Hej alle, jeg har lige købr mig en VW Syncro Bus TD årg 11-87.
Nysynet og alt iorden med defekt motor.
Jeg er uddannet mekaniker, har eget værksted så det skruemæssige er iorden.
Men jeg kan ikke rigtig beslutte mig for hvilken motor jeg skal ligge i vognen. Udover det skal være Turbodiesel.
Jeg skal have den bygget med højt tag og camping indretning. Den er jo i forvejen temmelig tung og campingudstyret gør den endnu tungere.
Jeg ville jo gerne høre hvad de kloge hoveder herinde kan komme på af for-imod argumenter.
Jeg har valget mellem 3 motorer
1 - 1.6 TD som jeg selv engang har renoveret med rem, ruller, pakninger overalt, dyser gløderør m.m.. Den starter første gang men nr 2 defekte turbo sender igen uanede mængder olie i indsugningen. Og stempler lejer m.m. er ikke skiftet ved renovering km. ca 45.000
2.- 1.6 TD som har siddet i en kassevogn jeg købte og selv kørte hjem. ( ca. 80 km.) Den har nu været afmonteret i 3 år og står på en palle, og ser temmelig træls ud, ikke utæt, men irret og rusten. Km ukendt.
3. - 1.9 TD bestående af 1.9TD motor med nyt topstykke, ny turbo, alt lavet om til TD ( sidder i den nu), KM max 15.000 på disse dele, men med en sandsynligvis defekt blok/stempel. Dertil en rå 1.9TD blok u skader u/slitage i god stand ( rimelig ny)
Ligegyldig hvilken motor der skal i kommer der naturligvis nye pakninger, rem ruller m.m. i inden den skal lægges i.
Det hurtigste er at tage den komplette men rustne nr. 2 og smide i hullet, håbe på den kan køre mens jeg renoverer nr. 3.
eller lave nr. 3 fra starten.
Gode input modtages, jeg står her i weekenden og tager bus motoren ud.