Forfatter Emne: Tændingsproblemer efter skifte af benzinpumpe  (Læst 7515 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline chewie

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 735
    • Vis profil
  • T3 model: '84 Transporter "Lille Blå"
  • By: Esbjerg
Tændingsproblemer efter skifte af benzinpumpe
« Svar #30 Dato: 16. Oktober 2010 kl: 16:25:45 »
HURRAAAAA!!! Så vågnede krigeren op fra sin dvale.
I ren fortvivlelse startede jeg helt forfra med at fejlsøge. Målte tændspole gennem, derefter hele Hall-systemet, rotor, tændrørsledninger osv. osv. Derefter pillede jeg tændrør ud, rensede dem og lod motoren stå uden for at blive luftet igennem. Sprayede alt med kontaktspray. Fik pillet strømfordeleren ud og sikret mig at den sad rigtigt. Og så prøvede jeg at starte. Allerede ved første omdrejning var der liv, men den var MEGET sløv i starten. Den hostede, harkede og skød ud af udstødningen, så der må ha' været en ordentlig sjat benzin at brænde af. Efter et stykke tid begyndte den igen at opføre sig pænt, og nu kører den som aldrig før.
Kører med den mekaniske benzinpumpe efter at have bukket studserne lidt væk fra fordeleren.

Tusind tusind tak til Aran og WBX Manden, som har hjulpet meget!

Mattias

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Tændingsproblemer efter skifte af benzinpumpe
« Svar #31 Dato: 17. Oktober 2010 kl: 19:34:15 »
Herligt, at den er "vågnet op" igen! Håber den bliver ved med, at køre og køre og køre .....  :lol:

andreasl

  • Gæst
Tændingsproblemer efter skifte af benzinpumpe
« Svar #32 Dato: 20. December 2010 kl: 22:34:34 »
hej
tænker lidt jeg står med det samme problem. havede min kapurator afmonteret for at rengøre og skiftede varkum slanger på den. og nu vil bussen ikke starte, så tager den lige med på en lytter.
tænkte om det bare kan være det er blevet koldt? det er første vinter med min bil