Forfatter Emne: Blyfri eller tilsætning  (Læst 1361 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gammelpot

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 226
    • Vis profil
  • By: 5270 Odense
Blyfri eller tilsætning
« Dato: 26. Marts 2007 kl: 17:33:07 »
Jeg har fået fat i en bus med luftkølet (CU)  motor.
Efter instruktionsbogn kan den køre på oktan 92 og det går fint, men nu om dage er alt jo blyfrit og så er spørgsmålet om jeg skal købe et af de aditiver der tilbydes til biler der er fra blyets tid ?
Hvad gør I andre med lignende motorer ?
Nu uden T3

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Blyfri eller tilsætning
« Svar #1 Dato: 26. Marts 2007 kl: 18:58:06 »
Det handler vel mere om den blyfri benz. æder pakninger og om topstykket har ventiler beregnet til blyfri og ikke tændingsbanken :roll:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Blyfri eller tilsætning
« Svar #2 Dato: 26. Marts 2007 kl: 19:00:00 »
Btw. jeg ved det ikke ....
Spørg på vwnettet, de har bedre erfaring med de luftkølede !
Tror ikke der skulle være nogen problemer dog.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Haardberg

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 126
    • Vis profil
Blyfri eller tilsætning
« Svar #3 Dato: 26. Marts 2007 kl: 21:28:54 »
Du køre bare på blyfri. Har selv kun kørt på blyfri på mine blæsere og brugte det også på min DG motor da jeg kørte t3

Lennart

Offline Haardberg

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 126
    • Vis profil
Blyfri eller tilsætning
« Svar #4 Dato: 26. Marts 2007 kl: 21:29:35 »
Du køre bare på blyfri. Har selv kun kørt på blyfri på mine blæsere og brugte det også på min DG motor da jeg kørte t3

Lennart