Forfatter Emne: Ellers en betalelig Carat  (Læst 3959 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.


Mads-kaa

  • Gæst
Ellers en betalelig Carat
« Svar #1 Dato: 27. Oktober 2006 kl: 22:48:53 »
Den har en bule i skydedøren! Men ja, der skal da helt klart en DJ'er i røven af den :wink:

/Mads

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Ellers en betalelig Carat
« Svar #2 Dato: 27. Oktober 2006 kl: 23:03:45 »
SAVLE!!!
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Ellers en betalelig Carat
« Svar #3 Dato: 28. Oktober 2006 kl: 11:41:56 »
Jarl dog. Troede mere denne var din stil.

http://cgi.ebay.de/aw-cgi/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190043787693&ih=009&category=9801&ssPageName=WDVW&rd=1

@ Jarl.: Hvordan kan det være du ikke kører med 4wd. Ist das scheise, oder was ??

KH KHS - Klar til en "lille" ny
Kurt - 25115788

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Ellers en betalelig Carat
« Svar #4 Dato: 28. Oktober 2006 kl: 15:17:44 »
Jamen - det er jo som at se min egen.... :D

Syncro - jo sådan set gerne, men hvis vi kan holde det mellem os Kurt - så prøv lige at lave en lille uvidenskabelig statistik over driftdage og stilstandsdage for hhv. 2wd og 4wd bare for de biler, der er repræsenteret på dette forum...

Undskyld, undskyld, undskyld... jeg mente det ikke så slemt - det er nok mere rønnebærrene, der er sure  :wink: - jeg er aldrig faldet over en til den rigtige pris og i den rigtige stand, men hvad - selvom jeg er en bonderøv, så bor jeg ved offentlig vej med kommunal snerydning.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Ellers en betalelig Carat
« Svar #5 Dato: 29. Oktober 2006 kl: 14:03:19 »
Sådan rent teknisk, hvad har de så gang i, og hvor længe holder det.

Jeg syntes også gennemgående der er meget syncro teknik herinde, er det fordi det altid er i udu.

Kunne en syncro ejer ikke prøve at beskrive alle funktioner og muligheder, brugen i det daglige.

TøseØsen med 40% spær kører dælme da fint i sne, hvad kan en syncro så ? Jeg har set busmans videoer,men jeg vil hellere have syncro for at luske en tur over en våd mark (genvej eller omkørsel) end at tæve den ihjel ved luftture og drukning.

KH KHS
Kurt - 25115788

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Ellers en betalelig Carat
« Svar #6 Dato: 29. Oktober 2006 kl: 15:18:29 »
Frihøjden gør meget på ujævn grund og hele undervognen har svær beskyttlese så man ikke smadrer kardan, gearskifter køleslanger og lign når man "ruller" over en forhindring.

Jeg har endnu ikke mødt en forhindring jeg ikke kunne komme igennem og jeg har kedelige alm dæk ikke beregnet til mudder og en pustende hivende gammel halvdød 1,6TD under dækket. Senest jeg hrug for det var da jegavde bakkede ned i en sø med røven i vandskorpen (det var nødvendigt for at kunne vende da der var en jubelturist der havde parkeret på tværs af det hele oppe i gruset)
Med baghjulene sunket i søbred til navene smed jeg den i terrængear og kørte helt uden nogen virak stille og roligt op af søen. Ingen hjul der spandt rundt, og ikke nogen bagende der kom ud til siden og ville først. Det er mest den helt rolige og meget robuste "jeg sidder IKKE fast" stil som jeg har oplevet ved min Syncro. Jeg giver dig ret i at de ekstreme videoer der er postet her og der oftest er lidt for "tænkte" situationer og ikke noget man ville opleve i dagligdagen i Danmark. (Jeg har stadig min første isvinter i Syncro til gode) Men jeg vil tro at hvis der er lidt spær i din gearkasse og hvis man evt. kan hæve den lidt med nogle fjedre/støddæmpere måske endda 15" hjul så skal du VIRKELIG køre over en pløjemark i november for at få brug for en Syncro. Men jeg har jo heller aldrig haft andet så jeg ved faktisk ikke hvad jeg snakker om :)

