Forfatter Emne: Kan andre LDA Dåser bruges ?  (Læst 894 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline FarT3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 424
    • Vis profil
Kan andre LDA Dåser bruges ?
« Dato: 27. Februar 2009 kl: 08:05:36 »
I forbindelse med et besøg hos Bosch spurgte jeg for sjov skyld på prisen på en LDA Dåse. .... :shock: .....Jeg overvejer stadig om ikke jeg bare skulle lave en sauger ud af kaspers fine AAZ'er som ligger på værkstedet og venter på foråret.

Uden nu at vide om andre dåser koster lige så meget vil jeg lige høre. Kan man med lidt mekanisk snilde tilpasse andre bilmærkers dåser til T3 ?
Er der forskel på hvilket tryk de åbner med eller er der andre ting der skal tages højde for ?
Med venlig hilsen

FarT3
30252288


Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg

Offline DT63

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 356
    • Vis profil
Kan andre LDA Dåser bruges ?
« Svar #1 Dato: 27. Februar 2009 kl: 13:00:50 »
Jeg har en Dieselpumpe fra en 1Y (1,9 Suger)til salg
den kan du for 1000Kr med dysserør
Nu med Bøjlespejle
1Z 1.9 mTDI
Gammel Milli bil Årg 89

3 Stk T3 Til Dele

Jan Påske
Fjerritslev Danmark
Mail:paaske@get2net.dk
MSN:jan.paaske@hotmail.com
Tlf.+45 40282746

Offline FarT3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 424
    • Vis profil
Kan andre LDA Dåser bruges ?
« Svar #2 Dato: 27. Februar 2009 kl: 13:49:35 »
Nårh jah, Nu var det ikke fordi jeg står og mangler en dieselpumpe....tror jeg da, for jeg er ikke klogere end at man sagtens kan benytte jx pumpen uden LDA dåsen til en sauger, men det kan da være at andre kan oplyse mit mørke punkt hvad det angår   :) Men ellers tak for tilbuddet.
Med venlig hilsen

FarT3
30252288


Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Kan andre LDA Dåser bruges ?
« Svar #3 Dato: 27. Februar 2009 kl: 19:34:23 »
Jeg har forspildt en alt for stor del af mit nu halvgamle liv på at lege både professionelt og hobbymæssigt med gamle dieselmotorer. Jeg er aldrig stødt på en LDA-dåse, der imiddelbart kunne gøre det ud for en JX-dåse. Det betyder ikke, at det ikke kan findes, men jeg tvivler på, at Bosch laver en så suspekt løsning mere end én gang.

Men et andet sted, du måske kunne søge er på turbomarkedet. Garrett's aktuator til wastegaten på deres GT 15 lader kunne muligvis være en mulighed. Og den er endda sikkert kun lidt dyrere end den originale LDA-dåse fra Bosch 8)

Men hvad skal du dog med en LDA-dåse? Det er jo noget man bruger på undermotoriserede biler, der er nødt til at give afkald på levetid og liniaritet ved at få monteret respirator. Byg du endelig den fine maskine du har op som en sauger, og sov med et roligt hjerte. Jeg er selv begyndt at drøfte med familien, om vi skal køre til Portugal eller Marokko til sommer... :D
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Kan andre LDA Dåser bruges ?
« Svar #4 Dato: 27. Februar 2009 kl: 23:07:42 »
SE hvad sauger og pandekager kan gøre.
Jarl, tag dog til Mellemøsten og lad os få det problem løst en gang for alle.  :lol:   :lol:   :lol:   :lol:

Kurt
Kurt - 25115788