Forfatter Emne: Pumpe skal stå en del fra foreskrifterne?  (Læst 1085 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads2600

  • Gæst
Pumpe skal stå en del fra foreskrifterne?
« Dato: 31. Juli 2010 kl: 22:10:41 »
Hej Alle

Nu er det noget siden jeg har bevæget mig rundt herinde,men huskede noget om en gruppe kniv skarpe og dygtige dieselfolk.

Nu er sagen den at jeg har en golf2 med JP motor(1,6D), som lige måtte have en tur med Ny toppakning og slibning af ventiler og Skift af tandrem og vandpumpe.

Det imidlertid medført at dette kræver en indstilling af Dieselpumpen. Jeg har udstyret til det og har os indstillet den efter forskrifterne(0,90). Men der gik den helt af helvedes til. Eller det vil sige masser af røg ved gas og dårligt træk over 90 km/t. Så satte jeg den til 0,91-0,92 for at se hvad der skete. Det blev det MEGET værre af. Godt så.

Nu stillede jeg den så den modsatte vej i små etaper, og det bliver bedre og bedre. Nu står den til 0,875, og virker stadig som om den kunne bruge 0,01 eller noget i den stil i samme retning. Men så ender vi på 0,86-0,87. Det er langt fra forskrifterne. De siger 0,90 (+,- 0,02).

Så mit spørgsmål bliver nu. Er dette normalt. Og gør det noget den står lidt sjovt hvis den går meget bedre?

HVis der er nogen der er i nærheden af Glostrup, stor kbh, i morgen og kunne tænke sig at give en faglig mening er i meget velkommen.

Mvh Mads

Mølle

  • Gæst
Pumpe skal stå en del fra foreskrifterne?
« Svar #1 Dato: 31. Juli 2010 kl: 22:14:28 »
Blot en strøtanke... Er du helt sikker på at koldstarten er slået HELT fra??? Hvis ikke kan du time pumpe i dagevis uden at nå målet...

Mads2600

  • Gæst
Pumpe skal stå en del fra foreskrifterne?
« Svar #2 Dato: 31. Juli 2010 kl: 23:08:57 »
Jeg Vil lige prøve at undersøge sagen i morgen... Det var en mulighed..

Nogen der kan berettte de har oplevet ligende førhen?

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Pumpe skal stå en del fra foreskrifterne?
« Svar #3 Dato: 01. August 2010 kl: 08:17:56 »
Sliber man ventiler på de her motorer?
Jeg har vanskelig ved at forestille mig at det er muligt at slibe ventilkanten og ventilsædet så det holder tæt. Lettest at gøre mere skade end gavn.
Det skal jo ske med ekstrem præcision.

Hvis koldstarteren sidder i samme position, skulle det så ikke være muligt at time pumpen så den står korrekt i den koldstarts-position?

Online Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Pumpe skal stå en del fra foreskrifterne?
« Svar #4 Dato: 01. August 2010 kl: 13:01:35 »
Ja Brian, man sliber da ventiler når toppen er adskilt. Med rolig hånd og ufattelig tålmodighed.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Pumpe skal stå en del fra foreskrifterne?
« Svar #5 Dato: 01. August 2010 kl: 18:32:42 »
bare en stråtanke fra en bagstiv jyde: du er HELT sikker på der ikke er noget der er hoppet en tand.....?
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline 4X4

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 371
    • Vis profil
Pumpe skal stå en del fra foreskrifterne?
« Svar #6 Dato: 02. August 2010 kl: 07:41:58 »
"Spiller" dine ventilspillerum, efter at du har slebet ventiler?
Mvh Peter

Der er 10 slags folk, dem der forstår binær og dem der ikke gør.

Mads2600

  • Gæst
Pumpe skal stå en del fra foreskrifterne?
« Svar #7 Dato: 18. August 2010 kl: 14:51:37 »
Den skulle bare stilles nogen gange og nu står den rigtigt. Har umiddelbart ikke haft problemer med ventilerne. Dog er motoren efterhånden meget træt og står for udskiftning. Den spiser efterhånden temmelig meget olie..