Med det uafhængige hjulophæng og differentialespær når det bliver rigtigt alvorligt tvivler jeg på man kan sidde fast i noget der findes i DK hvis man vælger en Syncro, men man skal nok bo derude hvor kragerne har madpakke med for rent faktisk at få BRUG for det.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Ellers en betalelig Carat
« Svar #7 Dato: 29. Oktober 2006 kl: 16:40:05 »
nu har jeg ikke en syncro men jeg har da haft andre 4x4(1 nissan patrol;4daihatsu rocky og en subaru pickup)
og det er min erfaring at har man en 4x4 og ikke lige har brug for det så har man en tendens til at opfinde et behov  :P
feks har mine været brugt til bla

trække ting op ad jorden
køre rundt i snevejr og finde folk der sidder fast
kører rundt i snevejr bare for at vise at man kan
skyde genvej over markerne bare fordi man kan
kort sagt for hurtigt brug for 4x4 hvis man har det :P
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Ellers en betalelig Carat
« Svar #8 Dato: 02. November 2006 kl: 13:57:57 »
Citér
trække ting op ad jorden
køre rundt i snevejr og finde folk der sidder fast
kører rundt i snevejr bare for at vise at man kan
skyde genvej over markerne bare fordi man kan
kort sagt for hurtigt brug for 4x4 hvis man har det


Det er nemlig lige præcis sådan det hænger sammen 8)

...................................Desuden er en vw T3 syncro en meget terrænduelig vogn og sætter nemt mange traditionelle 4wd'ere af da det uafhængige ophæng og viscosekoblingen giver uovertrufne terrænegenskaber. Vi kunne dog godt tænke os at hjulene ikke sad helt så langt inde under vognen, (da det som bekendt ikke er særlig nemt at få en boogietrailer over en dyb grøft)

Har man først, en kold vinterdag, kørt udenom en Nissan Patroll som sad fast i en drive (udenom = gennem en snedrive, ud på marken, gennem endnu en drive og tilbage på vejen) Så vil man køre syncro resten af livet (eller til omstændighederne tvinger en til noget andet)
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Bo

  • Gæst
Ellers en betalelig Carat
« Svar #9 Dato: 02. November 2006 kl: 17:14:19 »
Jeg har heller ikke endnu oplevet at møde en udfordring synro´en ikke kunne overkomme med lethed, og jeg har ellers "opfundet" forskellige behov. :)
Men for mit vedkommende ligger der også noget "drengerøvsagtigt" i, at det skulle være en syncro denne gang. Man sidder lidt højere, og kan en del mere end de andre "kedelige" 4wd´ere. 8)

Men et egentligt behov for syncro´ens egenskaber, det kan jeg ikke ligefrem påstå at jeg har.

Jeg vil dog til enhver tid vælge at tage syncro´en frem for "konens" Astra st.car, om jeg så bare skal hente en pizza eller en pk. smøger..... for man ved jo aldrig hvilke "behov" der kunne opstå undervejs..vel ?  :twisted:

Syncro er sjovere..... :D

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Ellers en betalelig Carat
« Svar #10 Dato: 02. November 2006 kl: 18:51:16 »
Hvis I vil ha udfordinger i en Syncro, kan jeg anbefale sand og sandklitter.

Jeg kørte på stranden i sommers med en 16" syncro, og bliver sandet meget løst skal det ikke gå alt for meget op ad bakke, før det blver rigtig svært!
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Ellers en betalelig Carat
« Svar #11 Dato: 02. November 2006 kl: 19:19:34 »
:-) du skulle bare nævne det :-)

Mellemøst pakken, aka. en 800 EUR sag aka. en decoupler fixer det problem.

Problemet ligger i den friktion til skal til at varme siliconevæsken op typisk er højere end hvad der er tilrådighed på det bagerste hjul i sand miljøer. Så når viscen låser er man allerede kør fast :-(
Mvh. Casper

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Ellers en betalelig Carat
« Svar #12 Dato: 02. November 2006 kl: 19:40:27 »
Citat fra: "casper"
:-) du skulle bare nævne det :-)

Mellemøst pakken, aka. en 800 EUR sag aka. en decoupler fixer det problem.

Problemet ligger i den friktion til skal til at varme siliconevæsken op typisk er højere end hvad der er tilrådighed på det bagerste hjul i sand miljøer. Så når viscen låser er man allerede kør fast :-(


 :wink: hæhæ

I bad om udfordringer og I fik det !  :lol:

Ja, jeg er godt klar over decoupler klarer det, det var derfor jeg skrev det i den anden tråd.
Mr. Jaeger anbefaler det vist også.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

christian

  • Gæst
Ellers en betalelig Carat
« Svar #13 Dato: 02. November 2006 kl: 20:38:47 »

christian

  • Gæst
Ellers en betalelig Carat
« Svar #14 Dato: 02. November 2006 kl: 20:41:31 »