Forfatter Emne: Motor ryster ved igangsætning  (Læst 5813 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Motor ryster ved igangsætning
« Svar #15 Dato: 01. April 2012 kl: 21:56:32 »
Citat fra: "poot"
Citat fra: "tomtom"
En Rally kører fortalte mig engang et man kunne hælde en Cola ned i koblinghuset for at rense det.
Jeg tør ikke stå inde for det, men er der andre der har hørt denne historie / prøvet det.


:D er der ikke noget med motorere og sukker..    Måske danskvand,   Men den kan ikke allerede være sodet til..   Det der sker er vist det samme som hvis toppakningen er utæt,   den cylinder hvor vandet løber ind i,  Er tændrøret pinligt rent ;)..  

Jeg har nemlig også køre med benzin engang ;)



Jovist så. Danskvand og masser af snoninger på varm motor. En sjat i KARBURATOREN og udstødningen spytter store sorte klumper. Ved ikke lige med katalysatorer og indsprøjtninger om det er helt så effektivt.

Offline fætter

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 164
    • Vis profil
Motor ryster ved igangsætning
« Svar #16 Dato: 02. April 2012 kl: 09:37:48 »
Citat fra: "tomtom"
En Rally kører fortalte mig engang et man kunne hælde en Cola ned i koblinghuset for at rense det.
Jeg tør ikke stå inde for det, men er der andre der har hørt denne historie / prøvet det.


Ang cola er det hvis koblingen fedter, så kan cola få den ta lidt bedre, men er den sølet ind i olie skal der bruges en bremserens og så er den ren og som ny igen(hvis den ikke er slidt helt ned :-) )
Vh  Fætter
Den stolte ejer af 2 Golf 1 GTI + Ford Taunus Coupe + Ford capri + Talbot Samba Cabriolet
rallye + Datsun king cab 720 4x4
og sidst og ikke mindst T3 kassevogn 1,6 td  fra 1990 og en T3 Camper fra 1980
Nu også med en T3 bus fra 1991

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Motor ryster ved igangsætning
« Svar #17 Dato: 02. April 2012 kl: 11:48:14 »
Hvis den er sølet ind i olie bør man finde ud af hvor olien stammer fra. Som regel hedder det
 af med gearkasse og kobling.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD