Forfatter Emne: Olietryk nyrenoveret VW T3 1,6 TD 70 HK  (Læst 1583 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline cjakmac

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 45
    • Vis profil
  • T3 model: VW T3 Turbo Diesel, 70 HK
Olietryk nyrenoveret VW T3 1,6 TD 70 HK
« Dato: 02. Maj 2015 kl: 13:14:31 »
Hej
Jeg har fået monteret nyt topstykke på min fine 1,6TD motor, skiftet olie og tandrem. Alt i orden, MEN olitlampen har det med at lyse en gang imellem. Den lyser ikke ved almindelig kørsel, men på længere ture kommer den. Ikke med almindelig drift omdrejninger, men når omdrejningerne falder, fx i tomgang i et kryds. Jeg ved, at der er to stk følere, der kan være defekte. Hvad er jeres erfaringer?

Overvejer at sætte olietryksmåler i bilen. I instruktionsbogen, står der, at olielampen snild kan lyse, hvis olietrykket ikke er godt nok. Der er olie nok på motoren...

Håber på svar..

Claus
Golf 4 GTI 150 HK og VW T3 1,6 TD 70 HK, skøn kombi

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Olietryk nyrenoveret VW T3 1,6 TD 70 HK
« Svar #1 Dato: 02. Maj 2015 kl: 13:20:50 »
Jeg vil klart anbefale måling af olietrykket i fysisk forstand. Hvis trykket er for lavt ved knastakslen kan det skade dine lejer i løbet af nul komma fem.
Så ud med føleren og i med et godt gammeldags manometer. Fysisk aflæsning i tomgang med varm olie.
Det er ikke nok, at der er olie på motoren hvis oliepumpen ikke leverer tryk nok.

Offline 4X4

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 371
    • Vis profil
Olietryk nyrenoveret VW T3 1,6 TD 70 HK
« Svar #2 Dato: 02. Maj 2015 kl: 15:15:10 »
Du har sandsynligvis nogle mellemaksellejer der er ved at være fesne. Oliepumpen kan også godt være slidt.
Du kan montere en oliekøler og hælde noget tyk olie på den, men det er kun symptombehandling.
Mvh Peter

Der er 10 slags folk, dem der forstår binær og dem der ikke gør.