Forfatter Emne: K: Indspørjtningsmanifol, benzinpumpe, regulater  (Læst 5532 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
K: Indspørjtningsmanifol, benzinpumpe, regulater
« Svar #15 Dato: 02. April 2014 kl: 22:39:33 »
Citat fra: "Hinze" post=109806
Citat fra: "jheltzen" post=109788
Hej alle T3 folk.

Jeg er ved at undersøge mulighederne og prisniveauet for en LBX 2.0 CU med indsprøjtning og programmerbar mortorstyrring.


FEDT, jeg har været der. Det er sjovt og meget lærerigt. Se evt. denne tråd


Det ligner jo stort set det samme projekt som jeg er ude i, du har ingen stumper til overs?
Køre bilen stadig og hvad er dine erfaringer med systemet?

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
K: Indspørjtningsmanifol, benzinpumpe, regulater
« Svar #16 Dato: 02. April 2014 kl: 22:40:54 »
Citat fra: "jakob_mj" post=109821
Jeg har lidt forskelligt fra en DJ, herunder benzinpumpe og regulator. Der er rabat at hente i forhold til priserne i tråden! ;-)

http://t3nettet.dk/forum/dele-motordele/91876-div-wbx-motordele-saelges#101671


Har taget dit tilbud til efterretning, men ser lige om jeg kan finde et komplet sæt et sted.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
K: Indspørjtningsmanifol, benzinpumpe, regulater
« Svar #17 Dato: 03. April 2014 kl: 06:58:19 »
Citat fra: "jheltzen" post=109826
Citat fra: "Hinze" post=109806
Citat fra: "jheltzen" post=109788
Hej alle T3 folk.

Jeg er ved at undersøge mulighederne og prisniveauet for en LBX 2.0 CU med indsprøjtning og programmerbar mortorstyrring.


FEDT, jeg har været der. Det er sjovt og meget lærerigt. Se evt. denne tråd


Det ligner jo stort set det samme projekt som jeg er ude i, du har ingen stumper til overs?
Køre bilen stadig og hvad er dine erfaringer med systemet?


næ, dele er solgt. Bilen er borte.
Afhængig af din viden om motor teori og praksis er det kæmpe lærerigt; der skal læses rigtig meget om opbygningen af MS funktioner. Jeg kørte kun med styring af sprøjt, dvs ikke tænding. MS har sin styrke ved trykladning. Jeg prøvede det fordi jeg ville lære noget, ikke fordi jeg troede jeg kunne indstille motoren til f.eks bedre brændstof økonomi eller ydelse. Stort set alle historierne om MS er med trykladning. Der er forskel på versionerne af MS. Jeg har en fra loddekolben.dk med dip switche og USB indgang. Ellers skal du have en PC med seriel ind/udgang.

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
K: Indspørjtningsmanifol, benzinpumpe, regulater
« Svar #18 Dato: 03. April 2014 kl: 13:41:45 »
Citat fra: "Hinze" post=109835
Citat fra: "jheltzen" post=109826
Citat fra: "Hinze" post=109806
Citat fra: "jheltzen" post=109788
Hej alle T3 folk.

Jeg er ved at undersøge mulighederne og prisniveauet for en LBX 2.0 CU med indsprøjtning og programmerbar mortorstyrring.


FEDT, jeg har været der. Det er sjovt og meget lærerigt. Se evt. denne tråd


Det ligner jo stort set det samme projekt som jeg er ude i, du har ingen stumper til overs?
Køre bilen stadig og hvad er dine erfaringer med systemet?


næ, dele er solgt. Bilen er borte.
Afhængig af din viden om motor teori og praksis er det kæmpe lærerigt; der skal læses rigtig meget om opbygningen af MS funktioner. Jeg kørte kun med styring af sprøjt, dvs ikke tænding. MS har sin styrke ved trykladning. Jeg prøvede det fordi jeg ville lære noget, ikke fordi jeg troede jeg kunne indstille motoren til f.eks bedre brændstof økonomi eller ydelse. Stort set alle historierne om MS er med trykladning. Der er forskel på versionerne af MS. Jeg har en fra loddekolben.dk med dip switche og USB indgang. Ellers skal du have en PC med seriel ind/udgang.


