Forfatter Emne: Hvad er der galt  (Læst 9083 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Hvad er der galt
« Svar #15 Dato: 06. Februar 2009 kl: 20:02:42 »
Citat fra: "jensjakob"
Hej Morten

Jeg tror det er den elektriske vandpumpe som kører selvom der ikke er tænding på - ikke motoren.

Med gode hilsner

Jens Jakob


Hej Jens ja du har ret. Mvh Frank
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Hvad er der galt
« Svar #16 Dato: 06. Februar 2009 kl: 20:04:36 »
Citat fra: "Frank Binau"
Citat fra: "jensjakob"
Hej Morten

Jeg tror det er den elektriske vandpumpe som kører selvom der ikke er tænding på - ikke motoren.

Med gode hilsner

Jens Jakob


Hej Jens ja du har ret. Mvh Frank



Ville gerne vide hvordan man stopper den utæthed der er på billede et :?:
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Hvad er der galt
« Svar #17 Dato: 06. Februar 2009 kl: 20:11:50 »
Hej Frank

Hvis du er heldig,  så er det "bare" omløberen som skal spændes lidt. Men pas på du ikke overspænder den.

Hvis du er uheldig, så er det din turbo som er slidt, men deter der råd for.

Enten bytte den til en anden, skifte den til en ny, eller renovere den (se Jarls hjemmeside for en glimrende trin for trin guide).

Der er ogås mulighed 3 - nyd din nye bil - kør i den, se hvor godt den kører selv med lidt oliespild - og tag tingene hen af vejen.

Men start lige med at tjek omløberen.

Det kan også være selve retur-røret som er utæt - det kan fåes hos DT63 eller nogle af de tyske forhandlere. (Se under link siden)

Ja, det er svært - jeg er nået til min 5'te T3'er før jeg nåede til der hvor jeg er begyndt at tage det med rimelig ro - og det er da også kun det kolde vejr som gør at jeg ikke allerede har været igang med at skrue på den :-)

Gode hilsner

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Hvad er der galt
« Svar #18 Dato: 06. Februar 2009 kl: 21:24:21 »
I mellemtiden kan i lege gættelegen. Hvor lang tid er der olie tilbage hvis røret knækker.  :cry:

Du skal seriøst overveje om det er modent til udskiftning.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Hvad er der galt
« Svar #19 Dato: 06. Februar 2009 kl: 21:40:15 »
Citat fra: "KHSalvesen"
I mellemtiden kan i lege gættelegen. Hvor lang tid er der olie tilbage hvis røret knækker.  :cry:
Kurt


Godt ord igen - den vinkel havde jeg som diesel-intet-aner ikke tænkt på :( SORRY!

JJ
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Hvad er der galt
« Svar #20 Dato: 06. Februar 2009 kl: 21:59:32 »
Olierøret der går fra oliefilter til turbo. SKAL bare være i orden. knækker det tømmes motoren for olie på få minutter.

Den lille ekstra vand pumpe :

Når tændingen slås til bliver den aktiveret i få sek. (kun for at den ikke skal gro fast.
Den styres af den føler der sidder på den lille studs på siden af topstykket, Mener det er ved cylinder 3 den sidder.
Man kan kontrollere pumpen ved at tage ledningen af føleren, og holde den mod stel, SÅ skal pumpen køre, uanset om der er tænding på.



I dit tilfælde vil fejlsøgningen være:

Samle  stikket på pumpen, -- hvis pumpen nu kører, -- tag stikke på føleren af-- og pumpen skal stoppe-- holder du stikke mod stel skal pumpen køre.
= din føler er defekt og skal skiftes.


Hilsen Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Hvad er der galt
« Svar #21 Dato: 07. Februar 2009 kl: 00:04:35 »
Citat fra: "jensjakob"
Hej Frank

Hvis du er heldig,  så er det "bare" omløberen som skal spændes lidt. Men pas på du ikke overspænder den.

Hvis du er uheldig, så er det din turbo som er slidt, men deter der råd for.

Enten bytte den til en anden, skifte den til en ny, eller renovere den (se Jarls hjemmeside for en glimrende trin for trin guide).

Der er ogås mulighed 3 - nyd din nye bil - kør i den, se hvor godt den kører selv med lidt oliespild - og tag tingene hen af vejen.

Men start lige med at tjek omløberen.

Det kan også være selve retur-røret som er utæt - det kan fåes hos DT63 eller nogle af de tyske forhandlere. (Se under link siden)

Ja, det er svært - jeg er nået til min 5'te T3'er før jeg nåede til der hvor jeg er begyndt at tage det med rimelig ro - og det er da også kun det kolde vejr som gør at jeg ikke allerede har været igang med at skrue på den :-)

Gode hilsner

Jens Jakob


Hej jeg laver en fejlsøning på den lille vandpumpe i morgen som beskrevet. Efterspænder olierøret ved turbo (forsøger) uden det drejer over. Vis det  stadig er udtæt sætter jeg et nyt på. Skal man tømme olie af når man skifter røret :?: eller kan det gøres uden :?: Skulle Turbo,en være gået har jeg sat mig for at renover den efter jarls opskrift.Desuden har jeg besluttet at skifte luftfilteret og se om det ikke skulle dæmpe røgen lidt :idea: Forsat god aften og tak  :) Mvh Frank
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

biff

  • Gæst
Hvad er der galt
« Svar #22 Dato: 07. Februar 2009 kl: 00:24:28 »
Frank

Det er godt at se din entusiasme og med hvilken iver du gør din nye bil til din ven.
For det tager jo tid at lære den at kende og så længe du kaster dig så glad ud i det som nu og har lysten så er der vist ingen problemer der er for store. Dejligt at se.

