Forfatter Emne: Sær strømopførsel  (Læst 3696 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Sær strømopførsel
« Dato: 13. Maj 2013 kl: 20:47:46 »
Jeg har leget med lidt forskellige generatorer, og de har ikke ladet nok.

Så jeg satte 65A generatoren på igen.

Og nu driller bilen bigtime :-(

Jeg er meget forvirret og hvad det er, og tager meget gerne mod gode råd.

Den har svært ved at tage gas hvis gassen gives langsomt.
Hvis gassen gives hurtigt kan den godt tage gassen, men går ud når gassen slippes, med mindre gassen slippes langsomt.

Nogen gode ideer til hvad jeg kan være ramt ind i?????????

1. Det ligner totalt da spjældpotmeret var sygt. Men hvordan syv sytten skal det kunne være blevet gået i udu?
2. Jeg har prøvet med forskellige spændingsregulatorer, og jeg kan lokke den op på at give 13.2 volt med stabil tomgang.

Hvad ved vi?
1. Det var der IKKE før jeg begyndte på hele legen.
2. Jeg satte en 45A JX generator på, og satte spændingsregulator på fra en 65A generator.
3. Jeg åbnede i den sorte plastikkasse i motorrummet, den hvor alle ledningerne er samlet, pillede lidt rundt for at se hvad der var derinde.
4. Skubbede det store relæ der sidder derinde på plads. Det sad lidt oppe af soklen. Det er et 40A relæ.  Der står 1 på det på toppen.
Og 171 906 383
samt 22 205 007
12V 40A.
(Google på det nummer siger at det er manifoldforvarmerrelæ

5. Jeg startede motoren, og så var problemet der. Den ville ikke tage gas overhovedet.

6. Nogen ideer om hvad det hele kan skyldes?


3.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Sær strømopførsel
« Svar #1 Dato: 13. Maj 2013 kl: 20:52:25 »
Bonusinfo:

Der er 13.5 volt målt nede ved generatoren.
Der er ca 12.8 volt målt oppe foran.

Når jeg starter bilen viser den 10.8 volt.
Med et tjat på speederen sniger den sig op til 12 volt.
Jeg kan se den lader, for stille og roligt stiger spændingen på voltmeter op til ca 12.9 volt.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Sær strømopførsel
« Svar #2 Dato: 13. Maj 2013 kl: 21:52:02 »
Jubii. Jeg fandt en dårlig stel på ben 1 på spjældpotmeter.

Så lige om lidt håber jeg det spiller igen.

Så mangler jeg bare en virksom generator ;-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.266
    • Vis profil
Sær strømopførsel
« Svar #3 Dato: 13. Maj 2013 kl: 21:59:51 »
Jeg kom kun i tanker om en defekt varmesensor der sender "nothing" og dermed justerer til nødløbsjustering i styreboksen, noget jeg har oplevet på min ældre bobbel cabriolet fra 1978 med den gamle AJ (california udgaven).

Kan der tilsluttes Notebook med softwareanalyse på styreboksen?

Vand i ledningsnettet eller rust på stellet?

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Sær strømopførsel
« Svar #4 Dato: 13. Maj 2013 kl: 22:42:23 »
Jeg skal undersøge det.
Tidligt i forløb tog jeg stikket til varmtvandsmåler af, for at se om det virker - kanvære der er gået en ledning løst der også.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Sær strømopførsel
« Svar #5 Dato: 13. Maj 2013 kl: 22:47:33 »
Majet mystisk. Det gjorde NUL forskel at reparere den dårlige stel :-(

Den kan stadig ikke tage gassen langsomt, men går ud.

Den kan godt tage gassen hurtigt???
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Sær strømopførsel
« Svar #6 Dato: 13. Maj 2013 kl: 23:34:59 »
Lyder mærkeligt. Hvis den ikke kan tage gassen langsomt kunne et forsigtigt gæt være, at den " kun " får luft, - men ikke benzin nok ?  Og hvis ja, hvorfor får den så et " tilskud " ved hurtig gasgivning ?  Temmelig besynderligt. Kan den give en fejlkode ?

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Sær strømopførsel
« Svar #7 Dato: 13. Maj 2013 kl: 23:38:51 »
Jeg må hellere flikse et diagnosestik ind....

Det er fuldstændig som for et år siden, da den kørte kængurukørsel og vi hev os i nakkehårene og skiftede ca alt på den......

