Forfatter Emne: Dieselrør....  (Læst 1590 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Djursland

  • Gæst
Dieselrør....
« Dato: 06. Marts 2006 kl: 18:44:48 »
hej hej med dig...

ja det er ikke usædvanligt at der kommer hul i et rør og det er et lille bitte et så der står en diesel tåge ud fra det,,

grunden til at det kommer hul er fordi der ikke er de samle stykker på... dem der holder dem sammen alle 4 rør så kan de side og vibrerer i stykker
det er 2 matal stykker der er skuet sammen med en 6 mm bolt med gummi imellem til at holde røren med..

og jens flensburg her fra har nogle til at ligge spørg ham det kan være at han ikk har solgt dem endnu..

PARKHAVE

  • Gæst
Dieselrør....
« Svar #1 Dato: 06. Marts 2006 kl: 18:45:48 »
Det sker altså engang imellem.
Men det sker meget hurtigt igen, hvis ikke man får monteret alle de små "distanceholdere" altså bespændinger med gummi imellem, som sidder en eller 2 steder på dyserørerne.
Det er vibrationerne der får dem til at flække

Djursland

  • Gæst
Dieselrør....
« Svar #2 Dato: 06. Marts 2006 kl: 23:11:03 »
hej hej med dig..

ja det gør man vel...  :lol:

Mvh Flemming  :lol:

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.262
    • Vis profil
Dieselrør....
« Svar #3 Dato: 07. Marts 2006 kl: 13:37:41 »
Bortset fra, at jeg skiftede tre rør i de seneste fire år, så er der lige en meget vigtig detalje i den sag:

Iflg. erfaringerne i det tyske form www.bulliserver.de skal man være varsom med de forskellige dieselrør. Et enkelt forkert dieselrør med manuel tilpasning pga. forkert længde i en improviseret reparation etc. havde medført en ulighed i TDèns nederste omdrejningsområde. Det sker især pga. dieselrør fra en 1,6 eller 1,7 KY der manuelt bliver tilpasset til en 1,6 TD. Normalt har jeg er rør liggende til et nødtilfælde, men jeg skifter ud med originaldele såsnart jeg kommer til forhandleren. Det skyldes dårlig erfaring, det er irriterende med den der problematik.

Den der dieseltåge pga. hårfine revner er meget irriterende, og vibrationerne smadrer gerne dieselrør i løbet af årene. Et enkelt dieselrør koster hernede originalt 29,00 Euro hos VAG i Flensborg.

so long

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963