Forfatter Emne: Spørgsmål om LDA-dåse.  (Læst 722 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline FarT3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 424
    • Vis profil
Spørgsmål om LDA-dåse.
« Dato: 16. April 2008 kl: 21:51:23 »
Jeg har nusset lidt om dieselpumpen i aften og var ikke helt tilfreds med LDA dåsen. Bøgerne og søgefunktionen her på nettet er blevet brugt flittigt, men jeg syntes ikke rigtig at jeg har fundet hvad jeg søgte. Bøgerne beskrev den overhovedet ikke.

Skulle nogen ikke vide det er Dåsen rent faktisk en overdimentioneret meget kort cykelpumpe. Et metalhus hvori der glider et metalstempel beklædt med en gummipakning. Har jeg ret i at slangen fra indsugningen skal sidde på den studs der sidder nærmest den lukkede ende på dåsen ?
Er det også den studs man skal blokere når man vil afprøve om dåsen holder tæt ? Jeg syntes nemlig der var en der skrev at man skulle holde for den nederste studs, men det er da kun udluftning ik ?

Jeg fik gr. slidt motor olie op gennem slangen fra indsugningen og ind i dåsen og det er jo nok det der har svækket den. Nu vil jeg prøve at rense den og derefter give den en gang siliconefedt ved stemplet som forsøg. Det er da billigere end at ofre en ny. Nogen der har prøvet det ?
Med venlig hilsen

FarT3
30252288


Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Spørgsmål om LDA-dåse.
« Svar #1 Dato: 16. April 2008 kl: 21:59:51 »
Citat fra: "FarT3"
Jeg har nusset lidt om dieselpumpen i aften og var ikke helt tilfreds med LDA dåsen. Bøgerne og søgefunktionen her på nettet er blevet brugt flittigt, men jeg syntes ikke rigtig at jeg har fundet hvad jeg søgte. Bøgerne beskrev den overhovedet ikke.

Skulle nogen ikke vide det er Dåsen rent faktisk en overdimentioneret meget kort cykelpumpe. Et metalhus hvori der glider et metalstempel beklædt med en gummipakning. Har jeg ret i at slangen fra indsugningen skal sidde på den studs der sidder nærmest den lukkede ende på dåsen ?

Ja

Er det også den studs man skal blokere når man vil afprøve om dåsen holder tæt ?

Ja

Jeg syntes nemlig der var en der skrev at man skulle holde for den nederste studs, men det er da kun udluftning ik ?

Nemli'

Jeg fik gr. slidt motor olie op gennem slangen fra indsugningen og ind i dåsen og det er jo nok det der har svækket den. Nu vil jeg prøve at rense den og derefter give den en gang siliconefedt ved stemplet som forsøg. Det er da billigere end at ofre en ny. Nogen der har prøvet det ?

Ja, - jeg brugte træg kædesavsolie, og det virkede for mig en tid. Sørg for at det bliver godt fordelt, men forvent ikke langtidsmirakler.

Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Crapz

  • Gæst
Spørgsmål om LDA-dåse.
« Svar #2 Dato: 16. April 2008 kl: 22:03:33 »
Testen:

1: Træk slangen af LDA dåsen
2: Træk stangen så langt ud kan
3: Sæt en finger der hvor slangen sad på LDA dåsen
4: slip stangen

A)
Hvis den glider langsomt ind så se om din finger slutter tæt på det hul hvor slangen sad. prøv igen
B)
Glider stangen bare ind i dåsen hæhæhæh høhøh, så skal du have en ny LDA dåse
C)
hvis den bliver ud så virker din LDA dåse

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Spørgsmål om LDA-dåse.
« Svar #3 Dato: 16. April 2008 kl: 22:08:54 »
Citat fra: "Crapz"

C)
hvis den bliver ud så virker din LDA dåse


Næh, så ville jeg skaffe en ny dåse  :twisted:

Sorry, kunne ikke nære mig :D
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Crapz

  • Gæst
Spørgsmål om LDA-dåse.
« Svar #4 Dato: 16. April 2008 kl: 22:12:54 »
hæhæh :P :P

Offline FarT3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 424
    • Vis profil
Spørgsmål om LDA-dåse.
« Svar #5 Dato: 16. April 2008 kl: 22:15:31 »
Orv manner ! Nu har jeg fjernet den fjeder der skubber stemplet ind så nu har jeg sparet en ny dåse   :lol:  :lol:  :lol:  :roll:
Med venlig hilsen

FarT3
30252288


Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg