Forfatter Emne: Temperaturføler lampe blinker  (Læst 8944 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.190
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
Temperaturføler lampe blinker
« Svar #15 Dato: 10. Maj 2015 kl: 11:06:19 »
Citat fra: "gasa139" post=120188
Takker for svar. Nej den har ikke været overophedet og alligevel ser det ud som om den har skut vand ud fra pakningen . kølevæskebeholderen står stadigvæk ved max mærket.
mv


hvis du skriver hvor du bor, kunne du være heldig at der er en venlig T3sjæl, som vil kigge over skulder... bor du nær Solrød kigger jeg gerne... vh Erik
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline gasa139

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 225
    • Vis profil
  • T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
  • By: 6092 Sdr. Stenderup
Temperaturføler lampe blinker
« Svar #16 Dato: 10. Maj 2015 kl: 11:38:09 »
Takker Erik
Bor dog lige udenfor Kolding.
Så Startede Herman første gang som han plejer (dog piver det fælt fra remskive/akslen til vandpumpen)
Hvad gjorde jeg ; Jeg tog låget af ekspansionsbeholder, straks da trykket var væk begyndte der lige så stille at dryppe kraftigt med vand (hvorfra ved jeg ikke , det så ikke ud som at det kom direkte fra vandpumpen/aksler men hold da kæft hvor er der meget slør i den. det ene øjeblik er ventilatorrem stram det andet, slap)ekspansionsbeholder var nærmest tom , fyldte ca 1,2 ltr på skruede låget på , og startede 1 gang !! lod bilen gå i tomgang ca 3-4 min. slukkede . Vandet dryppede kraftigt i ca 3 min og stoppede så helt. og nu sidder jeg ved computeren.
har læst en del ( lånt nogle workshop manualer hos Jønne) og læst interessant link fra Hinze om Wbxér
Motoren er jo fuldstændig styret af elektronik, relæer. Alt  er digitalt styret ,om der er det rigtige tryk luftmænge osv osv  puha
Hvad gør jeg nu , jeg venter på vandpumpen kommer med posten og skifter den i første omgang...
(lagde også lige mærke til at mit ny monterede udstødning ikke er helt tæt , der er ikke kun udstødningsrøg fra afgangsrøret .)

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.190
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
Temperaturføler lampe blinker
« Svar #17 Dato: 10. Maj 2015 kl: 12:52:12 »
godt at din udstødning lige har været afmonteret, for så kommer den let af når du skal skifte vandpumpe.. Det er noget bøvlet at komme til, når udstødningen og beskyttelses skærmen til udstødningen er på..

Vedr. motorstyring, så SKAL du starte med at finde alle stelforbindelser og rense dem helt af... både dem i venstre side af motorrummet, og dem på motoren. og på tændspolens stik. -og så skal du altid kunne høre at benzinpumpen starter og kører kortvarigt, nå du sætter tænding på...

kan høre at du er i gode hænder når Jønne er ind over...


god fornøjelse...
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 838
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
Temperaturføler lampe blinker
« Svar #18 Dato: 10. Maj 2015 kl: 20:19:19 »
For mig lyder det som om du slipper med skrækken. Ny vandpumpe og du er kørende igen.
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.

Offline gasa139

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 225
    • Vis profil
  • T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
  • By: 6092 Sdr. Stenderup
Temperaturføler lampe blinker
« Svar #19 Dato: 14. Maj 2015 kl: 14:07:42 »
Vandpumpe skiftet og nu skal Herman arbejde for føden igen. Har hentet  havejord, 900 kg  på ladet og 400 kg i traileren