0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
kan vi ikke som en start få at vide hvilken vogn det drejer sig om, for selvom det ikke er en T3 er der altid hjælp at hente
ang. silikone, så skal det være silikonefedt på spray, som du giver dine tændkabler og rotordæksel.nu fortæller du jo intet om hvordan dine start problemer er om den er sej at tørne eller..?
MEN.. jeg ser tit når det bliver vinter at det også er tid til at forny rotor, rotordæksel og evt. tændkabler.
Jamen det er ubegribeligt at benzinmotoren nogensinde er nået til en seriefremstilling. Selv som fabriksny er benzinmotorer SÅ upålidelige og lunefulde, at bl.a. Ford har et lønnet serviceteam kørende overalt i Europa for, at komme nødlidende stakler til hjælp døgnet rundt, og de kører selvsagt i Transit diesel. :silly: ( Sarkasme kan muligvis forekomme )
SELVFØLGELIG kan en benzinmotor være stabil og pålidelig, men det fordrer først og fremmest at du ikke kaster dig ud i overflødigt sprøjten med dit og dat. Hvis motoren og tændingssystem er klistret ind i gammel olie og snask, kan du lige så godt starte med en ordentlig motorvask. Afdæk strømfordeler ( Hvis en sådan findes ) generator og karburator / indsprøjtning så der ikke kommer vand i de ædlere dele.Tændkabler m.v. bør aftørres med f.eks. en klud vædet med cellulosefortynder. Det er min erfaring, at holdes det hele rent og fri for f.eks. spildt olie etc. vil det fungere upåklageligt.Er bilen forsynet med traditionel tændspole bør ALLE forbindelser efterses: Højspændingskablet skal være korrekt presset i, forbindelsen skal være fri for ir og der må selvklart ikke være fugt ved og på kablerne.Kabelsko skal være fri for rust og ir, og de skal klemme tilstrækkeligt til at sidde ordentligt fast.
Fordelerdæksel: Rent og knastørt som Sahara ved middagstid. Et hurtigt kig på indersiden vil afsløre om rotoren kan afsætte ordentligt, eller om der er for dårlig kontakt i punkterne. Og tjek også lige om kulstiften i midten kan fjedre og måske evt. skal trækkes en ssmule nedad ? Rotoren skal også se pæn og ren ud. Hvis endefladen er dækket af korrosion skal den pudses af. Enten med fint sandpapir eller hvis du har en platinfil kan den bruges.
Ellers kan jeg ikke genkende noget af det med kondensvand og startproblemer, og jeg har ALDRIG sprøjtet noget flitterstads på mine biler.
du er nødt til at løsne de 2 bøjler ved fordelerdæksel for at se tilstanden, det kan dog være lidt tricki at få på igen, hvis det er første gang du prøver det, men der skal jo være en første gang for alt ting
det ville jo være nemt hvis du udfyldte din profil med hvor i landet du er fra, så er der nok flere inkl. mig selv der kan give dig et hands on kursus i benzin-motor
jeg har som bonus-info haft biler med den motor og lign. i over 15 år i streg, og har lavet lign. siddeløbende, mange af dem har fået ny rotor og fordeler, det er en slid-del der holder et par år (fugt, er hård ved dem).tændkablerne er også sårbare, de revner, især helt nede ved tændrørshætterne, jeg plejer at (stress)teste dem, med en blomsterforstøver med sæbevand, det skal de kunne klare, men hvis de er dårlige kan du se gnisterne fare rundt, motoren skal selvfølgelig være startet og der skal ikke være for meget lys i lokalet