Bortset fra, at jeg skiftede tre rør i de seneste fire år, så er der lige en meget vigtig detalje i den sag:
Iflg. erfaringerne i det tyske form
www.bulliserver.de skal man være varsom med de forskellige dieselrør. Et enkelt forkert dieselrør med manuel tilpasning pga. forkert længde i en improviseret reparation etc. havde medført en ulighed i TDèns nederste omdrejningsområde. Det sker især pga. dieselrør fra en 1,6 eller 1,7 KY der manuelt bliver tilpasset til en 1,6 TD. Normalt har jeg er rør liggende til et nødtilfælde, men jeg skifter ud med originaldele såsnart jeg kommer til forhandleren. Det skyldes dårlig erfaring, det er irriterende med den der problematik.
Den der dieseltåge pga. hårfine revner er meget irriterende, og vibrationerne smadrer gerne dieselrør i løbet af årene. Et enkelt dieselrør koster hernede originalt 29,00 Euro hos VAG i Flensborg.
so long
Jens