0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Tak tak Billige penge = ca. 5K Den står ved kommunen, som min svoger arbejder ved, så jeg tvivler på at den kan annonceres.Jeg har kigget rundt og læst en masse super godt, jeg synes dog ikke rigtig jeg kan finde hoved og hale eftersom jeg ikke kender de forskellige koder.
5K !!? Køb køb køb
Så fik jeg kigget nærmere på den.Den virker faktisk vældig frisk, stort set intet rust i bunden, men selvfølgelig lidt i pladesamlinger og hjørner.Den har stået stille de sidste par dage, så jeg forvarmede den to gange, og den sprang lige i gang. Gik lidt ujævnt de første ca. 15 - 20 sek. men så var den også klar Gearkassen var noget træg de første par gange der skulle skiftes gear, men det betyder vel ikke det store?Sikkert ikke, men du får ingen med kendskab til T3 til at sige det med vished.De første 3 - 5 gange jeg satte i gang lige ud, lød der en skurrende lyd, nærmest som metal mod metal, samt den hoppede lidt hvad kan det have været? Efter de par gange, var der intet.Rustbelægninger på bremseflader og kobling.Der er noget oliespild ved sugeslangen mellem luftfilter og turbo, det så ud til at komme ud ved en samling, lige ved knækket inden turboen. Jeg kunne ikke umiddelbart se om det kom længere oppe fra, men jeg tror det ikke. Øhh, olie i indsugningen :?Ja, den har formentlig meget underkompression, og det tager en masse olie med.Ellers var der ikke noget nævneværdigt oliespild, og kun meget lidt fra differientaler og deslige.Trækakslerne kunne jeg rykke sideværts, altså mellem differientale og hjul, ikke meget men lidt. Er dette normalt?Ja, hvis ikke de kunne det, så kunne de jo ikke forandre længde, når bilen fjedrer.Der er stripset to slanger op, sammen med køleslangerne. Jeg kunne ikke lige se hvor de gik hen, andet end at de fulgtes med køleslangerne. De kan vel næsten kun være til en oliekøler?Næppe. Det er formentligt slangerne til førerkabinens varmeapparat. De er nemlig også stripsede op.Alt i alt synes jeg faktisk den virker utrolig frisk, taget i betragtning at km. tælleren står på 347.xxxNu skal du ikke lytte for meget til mig - jeg er for det meste bare en gammel mavesur pessimist, men til gengæld er jeg ærlig, og min alder har lært mig at skelne mellem rosenrøde illusioner og virkeligheden. Derfor: Forvent overordentligt store omkostninger med sådan en bil. Ingen har nogensinde gidet at tage sig kærligt af en mandskabsvogn. Det er en bil helt uden afgift, som end ikke har måttet køre med en fast bruger hjem. Hvorfor skulle nogen tage sig af den? Dertil kommer, at firehjulstrækkere - og særligt pseudofirehjulstrækkere som T3 er meget sårbare i transmissionen. Motoren er som bekendt også betydeligt uinderdimensioneret og kræver mere end almindelig opmærksomhed for at klare en anstændig levetid.Er du klar til at levere den indsats? Kan du lave det hele selv? Synes du det er sjovt at reparere mere end man kører? Hvis ja til det hele, så har du fundet din nye herlige hobby og er sikkert lige så tosset som os andre. Hvis nej, så har du nu en chance for at takke nej, før dit ægteskab bryder sammen og huset går på tvangsauktion....Det er dog desværre usikkert om jeg kan købe den :sad: og i fald jeg kan, hvornår. De nye biler skal lige leveres først :roll:
Kan jeg ikke få uddybet meningen med underkompression?