Jeg regner ikke med at bruge MS, men vil bruge et af de mere tuningsvenlige og intelligente systemer, der bruger lamdaværdi, TPS og tryk til at rette i indsprøjtningstabellen, prisen er efterhånden ens, med mindre man går efter den helt billige samleselv-pint løsning.

Jeg vil også som udgangpunkt kun bruge motorstyringen til indsprøjtning, men på sigt har jeg planer om at bygge mere på motoren så den kommer til at ligge på 120-150 HP, her er en programmerbar indsprøjtning bare så dejlig fleksible, når man skifter topstykke, krumtap mv.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
K: Indspørjtningsmanifol, benzinpumpe, regulater
« Svar #19 Dato: 03. April 2014 kl: 16:42:39 »
Citat fra: "jheltzen"

Jeg regner ikke med at bruge MS, men vil bruge et af de mere tuningsvenlige og intelligente systemer, der bruger lamdaværdi, TPS og tryk til at rette i indsprøjtningstabellen, prisen er efterhånden ens, med mindre man går efter den helt billige samleselv-pint løsning.


Hvad kunne det så være for et system?

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
K: Indspørjtningsmanifol, benzinpumpe, regulater
« Svar #20 Dato: 03. April 2014 kl: 18:47:51 »
Citat fra: "Hinze" post=109850
Citat fra: "jheltzen"

Jeg regner ikke med at bruge MS, men vil bruge et af de mere tuningsvenlige og intelligente systemer, der bruger lamdaværdi, TPS og tryk til at rette i indsprøjtningstabellen, prisen er efterhånden ens, med mindre man går efter den helt billige samleselv-pint løsning.


Hvad kunne det så være for et system?


Vems elle AEM har jeg blandtandet kigget på.
Mener MS også har en stump software der heder auto-tune, men er ikke 100% sikker.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
K: Indspørjtningsmanifol, benzinpumpe, regulater
« Svar #21 Dato: 04. April 2014 kl: 12:58:57 »
jada eller tunerstudio; mulighederne er mange med MS

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.190
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
K: Indspørjtningsmanifol, benzinpumpe, regulater
« Svar #22 Dato: 05. April 2014 kl: 18:33:04 »
var lige en tur i skuret.. umiddelbart mangler der: gummi imellem gas-spjæld og luftmængdemåler, styrebox Digijet og benzinpumpe..

burde kunne finde box og gummi, hvis det har interesse...
[attachment=17299]h801c893.jpg[/attachment]

[attachment=17300]hc543939.jpg[/attachment]

[attachment=17301]h784a7cc.jpg[/attachment]
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline chewie

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 735
    • Vis profil
  • T3 model: '84 Transporter "Lille Blå"
  • By: Esbjerg
K: Indspørjtningsmanifol, benzinpumpe, regulater
« Svar #23 Dato: 05. April 2014 kl: 18:59:41 »
Citat fra: "jakob_mj" post=109821
Jeg har lidt forskelligt fra en DJ, herunder benzinpumpe og regulator. Der er rabat at hente i forhold til priserne i tråden! ;-)

http://t3nettet.dk/forum/dele-motordele/91876-div-wbx-motordele-saelges#101671


Hvis ikke jheltzen vil købe benzinpumpen vil jeg gerne tage mig kærligt af den...

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
K: Indspørjtningsmanifol, benzinpumpe, regulater
« Svar #24 Dato: 05. April 2014 kl: 20:02:33 »
Citat fra: "Erik" post=109933
var lige en tur i skuret.. umiddelbart mangler der: gummi imellem gas-spjæld og luftmængdemåler, styrebox Digijet og benzinpumpe..

burde kunne finde box og gummi, hvis det har interesse...
[attachment=17299]h801c893.jpg[/attachment]

[attachment=17300]hc543939.jpg[/attachment]

[attachment=17301]h784a7cc.jpg[/attachment]


Det ser rigtig interessant ud, lad os snakke om de nærmere detaljer uden for dette forum.