Forfatter Emne: Kølerproblemer og muligheder.  (Læst 740 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kølerproblemer og muligheder.
« Dato: 24. Maj 2011 kl: 19:03:37 »
Som det er nogen bekendt, smed Arnold pludselig ½ l vand ud gennem udluftnings hullerne i toppen af service beholderen, da vi lige var ankommet til grusgraven på træffet.
Den havde ikke været særligt varm og blæseren var lige gået i gang.

Synderen viste sig at være dækslet på ekspansionsbeholderen. Ventilen må have været defekt for væskestanden i servicebeholderen varierede meget ved henholdsvis varm og kold motor.

Nu har jeg skiftet dækslet og der er stort set ingen forskel på væskestanden, uanset temperatur.

Konklusion: Arnold har kørt med praktisk talt åbent kølersystem uden tryk, hvilket gør at den koger lettere.

Er der nogen af jer kloge hoveder der har erfaringer med forskellige thermostater, for jeg kan se at der er forskellige bud på udgangstemperaturer. 80 - 87 grader er nævnt?

Jeg modtager gerne info og betragtninger om det at holde temperaturen nede i en MV motor.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen