Forfatter Emne: Monomotronic blues - del 55  (Læst 10368 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Monomotronic blues - del 55
« Dato: 30. April 2012 kl: 21:16:01 »
Mysteriet fortsaetter.

Paa vej til Koege begyndte bilen igen at lege 'falskluft'.
Og saa efter et rask 'blip'paa speeder gik den fint.

Og ved vaerksted satte den ud igen.

Naa, skiftede kobling, skiftede flange paa indsugning, den gamle var skaev og sad ikke til.

Startede motor,og nu gaar den vaerre end nogensinde og vil ikke tage gas uden at doe.

Udstoedningsgas er MEGET haard.

Pillede luftfilter af, drejede noegle. Benzinpumpe bygger tryk, og saa vidt jeg kunne se drypper det ikke paa spjaeld.

Startede motor, og dysen giver saa meget benzin, at spjaeldet svoemmer i benzin.

Nogen gode bud?

Skifte oringe? Skaffe et brugt spjaeldhus? Skifte lambdasonde?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Monomotronic blues - del 55
« Svar #1 Dato: 30. April 2012 kl: 23:11:18 »
Da min tog falsk luft, kunne jeg også se ophobning af benzin oven på spjældet. - Men nu det er jo ikke nødvendig vis det, du bøvler med igen, men det ville være det første sted, jeg ville tjekke.

Ellers så skulle du måske tjekke benzintrykket og reduktionsventilen. Sidstnævnte kan skilles ad og renses med forsigtighed. Benzinfilteret er selvf. ok, ikk?

Jeg ser ingen grund til at skifte spjældhus - hvad skulle være galt? Men hvis det ikke er noget af ovennævnte, så tag det af - helt af, og tag den med ind på køkkenbordet. Skil det ad i atomer, rens alt - der er ikke meget i sådan et spjældhus, så det er overskueligt.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline FarT3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 424
    • Vis profil
Monomotronic blues - del 55
« Svar #2 Dato: 30. April 2012 kl: 23:17:26 »
Jeg er lutter øjne (ører ). Det er lige præcis det problem jeg har på min Vento og så vidt jeg husker er det også 1,8 du kører med. Jeg har søgt på nettet og nogle foreslår stikket på forsiden af kaburatoren at rense det. Andre at man piller lambdasonden fra og prøver at starte. Der var faktisk også et forslag om temperaturføleren i kølevandsstudsen, men så vidt jeg husker var det på en golfmotor med de her "farvede" følere brun, gul og blå. Men da den rigtige blev skiftet kørte bilen. ?
Jeg søgte vist på monopoint vw på Google og tilsvarende "for meget benzin"
Jeg følger med. Jeg er ikke kommet til skrot med den endnu.
Med venlig hilsen

FarT3
30252288


Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Monomotronic blues - del 55
« Svar #3 Dato: 30. April 2012 kl: 23:21:41 »
Tjekke benzintryk og reduktionsventil - kloge tanker. Snavs i reduktionsventil kan gøre at benzin bare pøser igennem og den ikke har nok tryk over dysen til at leve af?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Monomotronic blues - del 55
« Svar #5 Dato: 01. Maj 2012 kl: 08:37:30 »
Da jeg legede med r4 fik jeg brændt styreboksen af pga manglende stel, og så fyldte den motoren med benzin ,den startede lige op og så døde den og den fyldte så meget benzin i så den løb ned og blandede sig med motorolien
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Monomotronic blues - del 55
« Svar #6 Dato: 01. Maj 2012 kl: 10:17:45 »
Det tjekker jeg lige - kunne være at stellledning ved gearkasse ikke har ordentligt fat - der er godtnok meget undervognssnask der.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Monomotronic blues - del 55
« Svar #7 Dato: 01. Maj 2012 kl: 14:22:15 »
Ok, første fejl fundet:

Jeg havde ikke fået sat stikket til spjældpotmeter ordentligt på - så den detekterede ikke at spjældet åbnede ;-)

Men, den går stadig ujævnt - så der "må" være noget falsk luft etellerandet sted.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Monomotronic blues - del 55
« Svar #8 Dato: 01. Maj 2012 kl: 15:11:53 »
Jamen, dagens bedste tip - at afmontere stikket til tomgangsmotor inden jeg tester med bremserens for vacumlæk, fordi tomgangsmotor gør det sværere at finde læk.

Det tip giver meget mening ;-) - og jeg forstår hvorfor det ikke har hjulpet så meget at øse den til i bremserens.....
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Monomotronic blues - del 55
« Svar #9 Dato: 01. Maj 2012 kl: 16:28:34 »
Skal den tolkes sådan at hvis den er aktiv så modvirker den læk-søgningen?? Eller er det bare fordi du ikke kunne komme til for stikket??
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Monomotronic blues - del 55
« Svar #10 Dato: 01. Maj 2012 kl: 16:29:57 »
Hvis den er aktiv, modvirker den læksøgningen, fordi den vil kæmpe for at bevare en stabil tomgang - og formålet med sprayen er at se hvor tomgang ændres
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Monomotronic blues - del 55
« Svar #11 Dato: 01. Maj 2012 kl: 16:32:45 »
Heh...1-0 til Frk. Grå ;)

Skal du ikke snart have elimineret de fejl?? :D
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Monomotronic blues - del 55
« Svar #12 Dato: 01. Maj 2012 kl: 16:43:23 »
Jeg har sat den bedste mand på sagen ;-) - og der er intet jeg hellere ville end at gå ham til hånde, og lære løs af ham - men jeg har brugt puljen af fridage :-(

Sådanne dage er det hårdt at sidde stille på en stol, når alt i mig rykker for at stå med værktøj i hænderne, og lære mere om at få fikset motorstyring og indsprøjtning.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Monomotronic blues - del 55
« Svar #13 Dato: 01. Maj 2012 kl: 16:50:51 »
Kender det :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline FarT3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 424
    • Vis profil
Monomotronic blues - del 55
« Svar #14 Dato: 01. Maj 2012 kl: 17:22:40 »
Hovsa Jeg er bagefter. Nej jeg har ikke tjekket flangen. Det burde jeg nok gøre. Den har jo været af da jeg skiftede toppakning.
Hvor sidder iøvrigt den reduktionsventil Jarl snakkede om ?
Med venlig hilsen

FarT3
30252288


Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg