Ja, de er effektmæssigt forskellige.
JX-pumpen er forsynet med en overtryksstyret(fra turboen) ekstra regulator, der føder mere diesel i motoren, når der kommer turbotryk. Samtidig er stigningerne på JX-pumpens knastskive skarpere, hvilket medfører en mere aggressiv brændstofindsprøjtning.
Trods dette kan pumperne godt byttes rundt. En CS-pumpe på en JX-motor gør motoren sløvere - ca. 60 hk - ligesom den Golf 2, der blev solgt i slutningen af 91 med betegnelsen "Function". Det var en såkaldt miljø-turbo med katalysator.
Monteres en JX-pumpe på en CS-motor aktiveres den ekstra regulator ikke, og da der ikke er ekstra luft til forbrænding kan man ikke udnytte den kraftigere indsprøjtning.
Med andre ord - alt er muligt, men ikke altid fordelagtigt. Mangler man en pumpe for at blive kørende, så tager man selvfølgelig den man har på hylden indtil man falder over den rigtigt.