Forfatter Emne: toppakning  (Læst 731 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

bfb

  • Gæst
toppakning
« Dato: 27. Oktober 2011 kl: 19:56:27 »
tror min toppakning er gået sig en tur, den sender luft ud i systemet. og der er ikke varme i varmeapperet, kun nogle gang. men den bliver ikke overdrevet varm i motor, og bruger næsten ikke noget vand... motor er en jx er. verdens mest holdbare motor.. :(

Mølle

  • Gæst
toppakning
« Svar #1 Dato: 27. Oktober 2011 kl: 20:06:34 »
Du har ret i, at det er skidt, når der er luft i systemet.. Er du "heldig" er det toppakningen, men som regel skyldes det revner i topstykket, som så skal skiftes..

Mit råd til dig er at du hurtigst muligt gør noget ved sagen, da luftbobler efterhånden fortrænger vandet fra kølesystemer (som det bl.a. er ved at ske med dit varmeapparat) og pludselig dør resten af din motor pga. overophedning.. måske uden at du opdager det da temp.måleren måske snyder dig grundet mangel på vand omkring sensoren...

held og lykke med projektet.

bfb

  • Gæst
toppakning
« Svar #2 Dato: 28. Oktober 2011 kl: 17:04:40 »
er ved og se om jeg kan finde en anden motor

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
toppakning
« Svar #3 Dato: 29. Oktober 2011 kl: 12:15:37 »
Citat fra: "bfb"
er ved og se om jeg kan finde en anden motor


Det er en overkommelig opgave at skifte topstykke.

Jeg vil mene at det er lettere og billigere end at finde en anden motor.

Nyt topstykke kan vist fås på ebay til 2500 kr.

Jeg tror den bedste og billigste strategi for at komme videre
er at søge her på T3nettet.

Her kan sikkert findes både topstykke eller anden motor, og folk der vil hjælpe med skift.

Værste strategi er nok at købe en brugt motor og så få et værksted til at klare skiftet. Det er dyrt, og man risikerer at både motor og arbejdet intet er værd.

Altså: udbyd opgaven på T3nettet FØR pengene er brugt, ikke efter, for så er det sjove væk for alle parter.

bfb

  • Gæst
toppakning
« Svar #4 Dato: 29. Oktober 2011 kl: 12:54:36 »
har fundet en anden motor tror jeg, her inde. har skiftet mange topstykker men bare på golf, og de var altid revenet i mellem ventil sæderne. men nu sætter jeg en anden i, og renover den jeg har...