Forfatter Emne: Siden i lørdags.  (Læst 8636 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Siden i lørdags.
« Svar #30 Dato: 27. Juli 2012 kl: 21:35:39 »
Helt ærligt lidt skuffende. 10km/l.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Siden i lørdags.
« Svar #31 Dato: 27. Juli 2012 kl: 23:57:43 »
Velkommen hjem. Trods alt dejligt, at det gik fint hele vejen hjem - interessante billeder af rustbeskyttelse på klappen skal jo nok komme ;-) Jeg ved jo, at dette forum - og jeg selv - ville blive orienteret straks, hvis der skulle komme en plet ;-) Kørte I i et stræk hjem?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Siden i lørdags.
« Svar #32 Dato: 27. Juli 2012 kl: 23:59:55 »
Citat fra: "Jønne Ukendt"
Helt ærligt lidt skuffende. 10km/l.

 Mvh Jønne Ukendt


man kan da ikke både få muskelrøg og laaangt på literen  :P

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Siden i lørdags.
« Svar #33 Dato: 28. Juli 2012 kl: 08:34:57 »
Ja, vi tog turen i et stræk og ja, selvfølgelig vil i og ikke mindst du Jarl blive orienteret om alt hvad der drypper
 fra dette fremragende køretøj. Egentlig ville jeg ikke nævne dette i offentligt forum men kun til dig men under
 vores rejse har jeg ikke set een eneste T3 bil holde på værksted. Jeg så en der fik hældt brændstof på på plad-
 sen foran et værksted men det var også en benziner. Derimod har jeg set et utal af Fiatbiler hænge på lifte og
 holde over grave. Det gir da stof til eftertanke. Nå ikke nogen personlig mudderkastning her, derimod vil jeg
 ønske dig tilbage i T3 verdenen så du ligesom jeg selv atter kan nyde at føre sig majestætisk frem på vejene.
 Takker for velkomsten :D

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Siden i lørdags.
« Svar #34 Dato: 28. Juli 2012 kl: 10:00:46 »
Det er en chokerende oplysning, at der er mange Fiatbiler på værkstederne i Italien - det er svært at begribe, hvad det kan skyldes. Jeg føler med dem. Heldigvis klarede min franske PSA-bil frisag.
Du har ret i det med det majestætiske - det fik jeg bekræftet flere gange hen over Kassel bakker. Vi mødte adskillige T3'ere, som bevægede sig på samme måde som de kongelige, når de kører i åben hestevogn, og det er jo en skøn måde at lade sig transportere sig på - retningsstabilitet, temperament og fart er den samme. Jeg har egentligt tænkt på, om de kongelige har tændt for varmeapparatet, når de kører op ad bakke om sommeren, for at hestene ikke bliver for varme?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Siden i lørdags.
« Svar #35 Dato: 28. Juli 2012 kl: 10:19:52 »
Det må ha været syncroer i har set i bakkerne. De er meget stejle. Hvorfor valgte i ikke motorvejen?

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Siden i lørdags.
« Svar #36 Dato: 30. Juli 2012 kl: 03:41:20 »
Citat fra: "Jønne Ukendt"
Helt ærligt lidt skuffende. 10km/l.

 Mvh Jønne Ukendt



Ak ja, du skulle have lagt en ADZ i den, vi er lige landet efter knap 3400 km hvoraf de ca 900 km blev tilbagelagt i Østrigs smukke bjerge,
hvor adskillige ruter måtte forceres i 2. og 3. gear.
Bla. var vores daglige frem og tilbage rute til hytten en rigtig flot 3. gears svingrute på 10 km. og med en svag stigning på godt 500 meter.

Gennemsnit på hele turen (GPS måling naturligvis)...... 10.8 km/l .... ka´ du så finde tilbage til bensinlejren...  :wink:  ...

På et 492 km. motorvejstræk præsterede den 12,1 km/l !!! dog kun med 100-105 km/t

Jeg blev helt ærligt lidt chokeret, jeg havde forventet ca. 7 km/l

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Siden i lørdags.
« Svar #37 Dato: 30. Juli 2012 kl: 06:36:54 »
Velkommen hjem Tony.
ØØØØhhhhh... er du sikker på at du ikke har misset en optankning i regnskabet. Så ville det hele virke lidt mere realistisk.
I hvertfald hvis det var Arnold, der havde tilbagelagt strækningen, og det er jo også en benziner..... :D
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Siden i lørdags.
« Svar #38 Dato: 30. Juli 2012 kl: 10:39:13 »
Citat fra: "porteren"
Velkommen hjem Tony.
ØØØØhhhhh... er du sikker på at du ikke har misset en optankning i regnskabet. Så ville det hele virke lidt mere realistisk.
I hvertfald hvis det var Arnold, der havde tilbagelagt strækningen, og det er jo også en benziner..... :D


Næhh...den er sgu god nok, jeg har lige tærsket det hele igennem for at gøre ferieregnskabet op.
Alle km. visninger er skrevet på kvitteringerne, også den sidste fra vores lokaltank i nat, og jeg er stadig lidt chokket.
Vi har bla. motorvejsstræk mellem 445 og 550 km på hhv. 12,1 og 11,8 og 11,6 km/l
Det skal dog siges at vi har kørt meget pænt, meget konstant mellem 99 og 105 km/t og meget sjældent været over 110 km/t.
Det ses til gengæld meget tydeligt på bensinøkonomien, når hastigheden har lagt over 105 km/t og når vi har kørt korte ture.
Det må have enorm betydning på ADZ at lambdasomden bliver ordentligt varm, på småturene herhjemme har den sjældent gået over 9 km/l

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Siden i lørdags.
« Svar #39 Dato: 30. Juli 2012 kl: 10:46:50 »
Og så er der den ikke ubetydelige sidegevinst: Man sidder hele vejen med absolut ro i maven og giver den gerne lidt ekstra peber op ad bakkerne uden at være tvunget til at sidde med alle varmeapparater på fuld hvæs for at køle en sydende dieselreaktor, der hvert øjeblik kan finde på at vise sit ækle Fukushima-fjæs.

Velkommen hjem
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Siden i lørdags.
« Svar #40 Dato: 30. Juli 2012 kl: 13:53:24 »
Helt rolig nu. Ingen varmeproblemer her. Ekstra køler monteret over gearkassen. Nålen i instrumentet
 kender ikke begrebet diodekontakt. Ikke engang når nålen i omdrejningstælleren nærmer sig det røde
 felt. Altså i 5 gear.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Siden i lørdags.
« Svar #41 Dato: 30. Juli 2012 kl: 23:56:39 »
Citat fra: "Jønne Ukendt"
Helt rolig nu. Ingen varmeproblemer her. Ekstra køler monteret over gearkassen. Nålen i instrumentet
 kender ikke begrebet diodekontakt. Ikke engang når nålen i omdrejningstælleren nærmer sig det røde
 felt. Altså i 5 gear.

 Mvh Jønne Ukendt


Defekt føler eller instrument...??

Ring lige til mig... ;-)
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)