Forfatter Emne: Top Dead Center  (Læst 2906 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads-kaa

  • Gæst
Top Dead Center
« Dato: 12. Oktober 2006 kl: 17:54:06 »
Hej

På mit remhjul har jeg ingen markering af TDC, hvad dælen gør man så???
Jeg har set bogstavet "C" trykt på hjulets yderste ring, men det kan vel ikke være det?

/Mads

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Top Dead Center
« Svar #1 Dato: 12. Oktober 2006 kl: 18:35:32 »
Er du sikker ?

På min sidder det som en ½måne ved 2. remskive (ca. 5 grader fra mærket på 1. remskive)

Kan du ikke finde det med tændingspistolen, eller har du drejet remhjulet hele vejen rundt med hånden... ?
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Top Dead Center
« Svar #2 Dato: 12. Oktober 2006 kl: 18:57:33 »
TDC er i øvrigt rigtigt nemt at finde på en diesel... :lol:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Mads-kaa

  • Gæst
Top Dead Center
« Svar #3 Dato: 12. Oktober 2006 kl: 20:45:51 »
@Jarl: :P

@WBX: Jeg kan ikke se det som et hak nogen steder, som det er vist i Haynes! Jeg skal lige have en lygte med og lede lidt mere, men jeg tror ikke der er bonus!!

/Mads

Djursland

  • Gæst
Top Dead Center
« Svar #4 Dato: 12. Oktober 2006 kl: 21:56:11 »
Citat fra: "Jarl"
TDC er i øvrigt rigtigt nemt at finde på en diesel... :lol:


ja uhyggeligt nemt... men jarl det hjælper jo ikke de stakler der køre med opløsningsmidel i tanken...

Mvh Flemming :lol: :lol:

Mads-kaa

  • Gæst
Top Dead Center
« Svar #5 Dato: 16. Oktober 2006 kl: 13:44:43 »
Så lykkedes det, begge mærker er fundet, de legede skjul under noget rust :roll:
Så melder der sig et par spørgsmål:

Tændpistolens kerne(den man sætter på tændledningen) skal den sidde på en ledning ud til et tændrør eller skal den sidde på ledningen fra tændspolen? (jeg kunne kun se mærkerne når den sad på ledningen til tændspolen)

Hvis jeg har gjort det rigtigt, se parantes ovenfor, kan det så passe at motoren har været justeret til ca. 30° BTDC :shock:??  Jeg blev lidt overrasket, og er derfor også i tvivl om jeg har gjort det rigtigt! Kan det have noget at gøre med den eftermonterede KAT der sad på da jeg købte bilen?

Jeg har nu justeret ind til 95oktan (5° BTDC) og den skyder lidt når man slipper gassen, er det kritisk?

/Mads

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Top Dead Center
« Svar #6 Dato: 16. Oktober 2006 kl: 14:05:51 »
Citat fra: "Mads-kaa"
Så lykkedes det, begge mærker er fundet, de legede skjul under noget rust :roll:
Så melder der sig et par spørgsmål:

Tændpistolens kerne(den man sætter på tændledningen) skal den sidde på en ledning ud til et tændrør eller skal den sidde på ledningen fra tændspolen? (jeg kunne kun se mærkerne når den sad på ledningen til tændspolen)

Hvis jeg har gjort det rigtigt, se parantes ovenfor, kan det så passe at motoren har været justeret til ca. 30° BTDC :shock:??  Jeg blev lidt overrasket, og er derfor også i tvivl om jeg har gjort det rigtigt! Kan det have noget at gøre med den eftermonterede KAT der sad på da jeg købte bilen?

Jeg har nu justeret ind til 95oktan (5° BTDC) og den skyder lidt når man slipper gassen, er det kritisk?

/Mads


Ledningen fra tændingspistolen skal sidde på cyl. 1 (længst fremme i højre side) tændkablet MEGET vigtigt !
Kan være jeg lige kigger forbi GDS senere i dag, trænger til et afbræk fra min opgave  :roll:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Top Dead Center
« Svar #7 Dato: 16. Oktober 2006 kl: 14:22:26 »
Hvad fanden? Tænder brændstoffet ikke af sig selv?

Tændrør, tændingspistol, højspændingskabler, ja, ja, ja - det er vel udemærket på en formel 1 bane, hvor man altid kan gå hjem til pitten.... :lol:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Mads-kaa

  • Gæst
Top Dead Center
« Svar #8 Dato: 16. Oktober 2006 kl: 21:34:17 »
Ja ja, Jarl! Jeg var ude ved Casper i går, og han virkede ikke videre fornøjet over at skulle skifte tandrem! Så slemt er det jo heller ikke at justere en benzin-motor, og jeg har ikke holdt stille i 3 dage!

/Mads

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Top Dead Center
« Svar #9 Dato: 16. Oktober 2006 kl: 22:06:42 »
Citat fra: "Jarl"
Hvad fanden? Tænder brændstoffet ikke af sig selv?

Tændrør, tændingspistol, højspændingskabler, ja, ja, ja - det er vel udemærket på en formel 1 bane, hvor man altid kan gå hjem til pitten.... :lol:


Citat fra: "Mads-kaa"
Ja ja, Jarl! Jeg var ude ved Casper i går, og han virkede ikke videre fornøjet over at skulle skifte tandrem! Så slemt er det jo heller ikke at justere en benzin-motor, og jeg har ikke holdt stille i 3 dage!

/Mads


Hæhæ.. konflikten eskalerer det ender med et blodbad, eller rettere et stort bål af plastik, gummi og diesel på den jyske hede  :twisted:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Djursland

  • Gæst
Top Dead Center
« Svar #10 Dato: 16. Oktober 2006 kl: 23:23:42 »
Citat fra: "WBX Manden"
Citat fra: "Jarl"
Hvad fanden? Tænder brændstoffet ikke af sig selv?

Tændrør, tændingspistol, højspændingskabler, ja, ja, ja - det er vel udemærket på en formel 1 bane, hvor man altid kan gå hjem til pitten.... :lol:


Citat fra: "Mads-kaa"
Ja ja, Jarl! Jeg var ude ved Casper i går, og han virkede ikke videre fornøjet over at skulle skifte tandrem! Så slemt er det jo heller ikke at justere en benzin-motor, og jeg har ikke holdt stille i 3 dage!

/Mads


Hæhæ.. konflikten eskalerer det ender med et blodbad, eller rettere et stort bål af plastik, gummi og diesel på den jyske hede  :twisted:



Ja eller en blå bil og en masser af røg og lugt af benzin der brænder midt i KBH og store overskrifter i aviser  :lol:  :lol:  :lol:

Mvh Flemming  :lol:

Mads-kaa

  • Gæst
Top Dead Center
« Svar #11 Dato: 16. Oktober 2006 kl: 23:44:41 »
Det er absolut den eneste fordel ved at have råolie i tanken, det er så skide svært at få sat ild til bilen!!! :twisted:  :twisted:

/Mads

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Top Dead Center
« Svar #12 Dato: 17. Oktober 2006 kl: 11:56:30 »
Citat fra: "Mads-kaa"
Det er absolut den eneste fordel ved at have råolie i tanken, det er så skide svært at få sat ind til bilen!!! :twisted:  :twisted:

/Mads


En dunk benzin hjælper !!!  :twisted:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

gulf

  • Gæst
Top Dead Center
« Svar #13 Dato: 17. Oktober 2006 kl: 21:21:40 »

Mads-kaa

  • Gæst
Top Dead Center
« Svar #14 Dato: 17. Oktober 2006 kl: 21:27:28 »
Var det en diesel bil eller en benzin? :lol:

/Mads