Forfatter Emne: Gearing og brændstofforbrug  (Læst 1448 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline FarT3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 424
    • Vis profil
Gearing og brændstofforbrug
« Dato: 17. Juni 2008 kl: 14:33:07 »
For ikke at snigløbe Jankjerbyes tråd
 http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?p=52173&sid=b321bfdc1100a291416f29adb9a3da49#52173
fortsætter jeg her med en ny. Man skal nok lige læse WBX-mandens indlæg i ovenstående for at få menig i dette.

Rasmus. Det er vældig interessant det her.Du må lige forklare os der ikke er så hurtige det der fine skema. Jeg har aldrig set sådan noget før. Du skriver
Citér
Lad os så sige at den førnævnte WBX har 30 hk. ved 2000-3000 omdrejninger og en belastning svarende til de 260 g/kWh, ja så skal jeg bare finde et gear som passer med 90 km/t for at opnå den bedst mulige økonomi ved 90 km/t ( Jeg vil tro man reelt skal lidt ned i hastighed for dette eksempel passer).



Det vil da sige et gear der passer indenfor 2 - 3000 rpm og ikke et hvilket som helst gear der holder 90 kmt.

På skemaet er der nogle farvede streger som jeg kan regne ud må være gearene. Fører man så 90 kmt linien ud og ser hvilke gear der passer og vil det sige at i det givne eksempel er lidt lige meget om man bruger 4. eller 5. gear der begge holder sig indenfor 2 - 3000 rpm ?

Jeg kan desværre ikke finde nogen henvisninger til programmet, men det må vel være fordi min computer ikke har de faciliteter der skal til. :cry:
Med venlig hilsen

FarT3
30252288


Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg