Forfatter Emne: Gummigear...  (Læst 949 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kajl

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 135
    • Vis profil
Gummigear...
« Dato: 18. September 2013 kl: 10:26:46 »
Nu har jeg to gange, med to forskellige T3-ere oplevet noget, som jeg ikke har set beskrevet her på forum.
De seneste par dage var gearskiftet begyndt at blive lidt underligt - gearstangen gik helt frem til panelet når jeg skulle bruge bak, første og tredje gear. I går morges var det kun lige jeg fik den i bak, da jeg skulle køre fruen på arbejde, så jeg ringede til min mekanikerven. Heldigvis kunne vi få bilen på liften samme dag, så jeg trillede hen til ham med brug af kun 2. og 4. gear. Jeg kørte op på liften og steg ud, og så kravlede han ind for at afprøve gearskiftet. "Ja, der er da noget helt galt," siger han. Og da han slipper gearstangen lægger den sig ned   :huh:

Det viser sig, at den er knækket lige der, hvor den muffe der holder fjederen på plads, er fikseret med en skrue. Det er så anden gang jeg oplever det. Første gang var på vej ind i en rundkørsel, hvor jeg lige netop ikke nåede at geare ned fra 4. gear  :unsure:

Fejlen blev fikset ved at skære gevind i begge stumperne, og så skrue det hele sammen med et gevindstykke, så jeg var snart kørende igen.

Jeg er nok ikke den første, der oplever dette, men mon ikke man skulle begynde at samle på gearstænger  :lol:
Med venlig hilsen

Kaj Lauritzen

...Nu helt uden T3, for første gang siden 2009. Suk.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Gummigear...
« Svar #1 Dato: 18. September 2013 kl: 12:53:35 »
Jeg har også oplevet det for en del år siden.

Jeg løste problemet ligesom dig,,,,,,,skar gevind i begge stumper og tilpassede det så gearstangen sad rigtigt.

Den holdt et par år, og senere da jeg fik et svejseanlæg, fik den et par punkter. No problema.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen