Forfatter Emne: Baby Blue  (Læst 12645 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
Baby Blue
« Svar #30 Dato: 26. April 2014 kl: 10:23:04 »
Uhmmmm love it !!!


[attachment=17436]h0286459.jpg[/attachment]


[attachment=17437]h1d4a993.jpg[/attachment]


[attachment=17438]h890271c.jpg[/attachment]

Snart klar til Hannover, mangler dog meget indvendig.....
Ses til Fyn14
[attachment=17438]h890271c.jpg[/attachment]
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Baby Blue
« Svar #31 Dato: 26. April 2014 kl: 11:28:55 »
jaja den er fin, men hvor er billederne fra motorrummet?

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
Baby Blue
« Svar #32 Dato: 26. April 2014 kl: 14:36:55 »
Citat fra: "Hinze" post=110665
jaja den er fin, men hvor er billederne fra motorrummet?


Ok så du får et enkelt
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Baby Blue
« Svar #33 Dato: 26. April 2014 kl: 21:04:19 »
Tak.

Ja se, det var bedre. Altid lækkert med en lufter med sprøjt. Kører den fint?

Offline Jes

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 963
    • Vis profil
  • T3 model: Syncro årg. 1985
Baby Blue
« Svar #34 Dato: 27. April 2014 kl: 09:20:52 »
Den må da næsten udløse en krammer, næste gang vi ses  :P
Den bil bliver snart det næste sorte. Har de ringet fra louvre, den ska jo med
på deres permanente udstilling ;)
Det ser godt ud Søren.

Mvh Jes
Tlf 0045 40332205
T3-klub medlem nr 134.
Syncro 1.9 DG 1985 allrounder.
Unimog 411.110 Kabriole. Årg.1959
If you can dream it.   You can have it :-)

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
Baby Blue
« Svar #35 Dato: 27. April 2014 kl: 09:34:20 »
Citat fra: "Hinze" post=110676
Tak.

Ja se, det var bedre. Altid lækkert med en lufter med sprøjt. Kører den fint?


Motoren har fået et eftersyn med tænderør ledninger strømfordeler filtre grund just af ventiler samt div benzinslanger i og udenfor motorrummet. Går nogenlunde men sikkert noget uens kompration. Lækker desværre noget olie fra støttestængerne.
Det eneste reele problem er at når den er varm skal den roterer lang tid førend den starter - hvad skyldes det ?
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
Baby Blue
« Svar #36 Dato: 27. April 2014 kl: 09:35:01 »
Citat fra: "Jes" post=110685
Den må da næsten udløse en krammer, næste gang vi ses  :P
Den bil bliver snart det næste sorte. Har de ringet fra louvre, den ska jo med
på deres permanente udstilling ;)
Det ser godt ud Søren.

Mvh Jes


Tager altid gerne mod en krammer :-)
Ses på Fyn14
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Baby Blue
« Svar #37 Dato: 27. April 2014 kl: 09:46:11 »
Citat fra: "t3søren" post=110686
Citat fra: "Hinze" post=110676
Tak.

Ja se, det var bedre. Altid lækkert med en lufter med sprøjt. Kører den fint?


Motoren har fået et eftersyn med tænderør ledninger strømfordeler filtre grund just af ventiler samt div benzinslanger i og udenfor motorrummet. Går nogenlunde men sikkert noget uens kompration. Lækker desværre noget olie fra støttestængerne.
Det eneste reele problem er at når den er varm skal den roterer lang tid førend den starter - hvad skyldes det ?


Den skal gå rolig og lækker.

Har du målt kompressionen? Lugter den af benzin, "når den ikke starter".

Stødstangsrørene kan tages ud gennem topstykket på en type-4 motor. Rigtig genialt tænkt faktisk, så et nye par o-ringe og den er drypfri.

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
Baby Blue
« Svar #38 Dato: 27. April 2014 kl: 09:56:52 »
Citat fra: "Hinze" post=110688
Citat fra: "t3søren" post=110686
Citat fra: "Hinze" post=110676
Tak.

Ja se, det var bedre. Altid lækkert med en lufter med sprøjt. Kører den fint?


Motoren har fået et eftersyn med tænderør ledninger strømfordeler filtre grund just af ventiler samt div benzinslanger i og udenfor motorrummet. Går nogenlunde men sikkert noget uens kompration. Lækker desværre noget olie fra støttestængerne.
Det eneste reele problem er at når den er varm skal den roterer lang tid førend den starter - hvad skyldes det ?


Den skal gå rolig og lækker.

Har du målt kompressionen? Lugter den af benzin, "når den ikke starter".

Stødstangsrørene kan tages ud gennem topstykket på en type-4 motor. Rigtig genialt tænkt faktisk, så et nye par o-ringe og den er drypfri.


Kompressionen er ikke målt men den "sveder" udaf krumtapudluftningem, et sikker tegn på at motoren ikke er ny
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr

Offline elnef

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 204
    • Vis profil
Baby Blue
« Svar #39 Dato: 27. April 2014 kl: 17:18:49 »
Søren jeg har pakningerne til stødstangsrørene på hylden hvis du vil igang med at skifte ;-)

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.190
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
Baby Blue
« Svar #40 Dato: 27. April 2014 kl: 20:27:33 »
hvis den har startproblemer når den er varm, kan det være ventilerne som er justeret for hårdt...
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
Baby Blue
« Svar #41 Dato: 27. April 2014 kl: 22:03:55 »
Citat fra: "Erik" post=110696
hvis den har startproblemer når den er varm, kan det være ventilerne som er justeret for hårdt...


De er blevet grund justeret så tænker problemet er længere nede.....
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
Baby Blue
« Svar #42 Dato: 26. Juni 2014 kl: 20:52:46 »
Alle motor problemer skyldes underkompration. Med et olieforbrug på ca 1 l pr. 100 km, er jeg nu igang med udskiftning at motor. CU bliver ombygget til CV.  Mange løse ender skal knyttes inden den forhåbentlig at den kører i starten af næste uge - sommeren er jo op over!!!


[attachment=17817]h9301f99.jpg[/attachment]


[attachment=17818]h93a88fc.jpg[/attachment]


[attachment=17819]hc3e0e42.jpg[/attachment]
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Baby Blue
« Svar #43 Dato: 26. Juni 2014 kl: 21:44:29 »
et sæt nye ringe og den er vel videre på farten  :)

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
Baby Blue
« Svar #44 Dato: 26. Juni 2014 kl: 21:49:11 »
Tja det kunne muligvis være nok , men foretrækker lige nu at afprøve den anden motor der ligger på lager. Renoveringen af den gamle bliver et muligt vinterprojekt :-)
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr