Forfatter Emne: I håb om tilgivelse...  (Læst 113415 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #30 Dato: 13. August 2010 kl: 10:45:07 »
10 km/l, tjah, det er muligt med pæn kørestil og en ABS. Så absolut. Og også mere end det.

Husk at det er acceleration af den store masse i en T3 der gør ondt, samt vindmodstanden.

Jeg kører pt 8-9 km/l - kan godt køre 10 km/l, men min højre fod vil ikke rigtigt gøre det......

Jeg kommer meget sjældent under 8 km/l - det er ret imponerende.

Solow, hvad er forbruget på Subby'en, når den ikke tygger diesel?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #31 Dato: 13. August 2010 kl: 10:56:53 »
Jeg forstå (ikke at jeg er enig :-)) din beslutning, især til en hverdagsbil.
Jeg tror dog ikke du skal regne med bedre økonomi med R4 motor i forhold til en veltrimmet WBX.
Det handler i bund og grund om virkningsgrad, og der burde WBX'ern i hvert fald ikke være dårligere stillet end R4.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #32 Dato: 13. August 2010 kl: 11:00:39 »
Du har en god pointe der Rasmus, om en veltrimmet WBX.

Og der er intet som lyden af en boxer - jeg savner den lyd.

Omvendt, det giver stor glædei maven at køre rundt i Europa og hver gang man ser en Golf3 eller en Vento eller Passat, at tænke "Næ men dog, endnu en reservemotor" :-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #33 Dato: 13. August 2010 kl: 13:38:53 »
Er du helt sikker Jarl?

Faldt lige over dette foto.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #34 Dato: 13. August 2010 kl: 15:41:22 »
li her på falde rebet inden du banker hovedet i muren og sletter alt om diesel på din HD, så ska vi li ha en lille historie om diesel kvaliteter og commonrail motorer.... anede ik at de ikk er vilde med billig diesel... og at statoil og Q8 er de eneste der er svovl fri???? :0)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #35 Dato: 13. August 2010 kl: 15:51:33 »
den fortabte søn er endelig vendt hjem efter års vandring i ørkenen uden vådt eller tørt :0)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline ThomasG

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 394
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #36 Dato: 13. August 2010 kl: 16:28:17 »
Sikke en tråd og sikke en opstandelse.
Har grinet flere gange under læsningen.
Kan sagtens forstå, at du konverterer, for man bliver
sgi' flået efterhånden som dieselforbruger. Og man synes jo ikke
det er lige sjovt, når kvartals-afregningen kommer på vægtafgiften.

Så er argumenterne snart udtømt (robust maskine, lave omkostninger
på en gammel MB-kværn som min, nem at reparere, sikker kørsel osv.osv.)

Men det er vel meget enkelt og kan koges ned til:
behov, økonomi, besvær (og så lidt til miljøet også selvfølgelig).
Nå ja, og så KØREGLÆDE!!

Føler spændt med herfra
venlige hilsner
Thomas G.

tlf. 51209660
- nybagt og glad ejer af
   Dacia Lodgy, 1.5dCi 7-pers. som kører rigtigt godt.
- ingen kørende T3 p.t., men man ved aldrig hvad der sker.

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
I håb om tilgivelse...
« Svar #37 Dato: 15. August 2010 kl: 22:25:13 »
jeg troede faktisk at caraten var født med 112hk!?
kan godt forstå at du vælger abs istedet for 2E, da den er tørstig selv i en golf eller passat!
derudover er monopoint noget enklere i opbygning, og dermed os i vedligehold ;)
og det eneste der at just. på er tændings tidspunktet, hvilket kan gøres med motoren kørende, ingen måleur :)

jeg tror du ender med at blive en glad mand med for meget fritid, måske du skal til at spille golf!!!
bare for at for tiden til at gå ;)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Kkrogsgaard

  • Gæst
I håb om tilgivelse...
« Svar #38 Dato: 16. August 2010 kl: 05:46:29 »
Du har da vel gemt den gamle symaskinekværn, så den ligger klar med nye foringer, pakninger, stempler osv, på hylden, ikke?

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
I håb om tilgivelse...
« Svar #39 Dato: 16. August 2010 kl: 08:16:39 »
Citat fra: "verner"
og det eneste der at just. på er tændings tidspunktet, hvilket kan gøres med motoren kørende, ingen måleur :)


Klare styreboksen ikke det automatisk. (det er vel kun grundindstillingen man gør een gang)

Monopoint har jo et "snedigt" tomgangssystem med en løbene mekanisk aktivering/justering. Her spiller tændingen også en rolle via styreboksen.

Hinze

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
I håb om tilgivelse...
« Svar #40 Dato: 16. August 2010 kl: 09:50:56 »
Citat fra: "Hinze"
Citat fra: "verner"
og det eneste der at just. på er tændings tidspunktet, hvilket kan gøres med motoren kørende, ingen måleur :)


Klare styreboksen ikke det automatisk. (det er vel kun grundindstillingen man gør een gang)

Monopoint har jo et "snedigt" tomgangssystem med en løbene mekanisk aktivering/justering. Her spiller tændingen også en rolle via styreboksen.

Hinze


Jeg ved ikke helt hvorfor, men bare længde-forskellen på ny og gammel tandrem på sådan en abs er nok til at du skal justere tændngen igen før at den arbejder ordentligt.....
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
I håb om tilgivelse...
« Svar #41 Dato: 16. August 2010 kl: 12:35:54 »
:shock:  det lyder da ikke smart, griber boksen virkelig ikke den operation. hm

Hinze

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #42 Dato: 16. August 2010 kl: 13:34:25 »
Det lyder mærkeligt !? Sidder der ikke en krumtapssensor på sådan en ?
Hvis den har krumtapssensor bør tændingstidpunkt forblive det samme.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
I håb om tilgivelse...
« Svar #43 Dato: 16. August 2010 kl: 14:17:37 »
Det har den ikke. Der er kun en Hall-giver i strømfordeleren, så den er lidt afhængig af om strømfordeleren står 100%.
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #44 Dato: 16. August 2010 kl: 14:19:10 »
Hmm, måske jeg skulle lege lidt mede Frk G og gehør og tænding.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."