Forfatter Emne: Ventilfjeder værktøj  (Læst 1555 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads-kaa

  • Gæst
Ventilfjeder værktøj
« Dato: 11. Oktober 2006 kl: 23:20:56 »
Hej

Jeg har lige forsøgt at finde ovennævnte værktøj, det lykkedes så også, men jeg synes ikke helt prisen modsvarer mine forventninger. Kan det virkelig passe at det skal være så dyrt: Binde gale mennesker

Er der eventuelt nogen som har et godt og billigt trick til hvordan jeg fremstiller sådan et værktøj selv?

/Mads

Offline Jesper

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
    • Vis profil
Ventilfjeder værktøj
« Svar #1 Dato: 12. Oktober 2006 kl: 07:45:12 »
Hej Mads,

Jeg lavede en selv på ingen tid - den virker fint men kan nemt forbedres. Jeg kan lige smide et billede/beskrivelse op af den senere, men i korte træk er detr et stykke rundjern der er bøjet i facon så man kan komme ind og trykke på ventil-skive-holderen eller hvad den hedder. Jeg lavede et hak i den, der kunne hvile på undersiden af knastakslen for det er ret irriterende og smertefuldt, når det smutter fra dig midt i det hele...

Husk Jarls glimrende trick med trykluft - så behøver du nemlig kun selve løfteren.

Jesper
T3 bus årgang 85 1.7D (KY)

Mads-kaa

  • Gæst
Ventilfjeder værktøj
« Svar #2 Dato: 12. Oktober 2006 kl: 11:19:39 »
Tak Jesper

Jeg vil gerne se billeder af dit værktøj. Jeg ved ikke om det er det samme som bruges til diesel og benzin? Jeg ved faktisk ingenting!

/Mads

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Ventilfjeder værktøj
« Svar #3 Dato: 12. Oktober 2006 kl: 13:44:07 »
Er det denne i vil fuske en kopi af.

Ventilfjederspænder, Til biler med overliggende knastaksel 139 Kr
Og har i glemt at få knasten ovenpå, så er det kun 98 Kr.

Biltema er din ven.

KHS
Kurt - 25115788

Mads-kaa

  • Gæst
Ventilfjeder værktøj
« Svar #4 Dato: 12. Oktober 2006 kl: 16:04:48 »
Tak, så var det godt jeg var dernede i sidste uge :roll:  Jeg må prøve at planlægge lidt mere ud i fremtiden :oops:

/Mads