Mit bedste gæt er at der er 1 eller flere knækkede ledninger som driller - så jeg har bevæbnet mig med voltmeter, små stykker ståltråd til at sætte ind så jeg har ben at måle på - og diagrammet....................

Jeg har også en anden monopoint jeg kan kaste på - og sågar en ekstra kontrolenhed.

Mangler bare det dersens tid................

Den går rent i tomgang, og rent når den får gas - så jeg mistænker virkelig etellerandet omkring spjældpotmeter....

Det var begrænset hvad jeg kunne teste af gasgivning til aften - genboerne stak hoveder ud af vinduerne og brokkede sig over støjen :-(
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline 4X4

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 371
    • Vis profil
Sær strømopførsel
« Svar #8 Dato: 14. Maj 2013 kl: 07:30:44 »
Løsningen ligger lige for: Hvis du nu tog nogle overarbejdstimer i stedet for den tid du bruger på en R4i, ville du have råd til at betale vægtafgift af en diesel der barer kører :P  :P  :P  :P  :P
Mvh Peter

Der er 10 slags folk, dem der forstår binær og dem der ikke gør.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Sær strømopførsel
« Svar #9 Dato: 14. Maj 2013 kl: 08:12:21 »
Ja, det ville være en mulighed. Men nu er jeg offentligt ansat - og min arbejdsgiver tror ikke på overarbejde... De kalder det interessetid og holder budgetterne.

Og det er ok med mig - jeg accepterer det.

Og bruger så noget af min tid på ikke at arbejde, men på at mekke bil.

Og nogen gange nyder jeg det også ;-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline FarT3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 424
    • Vis profil
Sær strømopførsel
« Svar #10 Dato: 14. Maj 2013 kl: 12:32:26 »
Hvis du har en anden monopoint med spjældhus og det hele så kan du da spare meget tid ved lige at løsne de par bolte og montere den anden. virker den slipper du for at måle ledninger.

Har du noget startgas så prøv med motoren i tomgang at puste ned rundt om gummiflangen mens du vrider rundt med hele opbygningen ovenpå. Ændrer den lyd er der en utæthed og flangen skal udskiftes.

Har selv lige på min Passat fundet to små afblændede rør på slangen til vaccumforstærkeren. Den ene afblænding var utæt med et hul på ½-1-mm. Det har pludselig givet mig en helt ny sprælsk motor at få lukket den afblænding.

Blind høne finder også et korn  :P
Med venlig hilsen

FarT3
30252288


Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Sær strømopførsel
« Svar #11 Dato: 14. Maj 2013 kl: 12:38:46 »
Du har ret - jeg må hellere finde ud af hvor syn sytten jeg har lagt det henne.

Tror vistnok jeg har lagt det ud på fjernlageret :-(

Men det skal da prøves.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Sær strømopførsel
« Svar #12 Dato: 15. Maj 2013 kl: 00:05:54 »
Næste trin i historien - ledningen  fra generator til starter var helt irret i stikket ved starter, og det gik fra hinanden.

Så der forsvandt 1-2 volt der.

Imorgen fikser jeg det - og så håber jeg meget at den gode spænding vil få det hele til at virke
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Sær strømopførsel
« Svar #13 Dato: 15. Maj 2013 kl: 10:19:01 »
1. Skiftede generator.
 2. Fiksede dårlig forbindelse fra generator til startmotor/batteriet. Nu er der lige mange volt på generator og ved batteri.
 3. Den går stadig ud når jeg giver gas.
 4. Nu skifter jeg spjældhuset. Kryds fingre.... Nåede at pille det gamle og flange af til morgen, flangen ser OK ud.

Ekstra spørgsmål.

1. Normalt stiger ladespænding til ca 13.5 volt når jeg giver gas, og "låser" sig der.
2. Det virker somom at ladespænding ikke "låser sig fast".
3. Noget af det der sker når jeg giver gas, er at kileremmen hyler ligefør motoren går ud - somom at noget kortslutter eller afbryder når der skal pumpes strøm igennem??????

Nå, næste skridt er at skifte spjældhuset komplet - og se om det løser noget..............
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Sær strømopførsel
« Svar #14 Dato: 15. Maj 2013 kl: 12:56:16 »
lige et dumt spørgsmål!

får den benzin nok?

hiv en slange af ved spjældhus og tjeck om det pisser nok benzin ud
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D