Hej Alle
Nu er det noget siden jeg har bevæget mig rundt herinde,men huskede noget om en gruppe kniv skarpe og dygtige dieselfolk.
Nu er sagen den at jeg har en golf2 med JP motor(1,6D), som lige måtte have en tur med Ny toppakning og slibning af ventiler og Skift af tandrem og vandpumpe.
Det imidlertid medført at dette kræver en indstilling af Dieselpumpen. Jeg har udstyret til det og har os indstillet den efter forskrifterne(0,90). Men der gik den helt af helvedes til. Eller det vil sige masser af røg ved gas og dårligt træk over 90 km/t. Så satte jeg den til 0,91-0,92 for at se hvad der skete. Det blev det MEGET værre af. Godt så.
Nu stillede jeg den så den modsatte vej i små etaper, og det bliver bedre og bedre. Nu står den til 0,875, og virker stadig som om den kunne bruge 0,01 eller noget i den stil i samme retning. Men så ender vi på 0,86-0,87. Det er langt fra forskrifterne. De siger 0,90 (+,- 0,02).
Så mit spørgsmål bliver nu. Er dette normalt. Og gør det noget den står lidt sjovt hvis den går meget bedre?
HVis der er nogen der er i nærheden af Glostrup, stor kbh, i morgen og kunne tænke sig at give en faglig mening er i meget velkommen.
Mvh Mads