Forfatter Emne: udluftning af køle system??????  (Læst 4362 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline goffy

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 81
    • Vis profil
  • T3 model: div t3 :)
  • By: 9700 brønderslev
udluftning af køle system??????
« Dato: 09. September 2015 kl: 17:34:18 »
Hej nu troede jeg lige alt var godt
men nu kan jeg fanme ikke udluftet kølesystemet der kommer ingen vand op til udluftnings skruen ??
nogen der har et bud på det?
burde nok sige der ikke er sat en termostat i så det kan ikke være den der driller
den udfordre mig satme den gamle spand :)

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil

Offline goffy

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 81
    • Vis profil
  • T3 model: div t3 :)
  • By: 9700 brønderslev
udluftning af køle system??????
« Svar #2 Dato: 09. September 2015 kl: 18:27:49 »
1,9 DF benzin

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
udluftning af køle system??????
« Svar #3 Dato: 09. September 2015 kl: 18:33:56 »
Men så skulle der jo være en guide i det link.

At du ikke har termostat i bør ikke betyde noget for udluftningen.

Offline goffy

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 81
    • Vis profil
  • T3 model: div t3 :)
  • By: 9700 brønderslev
udluftning af køle system??????
« Svar #4 Dato: 09. September 2015 kl: 18:47:20 »
okay det skal prøves men på mit termostathus sidder der ikke en udluftnings skrue jeg køre med det gamle kølesystem men der sidder sådan en sortfordeler hvor slangerne går sammen men der kommer ikke noget luft ud af den  så gu v om man kan rense den

Offline goffy

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 81
    • Vis profil
  • T3 model: div t3 :)
  • By: 9700 brønderslev
udluftning af køle system??????
« Svar #5 Dato: 10. September 2015 kl: 17:21:38 »
hmmm så er der renset udluftnings fidus men der kommer stadig ingen vand op til udluftnings skruen
 
hvor lang tid kan jeg forvente bilen skal stå og køre før der kommer vand op

jeg har lige skiftet vandpumpe og en masse andet og den er helt tæt og den starter fint men der kommer ingen vand op til køleren ?

Jeg kan ind i mellem høre der kommer  luft ud af udluftning hullet men ingen vand overhovedet så er sku ved at være der hvor jeg enten skal finde hjælp i nordjylland eller sætte den på værksted :(

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
udluftning af køle system??????
« Svar #6 Dato: 10. September 2015 kl: 18:03:45 »
Jeg har en 50cm lang kølerslange som jeg presser ned i ekspansionsbeholderen. En tragt i enden af slangen og du
Har her det øverste punkt i kølesystemet. Når der står vand op i tragten løber det automatisk ud af udluftningshullet
I køleren. Hvis ikke tror jeg at hullet er stoppet.

Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline goffy

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 81
    • Vis profil
  • T3 model: div t3 :)
  • By: 9700 brønderslev
udluftning af køle system??????
« Svar #7 Dato: 10. September 2015 kl: 18:26:12 »
okay ja det var en mulighed

men tror ikke hullet er stoppet har blæst med kompresseren ned i hullet og kan høre luften kommer ud igen kan også høre der kommer luft ud når motoren er i gang men ingen vand og det under mig en del men vis der skal 16-17 liter på skal motoren nok køre en del længere tid en 10 min

(troede bare den blev for varm af at stå uden der kommer vand op til køleren)

har også søgt efter div tråde men syntes ikke jeg kan finde en der beskriver mit problem :(
men jeg må prøve igen tror jeg prøver at tage frem og retur slange af og fylde dem med vand og se om der ikke kommer vand ud af udluftnings hullet :) men tak ind til videre  :)

Offline Thomas

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 122
    • Vis profil
udluftning af køle system??????
« Svar #8 Dato: 10. September 2015 kl: 19:19:27 »
Jeg får heller ikke vand op til skruen på køleren hvis den står i tomgang. Jeg holdt gas med skruetrækker. Og løb så frem og tilbage fra køler til motor. Hælde kølervæsken på og så efter udlufningsskruen. Da der så kom kølervæske op, luk skruen. Hold gas på fyld beholder op. På med låg. Og slip så gasen. Det virkede for mig. Har læst det her på t3nettet. Der stod også det var en fordel at hæve forenden. Men næste gang vil jeg prøve med jønnes slange og tragt. Jeg vil sige der skal nogle omdrejninger til får der kommer tryk nok på.

Offline goffy

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 81
    • Vis profil
  • T3 model: div t3 :)
  • By: 9700 brønderslev
udluftning af køle system??????
« Svar #9 Dato: 10. September 2015 kl: 21:32:14 »
mange tak for tippet jønne
min løsning duede ikke men da jeg lavede en slange der passede ned i expantions beholderen og satte en vandslange i den anden ende og hang den op over bagklap dæmperen væltede det ud med vand af udluftnings hullet så det er jo fantastisk så i morgen skal der skiftes til kølevæske og udluftes
der er jo desvære mørkt nu og alt forgår ude ved gade lampen :)

Offline 4X4

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 371
    • Vis profil
udluftning af køle system??????
« Svar #10 Dato: 10. September 2015 kl: 22:33:27 »
Bare fyld ekspansions-beholderen op, og skru proppen på. giv et lille pift med kompressoren ind i studsen hvor overløbsslangen normalt går på, derved kommer der tryk i kølesystemet , og den kan trykke vandet op i køleren.
Udluft, efterfyld, trykluft, udluft, efterfyld............indtil der ikke kommer mere luft. Kør motoren driftvarm og tjek at der ikke er mere luft i køleren.
Mvh Peter

Der er 10 slags folk, dem der forstår binær og dem der ikke gør.