Forfatter Emne: Syncroen højere?  (Læst 6087 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Syncroen højere?
« Svar #30 Dato: 18. Marts 2011 kl: 13:24:44 »
Er der nogen der har erfaringer med de her fjedre fra Busschmeide?
http://www.busschmiede.de/shop/T3-SYNCRO-Federn-Satz-Busschmiede-5-cm-HOEHER
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline dennis

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.265
    • Vis profil
Syncroen højere?
« Svar #31 Dato: 29. Marts 2011 kl: 14:32:43 »
http://www.gowesty.com/ec_view_details.php?id=4090&category_id=391&category_parent_id=


Knap 2400 danske kroner. Men hvad koster de i hånden?? Told, moms og andet afgiftslir?

Nogen der har erfaringer?
Med VWenlig hilsen Dennis Manniche

"Volkejeep`n"
SUBARU Powered
vw caravelle syncro 87

Need SEX...... no no I got WBX


Hotline: 61396688

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Syncroen højere?
« Svar #32 Dato: 29. Marts 2011 kl: 17:50:21 »
Hvorfor købe dem i USA, når de er produceret Tyskland. Det må kunne lade sig gøre at købe dem der.
Måske er det ovenikøbet de samme som Busschmeide sælger til ca. 3000 kr + forsendelse  ....??
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline dennis

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.265
    • Vis profil
Syncroen højere?
« Svar #33 Dato: 29. Marts 2011 kl: 20:59:09 »
Ja det kan der være noget om. Måske en kortege derned og en omgang mængderabat.... Det bør da undersøges!
Med VWenlig hilsen Dennis Manniche

"Volkejeep`n"
SUBARU Powered
vw caravelle syncro 87

Need SEX...... no no I got WBX


Hotline: 61396688

Mølle

  • Gæst
Syncroen højere?
« Svar #34 Dato: 29. Marts 2011 kl: 22:13:30 »
Spørg lige Sune/Herr Jensen. Han købte så vidt jeg husker hos Henning fra Syncroservice. Det var et fedt sæt med højdejusterbare for-fjedre...

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Syncroen højere?
« Svar #35 Dato: 03. Maj 2011 kl: 21:00:08 »
Jeg kender lidt til de fjedre fra Gowesty.
Jeg har set dem da vi var på besøg derovre og jeg snakkede med manden, som havde designet dem. Samt jeg har snakket med en mekanikker, der har monteret dem.

Fjedrene ser meget spinkle ud i ståltråden. Det behøves ikke at betyde at de er dårlige, men det er bare synsindtrykket. Desuden så får de syncroerne til at stå meget højt, og det er lige hvad mange amerikanere kan lide.

Ham, som har designet dem fortalte at de var beregnet til at hæve syncroerne i tom tilstand. De var på ingen måde designet til at være nogen form for heavy duty fjedre til at klare tung last.

En mekanikker ved et andet værksted, hvor vi fik skiftet forfjedrene på Mary til nogle heavy duty fra Sydafrika, fortalte at han var altid hunderæd når han skulle montere fjedrene fra Gowesty. For som han sagde, så skulle de presses så meget sammen for at kunne monteres at han var bange for at værktøjet til at presse fjedrene sammen med ville eksplodere.

Ud fra ovenstående har jeg et indtryk af at det er nogle fjedre, som er rimelig lange og herefter presses sammen. De vil hæve frihøjden til sit maximale og de vil (tror jeg) have en blød affjedring (hvilket jo er hvad mange amerikanere ønsker, tænk bare på gamle amerikanske flydere). Altså de vil have en rimelig lav fjederkonstant (som er et udtryk for hvor meget fjederen ændre længde ved en given belastning). Men de vil nok synke sammen ved høj belastning.

Modsat, så har de fjedre at vi har på Mary en rimelig høj fjederkonstant og de er meget stivere i sin måde at arbejde på og de er forholdsvis korte. De kan monteres uden brug af specialværktøj. Det vil give en mindre blød affjedring men kan til gengæld bære meget mere ekstra vægt uden at synke synderligt sammen.

Begge dele kan være lige ønskværdigt, alt efter hvad man vil have.

Nok om fjedrene. De skriver på deres hjemmeside at deres fjedre ikke bliver trætte ligesom andre fjedre. Om det passer ved jeg ikke, men de skriver også på deres hjemmeside at de endnu aldrig har haft nogle Old Man Emu støddæmpere, som er gået. Vi har den erfaring med disse støddæmpere at når man kører i hårdt terræng, så holder de kun få måneder. Om det samme gør sig gældende med deres fjedre ved jeg ikke.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk