Forfatter Emne: Questions regarding import my Syncro to Denmark  (Læst 8412 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline matze

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 7
    • Vis profil
  • T3 model: 16'' Syncro
  • By: 5412, Gebenstor (CH)
Questions regarding import my Syncro to Denmark
« Dato: 05. Januar 2017 kl: 13:11:17 »
Dear all

Sorry for writing in English, but I had only 5 danish lessons until now.

I'm a 36 years old electrical engineer from Switzerland. We (My wife, two children (1 and 3 years old), a I) thinking about moving to Denmark,

Since ten years we have our family van, and if we move, we would like to take it with us. Here the facts of our T3 Syncro:

- 06/1991 16'' JX
- 91.000 km
- actual engine is a 1.9 AFN TDI from VW Sharan with 110 hp
- Seikel Chassi
- 225/75 R16 on a steel wheel from T4
- 60 mm track extension
- brake system from Audi A6
- oil cooler

Here you could find some pictures:

https://vwbusforum.ch/t/matze-stellt-sich-vor/15109/8

I know I have to pay a rather high registration fee to take my car into Denmark to the SKAT. But before paying it, will there be any trouble with the registration from technical point of view? The cars is in an excellent technical condition, and all modifications are written to the official Swiss and former German registration papers.

Thanks a lot for any information
Regards
Matze


Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.250
    • Vis profil
Sv: Questions regarding import my Syncro to Denmark
« Svar #1 Dato: 05. Januar 2017 kl: 15:10:41 »
Hallo Matze
Was war vorher für ein Motor drinnen?
JX 70PS
MV 95 PS?
In DK gibt es bei der Aufrüstung zum 110 PS AFN eine Grenze von - ich glaube 20% - weiss aber nicht genau.
Und denke an die "jaerlichen" afgifter von in etwa 14.000 kronen die kommen werden beim Diesel, wir kennen das in D als KFZ-Steuer ... gewaltiger Unterschied eben. Darum ruesten viele in DK um auf Reihenvierzylinder Benziner 90 bis 110 ps oder auch Boxer Subaru.

Denke da kommen noch antworten.

Dansk:
Hvordan var reglerne med motorkonvertering fra JX eller MV til Diesel AFN 110 hk???
Mener man kun må opruste med maks 20%?
Afgifterne på en diesel AFN 110 hk i Danmark er omtrent 14.000 kroner årligt?

ses
Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.250
    • Vis profil
Sv: Questions regarding import my Syncro to Denmark
« Svar #2 Dato: 05. Januar 2017 kl: 15:21:31 »
Ach lese gerade da war vorher ein JX drinnen ...

Okay, da nun aber der Bus eine Eintragung AFN 110 PS hat ist das aus meiner Sicht gerade etwas unwissend, wie genau weiss ich nicht im Moment. Ich kenne nur die 20% Regel beim Umbau in DK, wobei dann neue afgifter auf den Wagen faellig werden. So in etwa wie bei einer Neuzulassung ...


Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.764
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Sv: Questions regarding import my Syncro to Denmark
« Svar #3 Dato: 05. Januar 2017 kl: 18:59:44 »
Hallo det er ikke et problem at få den til dk ,når den er godkendt i et andet EU land , min egen LLe 955 kom fra Tyskland også med en afn. Motor , den blev synet og godkendt flere gange ,det største problem er den årlige skat som du skriver Jens på 14000kr ,det kan få alle til at bygge om til benzin hvor afgift er på ca 6600kr
Velkommen til T3 nettet
Hilsen Poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
Sv: Questions regarding import my Syncro to Denmark
« Svar #4 Dato: 05. Januar 2017 kl: 20:26:55 »
Hallo det er ikke et problem at få den til dk ,når den er godkendt i et andet EU land , min egen LLe 955 kom fra Tyskland også med en afn. Motor , den blev synet og godkendt flere gange ,det største problem er den årlige skat som du skriver Jens på 14000kr ,det kan få alle til at bygge om til benzin hvor afgift er på ca 6600kr
Velkommen til T3 nettet
Hilsen Poul
Såvidt jeg husker er Schweiz ikke et  EU land, så vær opmærksom på det i forbindelse med regler
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.764
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Sv: Questions regarding import my Syncro to Denmark
« Svar #5 Dato: 05. Januar 2017 kl: 20:46:40 »
Det er rigtig Gunnar ,men han har også det tyske brev / reg.att , så kan den vel bruges
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline matze

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 7
    • Vis profil
  • T3 model: 16'' Syncro
  • By: 5412, Gebenstor (CH)
Sv: Questions regarding import my Syncro to Denmark
« Svar #6 Dato: 06. Januar 2017 kl: 14:34:58 »
Dear all

Thanks a lot for your inputs.

It's right, I have the old German and the actual Swiss papers for my camper van, so I hope the registration will not be a problem.

This annual car tax for diesel you mentioned, must I also pay the full rate even when the car is registered as camper van? Up from what age, I can register my T3 as vintage car? Will this make any difference in the tax rate?

We planned to bring all our three cars (VW T3 1.9 TDI, Skoda Octavia 2.0 TDI, Skoda Fabia 1.2 FSI) to Denmark. So if I understand it correctly, we will pay about 35.000 DKK per year car taxes?

Thanks a lot for your help
Matze


Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.764
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Sv: Questions regarding import my Syncro to Denmark
« Svar #7 Dato: 07. Januar 2017 kl: 23:36:04 »
Hej Matze the tax pr.year is ca. 4500kr for oktavia and 1200kr for Fabia ,16" Syncro 14000kr ,when you take the cars to Dk you have to pay one time registreringsafgift it is ca.50 % of the Price of a similar Danish car , the Syncro is so old it vil be about 13-16000kr .I only drive my t3 in the sommer it is half Price i take the nr plades of in the autum and by new at spring .Sorry for my english i am a bit rysty.
Hilsen Poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
Sv: Questions regarding import my Syncro to Denmark
« Svar #8 Dato: 08. Januar 2017 kl: 09:53:48 »
As i remember it their are some special rules regarding the vat when you take cars into Denmark together with you personel belongings, this should do it cheaper, but like Poul i am an old guy  and maybe this rules is changed.
Rabundus
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864

Offline Fynboen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 628
    • Vis profil
  • By: 5600 Faaborg
Sv: Questions regarding import my Syncro to Denmark
« Svar #9 Dato: 08. Januar 2017 kl: 12:37:55 »
Lidt om brugtimporteret køretøj, der IKKE er i orginal opbygning. Taget fra Vejledningen side 743.

I forvejen godkendte, ombyggede udenlandske køretøjer
For importerede køretøjer, hvorpå der er foretaget ændringer, gælder, at disse
ændringer skal dokumenteres ved syn på tilsvarende måde som for allerede registrerede
danske biler (typisk fremvisning af det oprindelige, udenlandske godkendelsesgrundlag)


Hilsen Fynboen.
Tidligere biler:1987 camper, 1988 Multivan  AAC motor. Rød med hybrid-gearkasse. 1 spær.
 T4 2,5 TDI Van. Desværre ingen T3'er i garagen mere.
Sommer: VW T4 ATLANTIS  2,5 TDI  2002
Hverdag: VW Polo BMT 1,0 TSI 95  2017

Offline matze

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 7
    • Vis profil
  • T3 model: 16'' Syncro
  • By: 5412, Gebenstor (CH)
Sv: Questions regarding import my Syncro to Denmark
« Svar #10 Dato: 20. Januar 2017 kl: 07:32:06 »
Dear all

Thanks a lot for all the information's!
It's getting real now, I just sign my contract and will start on 1st of July. Means, we will move the Denmark in middle of June. We just decides to sign of our syncro and store it in Germany. When we are sure we will stay in Denmark (I think after 6-9 months) we will buy a house and import the van.
Does anybody know? Is the a limitation in time until when you can bring your belongings during move to Denmark? In Switzerland you had 5 years to bring all your belongings free of duty. Of course you had to proof, that the things already belongs to you in minimum 6 month before your relocation started.

Best regards
Matthias

Offline Kjeld

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 323
    • Vis profil
Sv: Questions regarding import my Syncro to Denmark
« Svar #11 Dato: 24. Januar 2017 kl: 10:45:13 »
But the good thing is, when coming from Switzerland, that you are used to things being bloody expensive :)
---

\'83 US Vanagon, WBX, DH 60 kW / 82 hK 1.9 DigiJet

Offline matze

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 7
    • Vis profil
  • T3 model: 16'' Syncro
  • By: 5412, Gebenstor (CH)
Sv: Questions regarding import my Syncro to Denmark
« Svar #12 Dato: 09. Marts 2017 kl: 13:29:26 »
Now I got the binding offer from SKAT.

For the bus it will be about 28.000 DKK registerfee. Almost double from what we expected. We think to import it nevertheless, because when we decide to sell it in a couple of years the handelpris in Denmark should be higher then in Germany. Or what do you think?

For Octavia and Fabia togehter  the registration fee will be about 120.000 DKK. More or less what we expected.

Menge hilsner
Matze

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Questions regarding import my Syncro to Denmark
« Svar #13 Dato: 09. Marts 2017 kl: 14:21:57 »
The reason for the high register fee, is probably the low mileage. If it had been 191.000 km instead, it would probably have been a lot cheaper.

Also, you might have to buy or borrow some other wheels for the syncro, because in Denmark wheel spacers are not allowed. You can legally reduce the offset of the rims with max 10 mm, at each side, so that the track can be extended with 20 mm in all. This is of course most necessary when the car is inspected. ;) ;) ...witch you will have to every second year.

.....yes... Denmark is not a very car friendly country.  ::) :)
« Senest Redigeret: 09. Marts 2017 kl: 14:29:02 af porteren »
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.250
    • Vis profil
Sv: Questions regarding import my Syncro to Denmark
« Svar #14 Dato: 09. Marts 2017 kl: 16:21:41 »
Moin Matze
Ich denke der Wertzuwachs des Fahrzeuges in Deutschland wird höher sein als in Dänemark. Die zukunftige Entwicklung zum Veteranbil nach 35 bzw. Jahren wäre zwar eine Option, das Gleiche gilt jedoch auch für Deutschland.
Gruss
Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963