Forfatter Emne: JX Motor stopper spontant, starter omgående igen - gul glødelampe lyser  (Læst 3537 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.262
    • Vis profil
Moin T3 venner
Der er en sjov fejl i min syncro doka, noget jeg ikke rigtigt kan tilordne.

Midt under kørsel ryster den måske lidt i maskinrummet, eller ikke. Så stopper motoren og den gule gløderør lampe lyser. Efter et omgående shut down med nøglen starter den sofort ...

Komisk fejl under kørsel lige her til morgen uden en vibration bortset fra normal jx output.

Først tænkte jeg det må være jx pumpens "Absteller" der har spist dårlig kontakt eller er sensibel for vibrationer ... måske noget andet?

Pumpen er nyrenoveret her i sommer ...

Jeg laver bare shut down, så slukker den gule lampe omgående og den starter igen, men ... det er en underlig fejl.

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline 4X4

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 371
    • Vis profil
Sv: JX Motor stopper spontant, starter omgående igen - gul glødelampe lyser
« Svar #1 Dato: 26. December 2016 kl: 06:25:25 »
Det må være "før" motoren siden det trigger gløderelæet. Dårlig forbindelse i bundstykket?
Mvh Peter

Der er 10 slags folk, dem der forstår binær og dem der ikke gør.

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Hej Jens,

Kunne det tænkes, at det er en ren elektrisk fejl...... en sensor til gløde-relæet eller den elektriske kontakt gennem den kreds der trigger dit gløde relæ.... for når gløde relæet trækker 50 Amp, er det ikke sikkert der er spænding nok tilbage til at holde din tomgangs magnet dysse trukket på på ESP pumpen, og når den dyse slipper, så kvæler den din motor.  Måske din akkumulator bare ikke kan trække 4 glæderør samtidig med at den holder diesel-tomgangs-dysen åben ..... Ved godt der er søgt, men der er batterier der bare ikke kan en skid efter et par år.

Leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
prøv at tjeck kabelsko og ledning til din magnetventil på pumpen, det lyder meget som om du har en dårligforbindelse der, det kan næsten ikke være andet på en JX.

prøv evt at sæt permanent 12v til magnetventil på pumpen, så burde den ikke kunne gå ud.

hvis det virker med permanent 12v til ventil, så ligger din fejle et sted fra kabelskoen på pumpen og indtil dit bundstykke ved tændingslåsen, og i principet retur til batteri (løs polsko ell. lign).
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Sv: JX Motor stopper spontant, starter omgående igen - gul glødelampe lyser
« Svar #4 Dato: 07. Februar 2017 kl: 09:15:06 »
Hej Jens....

Skal vi hente hjertestarteren........
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.262
    • Vis profil
For mange biler ...
« Svar #5 Dato: 08. Februar 2017 kl: 08:35:11 »
no no ...
De sidste uge var hårdt, materialet (T3 busserne) lider slid ...

Jeg har faktisk besluttet at sælge min hvide doka syncro på det tyske marked sammen med et ekstra sæt renoverede 5,43 gearkasser. Hele pakken ligger på små 11.000 euro. Det er jo en 4 doors fra 1990 med mange fine detaljer og diverse TRISTAR detaljer der følger med (ligger i garagen).

Til gengæld vil jeg skifte en nyrenoveret JX in i min syncro camper, og det skal måske ske på et VAG værksted. Min datter Ronja skal lave et praktikum her hos VW i Flensborg, måske en ide om at parkere bussen der til dette motorskift. Det koster nok en klat penge, små 4.500 euro regner jeg med.  Efterfølgende går den så til pladesmeden og skal lakkes hos eksperten.

Jeg fikser og fjoller i de her dage lidt med nye bremseledninger til min T3 LLE, de dumpede til syn. Og helt ærligt, de gamle rådne ledninger var total fiks og færdig (død) farligt at køre med  ...

Så i fremtiden bliver det kun til en T3 LLE og en T3 Syncro Camper, begge med JX og min bobbel som reserve. Har lige kigget lidt på en ny hybridbil fra Hyunday ... ligger på omtrent 24.000 euro ... køre med elektromotor på arbejde og retur ... og ekstra motor startes til den lange strækning ... og busserne er så bare hobby ...

---

Og for at skyde papegøjen, så kører jeg i min bobbel cabriolet i de her uger. Fint med lidt kørsel i boblen, den blev næsten aldrig brugt siden 2004 ...

Total relaxed hilsen

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963