Forfatter Emne: kølervæskeproblem - er helt grøn BTW:)  (Læst 967 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Madsheltgrøn

  • Gæst
kølervæskeproblem - er helt grøn BTW:)
« Dato: 08. Juli 2013 kl: 11:52:58 »
Igår da jeg parkerede bilen opdagede jeg at den lige pludselig dryppede en masse kølervæske (ca. en halv liter) . har taget et par billeder hvorfra det kom. Er der nogen der kan hjælpe med en ny slange og evt. guide mig igennem hvordan man skifter den? Jeg ikke særlig skarp endnu, men vil meget gerne lære:)
[attachment=14929]h08030a1.jpg[/attachment]

[attachment=14930]h93ca940.jpg[/attachment]
 
Nå ja, hils forresten li på tanken Tjarsten - min nye bedste ven! (måske bar ik li idag...:)

[attachment=14931]h3e05b28.JPG[/attachment]

Mvh
Mads B

Offline FarT3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 424
    • Vis profil
kølervæskeproblem - er helt grøn BTW:)
« Svar #1 Dato: 08. Juli 2013 kl: 13:05:37 »
Har jeg ret i at det er slangen der går ind i enden af topstykket der er utæt ?
Hvis det er det kan du med held bare skære det dårlige stykke af og trække slangen på igen. Du skal bruge en vandpumpetang til at klemme spændebåndet sammen med og trække det ud over studsen. Den lille tap på spændebåndet kan godt sidde i vejen. Så må du lige rette den ud ( den knækker sikkert af og det gør ikke noget ) så du kan presse spændebåndet helt sammen til fuld åbning.
Studsen kan både være alu el plastic, men er højst tænkeligt alu der er forvitret så meget at det har spændt slangen ud til den revnede. Det skal renses af med en stålbørste inden du krænger slangen på igen. Er det plastic så vær varsom den kan være lidt skør. Slangen løber hele vejen under bilen til varmeapparatet foran, men du behøver ikke at skifte den hele. Er der varmeapparat under bagsæde kan slangen være tilkoblet her med et T stykke. Jeg har en slange hvis du mangler, men Mølle herinde er sikkert også leveringsdygtig og bor nærmere dig. Vil du have nyt så spørg Hinze. Man kan få slangesamlemuffer til at skyde to slangeender ind over.
God arbejdslyst.
Med venlig hilsen

FarT3
30252288


Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
kølervæskeproblem - er helt grøn BTW:)
« Svar #2 Dato: 08. Juli 2013 kl: 13:51:34 »
Hej nå det er dig som køre den syncro har mødt dig nogle gange på gl Køge landevej i Brøndby str. Lækker vogn.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
kølervæskeproblem - er helt grøn BTW:)
« Svar #3 Dato: 08. Juli 2013 kl: 14:59:37 »
Det er en lækker bil. Jeg havde selv fornøjelsen af at prøve den ved Niels Erik.
Og havde jeg haft pengene og stået først i køen, så hed den Mary II i dag :)
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Madsheltgrøn

  • Gæst
kølervæskeproblem - er helt grøn BTW:)
« Svar #4 Dato: 08. Juli 2013 kl: 15:37:26 »
@farT3 ja det er den,  jeg kan godt nok ikke se den løber hele vejen til forenden af bilen, den kører nærmere tilbage


 
og ender i den her, som er?


 
Skal man tappe kølervæsken af inden man går igang? Det virker iøvrigt ikke som om der er så sindsygt meget ekstra slange at give af... TAK!

@hawaiibussen, jep det er mig, kører der ret ofte når jeg skal til mine forældre i vallensbæk. Unskyld hvis jeg glemmer at vinke, det er nyt for mig:)

Madsheltgrøn

  • Gæst
kølervæskeproblem - er helt grøn BTW:)
« Svar #5 Dato: 08. Juli 2013 kl: 15:59:30 »
nu med billeder:)

[attachment=14946]h9673d45.JPG[/attachment]

[attachment=14947]h417d6ac.jpg[/attachment]

Offline FarT3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 424
    • Vis profil
kølervæskeproblem - er helt grøn BTW:)
« Svar #6 Dato: 08. Juli 2013 kl: 18:30:03 »
Jeg plejede at sætte en skruetvinge på slangen i mangel af en slangeklemme og så en balje under. hvor man nu skal skille slangen ad. Så er det begrænset hvad der kommer. Det er straks værre når man skal udlufte bagefter. Det er der nok andre der har bedre erfaringer med end jeg, men det er noget med at løfte forenden 60 - 70 cm og så lufte ud på skruen oven på køleren foran, men det må stå i biblioteket herinde. Søg på udluftning.

Hvad den sjove lille dims er slangen ender i ved jeg godt nok ikke. Jeg gætter på at det er en ekstra elektrisk vandpumpe der er monteret i lighed med den der er på billede et i øverste højre hjørne. Den skal sikre at toppen ikke overophedes når du standser motoren. Så skulle den lige cirkulere lidt kølevand rundt i toppen.
Med venlig hilsen

FarT3
30252288


Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
kølervæskeproblem - er helt grøn BTW:)
« Svar #7 Dato: 08. Juli 2013 kl: 20:42:19 »
Du behøves ikke hæve forenden når du lufter ud.
Bare huske på at vandpumpen først for alvor tager ved ved ca. 2.500rpm.

Ved denne motorhastighed, eller derover, løsnes "skruen" i toppen af køleren og man er ikke i tvivl om når alt luften er kommet ud.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk