæt med pigdæk jeg købte af Jesper i okt., og så kunne det være rart at vide om det havde været besværet værd at bruge tid og kræfter på at gøre det selv..... :roll:

De skal lige tørre, men jeg skal nok tage nogle billeder senere.

Bare skriv en PM hvis du ikke har lyst at råbe det ud over hele DK :wink:

Bo

  • Gæst
Nye dæk
« Svar #14 Dato: 10. December 2007 kl: 19:35:19 »
[size=18]DET KOSTEDE 1000,- KR 500 TIL GLASBLÆSNING OG 500,- TIL MALEREN!!!!!!!!

MEN SÅ KENDER JEG HAM ALTSÅ OGSÅ OG HAR FÅET HELT SPECIEL PRIS !

SÅ DET ER NOK IKKE SÅ BRUGBART SOM SAMMENLIGNINGSGRUNDLAG[/size]