Forfatter Emne: ABS på Syncro  (Læst 5038 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
ABS på Syncro
« Dato: 26. Marts 2008 kl: 21:29:27 »
Kan man uden vidre snuppe et ABS sæt fra en Caravelle 2wd fra sidst i 80'erne og smide på Højben (Syncro fra '88)?? Eller vil det give problemer med de ekstra trækaksler??
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
ABS på Syncro
« Svar #1 Dato: 26. Marts 2008 kl: 21:59:52 »
Der er temmelig mange komponenter, der indgår i et ABS-system, så man skal være noget energisk for at kaste sig ud i det.

Bagved skulle der ikke være problemer, men foran er der forskellige rotorer for impulsgiveren.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
ABS på Syncro
« Svar #2 Dato: 26. Marts 2008 kl: 22:01:44 »
Ved godt der er mange komponenter, det afskrækker mig ikke ;)

Havde godt på fornemmeren at der var forskel på rotorne foran, kunne bare ikke lige finde noget om det i Bentley...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
ABS på Syncro
« Svar #3 Dato: 26. Marts 2008 kl: 22:02:53 »
abs til hvad? Muddertrucker?? er det ikk bare volle rolle og så fremad?? abs er det ikk lige rigeli hightech til vores lille verden
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
ABS på Syncro
« Svar #4 Dato: 26. Marts 2008 kl: 22:06:37 »
Det er da helt fint at have en syncro der vil frem i al slags vejr, det er bare knapt så sjovt når man bremser og så den synes det er sjovt at blokere :D

Ikke at jeg har et problem i den retning, men det er ikke kun mig der kører syncro her på matriklen, og når nu man er glad for sin IM vil man jo gerne have hende hjem i hel tilstand :D
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
ABS på Syncro
« Svar #5 Dato: 26. Marts 2008 kl: 22:14:22 »
arrr men kvinder og gamle biler er det ikk oz en lidt farlig coktails :D
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Mads-kaa

  • Gæst
ABS på Syncro
« Svar #6 Dato: 26. Marts 2008 kl: 22:14:39 »
Personligt tror jeg det er nemmere at opgradere bremserne, så blokkere de heller ikke så nemt.

/Mads

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
ABS på Syncro
« Svar #7 Dato: 26. Marts 2008 kl: 22:21:03 »
Citér
Personligt tror jeg det er nemmere at opgradere bremserne, så blokkere de heller ikke så nemt.


Eller opgradere konen :lol:
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Mads-kaa

  • Gæst
ABS på Syncro
« Svar #8 Dato: 26. Marts 2008 kl: 22:26:05 »
Citat fra: "dokajønne"
Citér
Personligt tror jeg det er nemmere at opgradere bremserne, så blokkere de heller ikke så nemt.


Eller opgradere konen :lol:


Pas på...

/Mads

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
ABS på Syncro
« Svar #9 Dato: 26. Marts 2008 kl: 22:42:38 »
hellere 2 på 15 end en på 30 det sku være så moderne :D
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Kkrogsgaard

  • Gæst
ABS på Syncro
« Svar #10 Dato: 27. Marts 2008 kl: 06:06:48 »
Det handler vel om at køre efter forholdne. ABS stinker og er ligeså falsk tryghed som sikkerhedsseler.

Men ABS er sjov at lege med, når der er is... Det buldrer og brager i vores golf, når man rører lidt ved pedalen.

PARKHAVE

  • Gæst
ABS på Syncro
« Svar #11 Dato: 27. Marts 2008 kl: 07:37:01 »
Citat fra: "Kkrogsgaard"
ABS stinker og er ligeså falsk tryghed som sikkerhedsseler..


Det var da ellers noget af et synspunkt. :!:
Er det noget du vil understøtte med lidt facts, for ellers så tager jeg det bare som et mandigt udbrud :lol:  :lol:

Ellers synes jeg at man skulle prøve at tage et banekursus og opleve forskellen på biler med og uden abs i extreme situationer.
Det er belærende selv for gamle rotter.

IMO er de eneste der er bedre til at bremse end et abs-system, de allerbedste formel 1 piloter.
Og det er der næppe mange dagligdags danskere der kan svinge sig op i nærheden af.

@Blackchart - det ville da være et fedt projekt :lol:

Offline 4X4

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 371
    • Vis profil
ABS på Syncro
« Svar #12 Dato: 27. Marts 2008 kl: 07:49:48 »
Øhh....vil en standard ABS ikke blive snotforviret over at for og bag aksel hænger sammen (i et eller andet omfang).

Mvh Peter
Mvh Peter

Der er 10 slags folk, dem der forstår binær og dem der ikke gør.

PARKHAVE

  • Gæst
ABS på Syncro
« Svar #13 Dato: 27. Marts 2008 kl: 07:55:52 »
Det må jo så være en af de ting Blackchart skal finde ud af før andre begynder :lol:  :lol:

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
ABS på Syncro
« Svar #14 Dato: 27. Marts 2008 kl: 13:24:16 »
Selvfølgelig er ABS ikke evigt saliggørende, men det er sørme en hjælp for alle hverdagsbilister.
Jeg tror ikke, at nogle af os her kan hamle op med et ABS-system, når det angår at vurdere, hvordan man skal fordele den til rådighed værende friktion mellem bremse- og styrekræfter i en truende situation. I jobsammenhæng har vi jævnligt arrangementer på baner, og trods det, at jeg kollegialt set omgiver mig med proff. auto-folk, så har jeg endnu ikke mødt én, der kunne udbremse et ordentligt ABS-system - særligt ikke, hvis der samtidig indgår en undvigemanøvre. Langt de fleste med "gammeldags" bremser blokerer hjulene og kommer elegant kurende direkte ind i forhindringen - og det på trods af, at de i den situation er forberedt på at den kommer. I den virkelige trafik spiller nervøsitet og chok-virkning med, og der tror jeg, at tendensen til at klodse bremsen er endnu mere udtalt.

Ang. Syncro og ABS, så ser jeg ingen hindringer. Massevis af 4wd'ere har ABS og også i Syncro'er. Bremsekræfterne overgår langt det moment, som VC'en kan overføre, og jeg formoder ikke, at man kører med spær på differentialerne i trafikken. Men selv om man gjorde, så ville ABS'en jo bare løsne bremseåget indtil begge / alle hjul spandt igen.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!