Rasmus

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Hvad er der galt
« Svar #23 Dato: 07. Februar 2009 kl: 00:28:38 »
Citat fra: "ctange"
Citat fra: "Frank Binau"

Hvis det  stadig er udtæt sætter jeg et nyt på.
Skal man tømme olie af når man skifter røret :?:

JA
Citat fra: "Frank Binau"

eller kan det gøres uden :?:

Nej, absolut ikke.

Citat fra: "Frank Binau"

Skulle Turbo,en være gået har jeg sat mig for at renover den efter jarls opskrift.

Dette er en meget svær opgave, og jeg kan ikke
se hvordan du skulle få den afbalanceret.

Citat fra: "Frank Binau"

Desuden har jeg besluttet at skifte luftfilteret og se om det ikke skulle dæmpe røgen lidt :idea:



http://www.thansen.dk/products.asp?c=2414126438&n=1814854877

Hvis det ikke gør nogen forskel kan du jo gemme
det nye filter, og så sætte det på lige inden
du køre til bilsyn, så er der størst chance for at
slippe gennem røggastesten


Ok og tak for svar. Ser lige i morgen. om jeg kan spænde den så den er tæt. Ang syn er den lige synet her den 19 nov-08 :D mvh Frank
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Hvad er der galt
« Svar #24 Dato: 07. Februar 2009 kl: 00:33:34 »
Citat fra: "biff"
Frank

Det er godt at se din entusiasme og med hvilken iver du gør din nye bil til din ven.
For det tager jo tid at lære den at kende og så længe du kaster dig så glad ud i det som nu og har lysten så er der vist ingen problemer der er for store. Dejligt at se.

Rasmus


Tak :)  og forsat god aften. Mvh Frank
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Hvad er der galt
« Svar #25 Dato: 07. Februar 2009 kl: 15:36:53 »
Hej :)  Jeg var så ude idag ang hjælpe vandpumpen. Bilen har så stået hele natten og formiddagen med uden og have værer startet. Så jeg sætte ledningen på i enden som den nu skal og det er jo et stik som kun kan vende på en måde. Og den kørte bare med det samme. Jeg mener så nu at den er kaput fordi den ikke kan slå fra selv. Så jeg sætter en ny på først i ugen. Det at man så tænker er hvordan har de tidlige ejer kunne køre med det :?: Men vil ihvertifald ikke kører eller starte før jeg får en ny på. mvh Frank
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Hvad er der galt
« Svar #26 Dato: 07. Februar 2009 kl: 15:41:00 »
Citat fra: "Frank Binau"
Hej :)  Jeg var så ude idag ang hjælpe vandpumpen. Bilen har så stået hele natten og formiddagen med uden og have værer startet. Så jeg sætte ledningen på i enden som den nu skal og det er jo et stik som kun kan vende på en måde. Og den kørte bare med det samme. Jeg mener så nu at den er kaput fordi den ikke kan slå fra selv. Så jeg sætter en ny på først i ugen. Det at man så tænker er hvordan har de tidlige ejer kunne køre med det :?: Men vil ihvertifald ikke kører eller starte før jeg får en ny på. mvh Frank

OMVENDT. Du har nu kontrolleret den rent faktisk virker, så undersøger du føleren der bestemmer om den starter, ledningen dertil og for den sags skyld alle ledninger og boksen der sidder i motor rummet.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Hvad er der galt
« Svar #27 Dato: 07. Februar 2009 kl: 15:49:08 »
Citat fra: "KHSalvesen"
Citat fra: "Frank Binau"
Hej :)  Jeg var så ude idag ang hjælpe vandpumpen. Bilen har så stået hele natten og formiddagen med uden og have værer startet. Så jeg sætte ledningen på i enden som den nu skal og det er jo et stik som kun kan vende på en måde. Og den kørte bare med det samme. Jeg mener så nu at den er kaput fordi den ikke kan slå fra selv. Så jeg sætter en ny på først i ugen. Det at man så tænker er hvordan har de tidlige ejer kunne køre med det :?: Men vil ihvertifald ikke kører eller starte før jeg får en ny på. mvh Frank

OMVENDT. Du har nu kontrolleret den rent faktisk virker, så undersøger du føleren der bestemmer om den starter, ledningen dertil og for den sags skyld alle ledninger og boksen der sidder i motor rummet.

Kurt


Ups. det med strøm er jo ikke mig. Og ok. Boksen må jo værer den sorte på bagvægen i venstre side ind mod føren. Men Føleren hvordan ser den ud/sidder Kurt :?:  :)
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Hvad er der galt
« Svar #28 Dato: 07. Februar 2009 kl: 16:10:58 »
Hej Frank

Har du en Haynes håndbog - det er et af de vigtigste værktøjer. :-)

Gode hilsner

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Hvad er der galt
« Svar #29 Dato: 07. Februar 2009 kl: 16:23:46 »
Så har jeg også været nede og efterspænde overløbsrøret til turboen. og lige tøret den af med en klud for så kan jeg jo kigge i morgen om den har tapt noget olie.Håber det var det, men har mine bange anelser :(


Når jeg så var nede under den så ville jeg jo lige følge de tykke slanger og kan så se den ene går fra turboen op til ventildekslet og den anden over i filtterbøtten.Der tænkte jeg at som jeg også snakke om i går ang røgen fra udstødningen om den ville blive mindre kraftig vis jeg skiftede filteret.Det ville jeg så tage ud for at vise jer.  :shock:  Men ak se vedlagte billede den er jo tom skal der værer andet en filteret inde i den :?:Mvh Frank :)
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin