Forfatter Emne: Varme Blæseren  (Læst 1509 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline holmquist

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 140
    • Vis profil
Varme Blæseren
« Dato: 28. December 2012 kl: 15:48:26 »
Den forreste varmeblæser, lader til at have sat sig fast, den virkede lille juleaften og da jeg skulle bruge bilen igår og skulle have varme på forruden så var der ingen varme, sikring var smeltet men den bagerste varmeblæser virkede fint. Hvordan kan man få gang i den forreste blæser igen..

Godt Nytår T3nettet.dk
Mvh.

Kim

1. gangs ejer af en.....

VW Caravelle 1,6 TD årg. 1988

Offline ronja6

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.627
    • Vis profil
Varme Blæseren
« Svar #1 Dato: 28. December 2012 kl: 16:03:31 »
Jeg har en anden, hvis det skulle have interesse !

Mvh Per 21583808

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Varme Blæseren
« Svar #2 Dato: 28. December 2012 kl: 18:57:46 »
Du kan gi` den 24 volt kortvarigt.  Det vil sige, at du skal have stikket af kontakten og finde den strømførende ( den skal du ikke bruge
til noget ) dernæst skal du lokalisere de tre ? hastigheder, - og da du ikke lige kan høre hvilken een der er højeste, må du forsøge dig lidt frem:

2 stk 12 volt batterier i serie.  Minus til karrossen, da blæseren jo har en brun ledning i rosetten. Brug en halvkraftig - gerne rød - ledning
som du har afisoleret en lille ende af - evt. monteret et spadestik. ( Pas på ikke, at komme i nærkontakt med karrosseriet. Der er smæk på
og ingen sikring )  Hold spadestik / kabelende kortvarigt til en af forbindelserne i stikket. Hvis en af ledningerne er tykkere end de andre
ville jeg vælge den.  Det slår nok nogle gnister, men prøv et par gange og se, om ikke den går løs ?
Lad den snurre i korte intervaller med 24 volt og skift så til 12 volt og lad den rotere et par minutter. Mon så ikke du kan sætte stikket på
plads og bruge den normalt igen ?