Forfatter Emne: starter problem  (Læst 7320 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
starter problem
« Svar #30 Dato: 26. April 2009 kl: 22:39:20 »
Citat fra: "bos1"
Citat fra: "Aran"
Og nu mens du er i gang: Polerne på batteriet og kablernes fastgørelse. De SKAL sidde urokkeligt fast, og der skal selvfølgelig være 112% forbindelse.


det er tjekket og sidder som det skal

nu sidder der 2 batterier på den kan det ene godt strejke en gang i mellem


Hvordan er de forbundet. ?

Er det ikke et batteri til Bilen, og et batteri til Camping.

Et batteri strejker ikke engang imellem, men det kan godt ligge lige på en grænse enten med spændingen eller med strømmen og så virker det som det ikke altid kan, temperatur og dagsaktuel ladestand har indflydelse. Eller du prøver at starte og det så lige sparker liv i cellerne, så når du prøver anden gang er den der.

Tjek og dobbelt tjek alle ledninger og forbindelser, pil eventuelt nummer to batteri fra.  Prøv et andet batteri.  Og mål gerne spændingen.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
starter problem
« Svar #31 Dato: 26. April 2009 kl: 22:51:23 »
Citat fra: "KHSalvesen"
Citat fra: "bos1"
Citat fra: "Aran"
Og nu mens du er i gang: Polerne på batteriet og kablernes fastgørelse. De SKAL sidde urokkeligt fast, og der skal selvfølgelig være 112% forbindelse.


det er tjekket og sidder som det skal

nu sidder der 2 batterier på den kan det ene godt strejke en gang i mellem


Hvordan er de forbundet. ?

Er det ikke et batteri til Bilen, og et batteri til Camping.

Et batteri strejker ikke engang imellem, men det kan godt ligge lige på en grænse enten med spændingen eller med strømmen og så virker det som det ikke altid kan, temperatur og dagsaktuel ladestand har indflydelse. Eller du prøver at starte og det så lige sparker liv i cellerne, så når du prøver anden gang er den der.

Tjek og dobbelt tjek alle ledninger og forbindelser, pil eventuelt nummer to batteri fra.  Prøv et andet batteri.  Og mål gerne spændingen.

Kurt


ja der er muligheder nok  :D
må lige prøve at se på det i løbet af ugen og vender så tilbage hvis jeg har fundet en løsning eller flre problemer
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
starter problem
« Svar #32 Dato: 21. Juni 2009 kl: 22:52:25 »
så skulle den være det rigtige sted :oops:  :oops:  :oops:

fandt lige denne forklaring herinde http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?t=16719&highlight=starter

etter hva jeg har fått med meg tidligere skal dem gjerne være sånn.. har noe med kompresjonen som bygger seg opp når den står, blir ett slags vakum i sylindrene.. en slitt motor er visstnok ikke sånn... den drar visst "normalt".. så er vel normalt at det er unormalt på t3..

nu har jeg nemlig prøvet med andre batterier, nye stik og nye stelforbindelser og selve klblet er heller ikke særlig gammelt
så det er nok noget man bare skal leve med
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966