Forfatter Emne: mistet motorkraft efter overophedning. Hvorfor?  (Læst 2438 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
mistet motorkraft efter overophedning. Hvorfor?
« Dato: 12. Juli 2006 kl: 20:03:33 »
Hej Ronald

Det er faktisk en dejlig camper du har - og  jeg synes den lyder godt.

Men overvej at brug din tid+penge på din diesel - udfordringen med en luftboxer er at der altså ikke er mange dele til dem efterhånden.

/JJ
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
mistet motorkraft efter overophedning. Hvorfor?
« Svar #1 Dato: 12. Juli 2006 kl: 20:59:47 »
Hej Ronald

Det var dog FEDT at kompressionsmålingen var god. Hvad siger tallene - hvis du altså har dem?

Og fedt at det hjalp at stramme speederkabel :-)

/JJ
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
mistet motorkraft efter overophedning. Hvorfor?
« Svar #2 Dato: 12. Juli 2006 kl: 21:10:51 »
Gode artikler her:
http://www.type2.com/bartnik/tech1.htm

Mht 7 på hver cyliner -jeg kender ikke det specifikke tal for den motor, men det er umiddelbart positivt at det er ens :-)

CV motoren er født med 7.5, jeg ved ikke hvad CU motoren er født med.
Men nok ca det samme.

Glad kørsel

/JJ
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
mistet motorkraft efter overophedning. Hvorfor?
« Svar #3 Dato: 12. Juli 2006 kl: 21:21:22 »
Eller spørg Rasmus - tror han har nogle liggende.

Ellers har jeg en i kælderen.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
mistet motorkraft efter overophedning. Hvorfor?
« Svar #4 Dato: 12. Juli 2006 kl: 21:22:38 »
Start bilen.
PÅ med voltmeter på batteriets + og minus.
Voltmeter skal gerne vise ca. 13.5 volt
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
mistet motorkraft efter overophedning. Hvorfor?
« Svar #5 Dato: 13. Juli 2006 kl: 08:12:49 »
Hej Ronald

Jeg tror ikke det duer at tage stel af fra batteri - tror motor går ud (eller elektronik står af).

Men hvis du målte 12V medens motoren kørte, så er der for lidt ladestrøm.

/JJ
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Djursland

  • Gæst
mistet motorkraft efter overophedning. Hvorfor?
« Svar #6 Dato: 13. Juli 2006 kl: 09:50:08 »
Citat fra: "jensjakob"
Start bilen.
PÅ med voltmeter på batteriets + og minus.
Voltmeter skal gerne vise ca. 13.5 volt


hej hej med jer...

en gennrator skulle gerne gi 14 volt  målt på bateriet + og - pol når motoren køre med ca 2000 omd

og et fuldt opladet batteri skal gerne vise 12.7 volt på + og - pol når der ikke har været ladet eller afladedt i min 30 min

hvis den kommer under 12.5 volt er der kun 80% opladet..

og nej du må under ingen omstendigheder pille ledningerne af batteriet mens mortoren køre da generatoren ikke kan komme af med sin strøm og brænder af så...

Mvh Flemming  :lol:

Offline Haardberg

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 126
    • Vis profil
mistet motorkraft efter overophedning. Hvorfor?
« Svar #7 Dato: 13. Juli 2006 kl: 10:48:03 »
Citat fra: "Djursland"
[

og nej du må under ingen omstendigheder pille ledningerne af batteriet mens mortoren køre da generatoren ikke kan komme af med sin strøm og brænder af så...

Mvh Flemming  :lol:


Hvis man tænder for det lange lys kan man godt pille stellen af batteriet da generatoren kommer af med strømmen den vej

Lennart

Offline Haardberg

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 126
    • Vis profil
mistet motorkraft efter overophedning. Hvorfor?
« Svar #8 Dato: 13. Juli 2006 kl: 20:01:01 »
kun nogenlunde

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
mistet motorkraft efter overophedning. Hvorfor?
« Svar #9 Dato: 13. Juli 2006 kl: 22:22:06 »
Hej,

13.5 volt er OK - det lader stadig batteriet.

Mvh

JJ
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Haardberg

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 126
    • Vis profil
mistet motorkraft efter overophedning. Hvorfor?
« Svar #10 Dato: 13. Juli 2006 kl: 22:54:46 »
Citat fra: "ronald"
Jamen er det sådan at generatoren giver mindre når den er slidt eller der den bare sådan? Kan man tage den ud og renovere den? Jeg gider ikke køre rundt med et halvfladt batteri hele tiden...


da den "kun" lader med 13,5 volt er der nok røget en diode. den skal lade med 14, noget. tror det er 14,2 eller 14,7. gør den ikke det er den ikke helt iorden

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
mistet motorkraft efter overophedning. Hvorfor?
« Svar #11 Dato: 14. Juli 2006 kl: 23:00:41 »
Hej Ronald

Jeg har en generator liggende i kælderen.

Du må gerne komme forbi og låne den, og se om det virker.

Virker den - så finder vi en T3-net pris ;-)

/JJ
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."