Forfatter Emne: 5 trins gearkasse til 1,6 diesel  (Læst 2802 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kaliffen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
    • Vis profil
5 trins gearkasse til 1,6 diesel
« Dato: 19. Januar 2015 kl: 15:29:02 »
Hej Alle,

har fået bygget lidt om på T3 en og siden motoren er blevet "op"bygget er den eksisterende 4 trins gearkasse alt for lav til de nye storrrre hastigheder ;) så ja! søger en 5 trins...

Hvis det var kunne man sagtens bytte/slå ned i pris og få 4 trins (som ikke fejler noget) med  ;)

MVH
Sammy

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
5 trins gearkasse til 1,6 diesel
« Svar #1 Dato: 19. Januar 2015 kl: 16:15:20 »
Jeg vil foreslå Dig at finde koden på Din gearkasse inden Du køber anden. Hvis det er den originale står koden nok på klistersedlen på v. dørstolpe under sikringsboksen. Ellers er koden stemplet i gearkassen. Når så Du kender den kode kan Du se udvekslingen ved hjælp af nettet og et regneark : http://www.t3-infos.de/images/T3-Getriebe.pdf

Alternativt kan Du lovligt geare bilen op med større dæk,  5% øgning er max. tilladt.

Alt dette er foreslået ud fra at Du HAR en fejlfri gearkasse allerede, og 4 trins er  rimeligt fri for nogle konstruktionsbetingede svagheder som 5 trins har. ( korrosion i endedæksle bl. a. )
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.190
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
5 trins gearkasse til 1,6 diesel
« Svar #2 Dato: 19. Januar 2015 kl: 18:59:06 »
du kan finde en 4-gears, som har lige så høj slut gearing som den højst gearede 5 trins... og så slipper du for ombygning af gearforbindelsen.. og hvis du spørger mig, så er det mere behageligt at køre med 4 gears i dagligdagen...
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline Kaliffen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
    • Vis profil
5 trins gearkasse til 1,6 diesel
« Svar #3 Dato: 22. Januar 2015 kl: 18:30:10 »
Tak for hjælpen, jeg må lige se på det ;)

Offline caj

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 12
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle GL
  • By: 5592 Ejby
5 trins gearkasse til 1,6 diesel
« Svar #4 Dato: 31. Januar 2015 kl: 16:40:49 »
Hej - har en 1.6 td motor med 5 gears gearkasse liggende, som jeg ikke for brug for alligevel - skal lige tjekke hvad min 5 gears kasse hedder, det kan være du kan bruge den :)