Forfatter Emne: Råd til komplet Subaru EJ 22 motor + gearkasse  (Læst 8765 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bjarne5853

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 9
    • Vis profil
Råd til komplet Subaru EJ 22 motor + gearkasse
« Svar #15 Dato: 08. Februar 2014 kl: 18:31:54 »
Ups. giver det så små VWer.
BC Fyn

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Råd til komplet Subaru EJ 22 motor + gearkasse
« Svar #16 Dato: 17. Februar 2014 kl: 13:28:36 »
Tak for information Per, jeg vil muligvis kontakte dig senere.

Det er et større projekt og motorombygningen kommer først noget senere

Skal lige igennem følgende opgaver først:
- Rustarbejde (Færdig)
- Lakkering (Under udarbejdelse)
- Samling af bil
- Service af orginalmotor 2.0 LBX
- Renovering og samling af bil indvendig.
- Div opgraderinger, sæder, hynder, madrasser, lys mv.
- Opgradering af motor.

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
Råd til komplet Subaru EJ 22 motor + gearkasse
« Svar #17 Dato: 17. Februar 2014 kl: 13:33:59 »
Tak for tilbudet Andreas.

Det er altid sjovt at komme ud og sparke nogle dæk mv. Dog vil jeg måske holde dig op på tilbudet noget senere da jeg kun er igang med at undersøge hvad der er af muligtheder.

Grundlæggende er jeg klar over hvad konverteringen omfatter, specielt når det er en LBX der skal konverteres fra.
Jeg er mest usikker på om jeg kan nøjes med at installere en køler bag det gitter der er mellem forlygterne, da det nederste gitter foran jo mangler (LBX) og jeg ikke vil til at skære for meget i bilen.

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Råd til komplet Subaru EJ 22 motor + gearkasse
« Svar #18 Dato: 17. Februar 2014 kl: 15:52:59 »
Citat fra: "jheltzen" post=108082
Tak for tilbudet Andreas.

Det er altid sjovt at komme ud og sparke nogle dæk mv. Dog vil jeg måske holde dig op på tilbudet noget senere da jeg kun er igang med at undersøge hvad der er af muligtheder.

Grundlæggende er jeg klar over hvad konverteringen omfatter, specielt når det er en LBX der skal konverteres fra.
Jeg er mest usikker på om jeg kan nøjes med at installere en køler bag det gitter der er mellem forlygterne, da det nederste gitter foran jo mangler (LBX) og jeg ikke vil til at skære for meget i bilen.


mener at Hinze havde gang i et LBX til vandkølet motor projekt engang,

men hvilken motor det endte med husker jeg ikke, da hinze jo tit bytter rundt  :P

den super sjældne LBX Twinslider som projektet blev gjort på, er vist os væk for altid.....
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Råd til komplet Subaru EJ 22 motor + gearkasse
« Svar #19 Dato: 17. Februar 2014 kl: 16:06:29 »
Historien om den legendariske LBX twinslider er vist nævnt i Jarls 1001 nats eventyr.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Råd til komplet Subaru EJ 22 motor + gearkasse
« Svar #20 Dato: 17. Februar 2014 kl: 17:04:18 »
Citat fra: "verner" post=108086
mener at Hinze havde gang i et LBX til vandkølet motor projekt engang,

men hvilken motor det endte med husker jeg ikke, da hinze jo tit bytter rundt  :P

den super sjældne LBX Twinslider som projektet blev gjort på, er vist os væk for altid.....


 :woohoo:  Verner dog

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Råd til komplet Subaru EJ 22 motor + gearkasse
« Svar #21 Dato: 17. Februar 2014 kl: 17:04:56 »
Citat fra: "Jønne Ukendt" post=108088
Historien om den legendariske LBX twinslider er vist nævnt i Jarls 1001 nats eventyr.

