Forfatter Emne: Lakering GFK hævetag syncro - NEWS her  (Læst 746 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.268
    • Vis profil
Lakering GFK hævetag syncro - NEWS her
« Dato: 30. April 2011 kl: 21:21:40 »
Hej
Her kommer lidt inspiration omkring hævetaget fra 1980-1982 fra Westfalia. Jeg har købt original 2K lak der er blandet med 25% blødmager og mindre hardener iflg. GFK beskrivelsen.

Den fik også transparent grundering ... 3 spraydåser, blanding til kompressor findes ikke hos tilbyderen for original gammel 2K lak. Den blev slibet med 120, 240 hhv. våd 400 slibepapir i sidste omgang. I morgen skal jeg redde 2 silikonpletter og slibe våd med 400 - så kommer den sidste lak.

Desværre sprang sikringen på kompressoren, den gik i stå, i morgen kommer der en finish på, og jeg putter altid lidt fortynder til glanseffekt på i sidste runde (kun lidt).

Mon syncroen bliver flot ... måske ... en har fået minikøkken og Westfaliakassen med PortaPotti.

Taget har en BR gravering på bagerst, det hjælper lidt med at finde det rigtige navn ...

---

tysk tekst om taget:

Der T3 mit voller Campingausstattung wurde Als Cartago Malibu "Hit" vertrieben.
Hit I : ganz flaches Aufstelldach, das sich nur bei ausgeklappter liegefläche Schließen lässt
Hit II : "normales" Aufstelldach, sieht fast aus, wie das von Westfalia.
Aufgrud der Abbildung (Gasfedern/Fensteröffnung), würde ich sagen, dass das so aussieht, wie Deins.
Hit III : festes Hochdach
Hit IV : Nur ein quadratisches Hubdach in der Mitte ohne obere Liegefläche
Hit V : Das Zwitterdach
und
Zumindest um 1990 hatten alle Dächer den Carthago-Schriftzug eingegossen.

---

Dagens billeder:
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963