Forfatter Emne: Drømme t3 / Turtlesbilen  (Læst 32860 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Drømme t3 / Turtlesbilen
« Svar #15 Dato: 02. Januar 2011 kl: 17:58:10 »
Kan du ikke se noget ud af dette billede. ?

http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-p-121906.html#121906
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
Drømme t3 / Turtlesbilen
« Svar #16 Dato: 02. Januar 2011 kl: 19:31:36 »
Ja lidt men det er MV indsprøjtning jeg mener ikke den motor der hedder MV! Eller bliver det til det samme?

Iøvrigt har din nye bil også g gear!
Carsten

Mølle

  • Gæst
Drømme t3 / Turtlesbilen
« Svar #17 Dato: 02. Januar 2011 kl: 20:23:19 »
Husk at det er en større omgang at konvertere til R4 på en syncro, når den er født med WBX. Der skal skiftes bl.a. koblingsklokke og tank.

mvh. Mølle

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
Drømme t3 / Turtlesbilen
« Svar #18 Dato: 02. Januar 2011 kl: 21:11:30 »
Ok så døede den mulighed!!

Så er der kun tilbage at gå fra karubator til det MV insprøjtning.
Carsten

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Drømme t3 / Turtlesbilen
« Svar #19 Dato: 02. Januar 2011 kl: 21:29:29 »
om det er mv eller dj betder ikke så meget, bortset fra at det nok er lettere med dj. Så behøver du ikke skifte strømfordeler. Om det så kan komme til at køre ordentligt tvivler jeg lidt på, du har ingen muligheder for at justere benzinmængden og med den noget lavere kompression på dg'en bliver der forskel.

Hinze

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
Drømme t3 / Turtlesbilen
« Svar #20 Dato: 02. Januar 2011 kl: 21:36:25 »
Kender ikke til erfaringer med det men WBX manden siger at det virker!!!
Carsten

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
Drømme t3 / Turtlesbilen
« Svar #21 Dato: 11. Januar 2011 kl: 21:07:46 »
Husk at det er en større omgang at konvertere til R4 på en syncro, når den er født med WBX. Der skal skiftes bl.a. koblingsklokke og tank.

mvh. Mølle

Er det det da nemmere hvis den er født med diesel motor?
Carsten

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Drømme t3 / Turtlesbilen
« Svar #22 Dato: 11. Januar 2011 kl: 23:48:18 »
Citat fra: "Hinze"
om det er mv eller dj betder ikke så meget, bortset fra at det nok er lettere med dj. Så behøver du ikke skifte strømfordeler. Om det så kan komme til at køre ordentligt tvivler jeg lidt på, du har ingen muligheder for at justere benzinmængden og med den noget lavere kompression på dg'en bliver der forskel.

Hinze


Jo der er netop forskel på DJ og MV. DJ er optimeret til ydelse og MV til emmissionskrav og økonomi.
MV systemet har både elektronisk kontrolleret tænding og lamregulering.
Brug ikke DG eller anden strømfordeler på DJ, det vil resultere i tændingsbanken pga. det høje CR forhold.
Luftmængdemåleren klarer fint at justere mængde til en 1,9.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
Drømme t3 / Turtlesbilen
« Svar #23 Dato: 13. Januar 2011 kl: 21:11:00 »
Hvilke dele skal der til for at man kan sætte MV på?
Carsten

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Drømme t3 / Turtlesbilen
« Svar #24 Dato: 13. Januar 2011 kl: 22:05:52 »
MV, altså motoren MV eller motorstyringen og indsprøjtningsanlægget fra en MV også kaldet Digifant ?
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
Drømme t3 / Turtlesbilen
« Svar #25 Dato: 13. Januar 2011 kl: 22:14:06 »
Mv digifant!
Carsten

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
Drømme t3 / Turtlesbilen
« Svar #26 Dato: 13. Januar 2011 kl: 22:15:41 »
Husk at det er en større omgang at konvertere til R4 på en syncro, når den er født med WBX. Der skal skiftes bl.a. koblingsklokke og tank.

mvh. Mølle

Er det det da nemmere hvis den er født med diesel motor?

Ja så er det meget nemmere  :lol:  :lol:  :roll:  Du skal nemlig bruge koblingsklokken fra diesel hvor starteren sidder i toppen og ikke ude i den ene side som på Bensinudgaverne.  Men det er ikke svært at udskifte >Bare bøvlet< og du skal så alså også lige have en ny tank og koblings klokke.  Man kan dog lave en " bule " i bensin udgaven ved hjælp af varme på det rigtige sted. Jeg ved det for jeg afprøvede det efterfølgende da jeg havde udskiftet tanken så skulle du få brug for en ny tank har jeg den !!!
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Drømme t3 / Turtlesbilen
« Svar #27 Dato: 13. Januar 2011 kl: 22:26:08 »
Citat fra: "CarstenAS"
Hvilke dele skal der til for at man kan sætte MV på?


Indsugningsmanifold m. dyser, spjæld, lufttilskudsventil, strømfordeler, tændingsmodul osv Slanger luftfilter, relæboks, motorledningsnet incl. tomgangsreguleringsbox.
Benzintank, benzinpumpe.

Tror det var det ...
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
Drømme t3 / Turtlesbilen
« Svar #28 Dato: 13. Januar 2011 kl: 22:33:12 »
Og det burde være plug and play (kør)
Carsten

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Drømme t3 / Turtlesbilen
« Svar #29 Dato: 13. Januar 2011 kl: 22:36:03 »
Det er det, hvis du har alle komponenter. Har selv gjort det.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."