 Mvh Jønne Ukendt


Mon han er faldet i søvn nu så...  :sick:

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Råd til komplet Subaru EJ 22 motor + gearkasse
« Svar #22 Dato: 17. Februar 2014 kl: 23:31:13 »
Der er en 2.2 til salg på vwbus.no til 2500
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
Råd til komplet Subaru EJ 22 motor + gearkasse
« Svar #23 Dato: 18. Februar 2014 kl: 06:31:49 »
Den er væk...
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Råd til komplet Subaru EJ 22 motor + gearkasse
« Svar #24 Dato: 18. Februar 2014 kl: 07:54:50 »
Dejligt at høre fra jer, kære venner. :-)
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.269
    • Vis profil
Råd til komplet Subaru EJ 22 motor + gearkasse
« Svar #25 Dato: 18. Februar 2014 kl: 08:12:28 »
Subaru har dårligt ry, den smadrer koblinger på syncroer ude i terræn. Samtidig sluger den for meget og den har den vane, at den mangler kræfter på de nederste omdrejninger sammenlignet med en diesel.

Jeg tror det er en skattefidus i DK?

apropos .. Jumpy er kørt træt af AUDI 5E i syncroen, den sluger gevalig, under 4 km på literen og hans grønne Syncro har en subaru der ikke er særlig interessant i terræn. Den klarer omtrent 7 km på literen.

Det kan kun være en skattefidus hos jer.

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
Råd til komplet Subaru EJ 22 motor + gearkasse
« Svar #26 Dato: 18. Februar 2014 kl: 08:22:25 »
Citat fra: "Jens Flensborg" post=108111
Subaru har dårligt ry, den smadrer koblinger på syncroer ude i terræn. Samtidig sluger den for meget og den har den vane, at den mangler kræfter på de nederste omdrejninger sammenlignet med en diesel.

Jeg tror det er en skattefidus i DK?

Jens


Hvordan er det så lige det går for TDI og syncrogearkasser?
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.269
    • Vis profil
Råd til komplet Subaru EJ 22 motor + gearkasse
« Svar #27 Dato: 18. Februar 2014 kl: 08:31:52 »
Der fikses SA plader ind i gearkassen. Bore 4 huller, skære gevind og montere pladen oven på det store lejer her på billedet. Dette lejer har den evne, at den vandrer 0,5 til 0,7 mm under belastning uden denne plade. Pladen giver evner til en 90 hk diesel Tdi. Dertil kan man montere diverse dele fra USA / Australien. Omtalte tandhjul i gearkassen kan klare flere kræfter.


[attachment=16816]h9486923_2014-02-18.JPG[/attachment]


En diesel 90 hk klarer sig fint med 14 km på literen (75 kroner 100km)

En benziner Subaru kommer op på 7 km pr. liter (161 kroner 100km)

Og så er der det gevaldige hop til 110 eller 150 hk diesel med 300NM, her skal gearkassen renoveres med Flugzeugaluminium skjold mm. så den hurtigt koster 3.000 euro. Dertil kommer de store bremser og LLK mm.

En 90 hk diesel er et fint alternativ. Noget jeg ofte tænker på ... men jeg er tilfreds med JX her i byen.
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
Råd til komplet Subaru EJ 22 motor + gearkasse
« Svar #28 Dato: 18. Februar 2014 kl: 11:38:40 »
7 kml er vel også lige i underkanten med subaru motor. _Billy køre ca 12kml og det er AT gear..
Jeg køre selv 10kml i min.
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-

Offline enzo

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 189
  • T3 bluestar
    • Vis profil
  • T3 model: Ombygget bluestar med carat himmel med aircon, subarumotor, Porsche bremser foran og skiver bagpå , Porsche udstødning
  • By: 2500 Valby
Råd til komplet Subaru EJ 22 motor + gearkasse
« Svar #29 Dato: 18. Februar 2014 kl: 15:35:51 »
Jeg kører 11 med automatgear og en tung højrefod