Forfatter Emne: Konspiration....????  (Læst 1693 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline 4X4

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 371
    • Vis profil
Konspiration....????
« Dato: 11. Marts 2017 kl: 12:43:01 »
Vi har lige været på skiferie i Hafjell. Fed tur med godt vejr.
Bussen pakket op med div. oppakning, mad, skigrej og 2 voksne og 3 børn. og tagboks på toppen.
Vi kørte afsted hjemmefra med fuld tank. via Hirtshals-larvik, og 50 km fra Hafjell var den ved at være tæt på det røde felt, og jeg tænkte
at vi må hellere tanke nu, da vi ikke lige ved om der kommer flere Shell stationer på vejen. Tankede 50 liter V-power, som i norge hedder 98 oktan, og havde kørt et snit på 7.5 km/l. Det er meget normalt for den.
Det underlige er at vi kørte hele vejen hjem, og havde et snit på 8,36 km/l HVORFOR????
Jeg har oplevet før at når vi har tanket i Norge, kører den bare længere på literen. HVORFOR?
Er det danske brændstof ringere end det norske? måske regeringsbestemt at det skal være ringere, så bilisterne skal tanke oftere, så der kommer flere afgiftskroner i kassen.Olieselskaberne holder selvf. mund, da de jo også tjener på at sælge mere!!
Er der nogen der har en forklaring?

Mvh Peter

Der er 10 slags folk, dem der forstår binær og dem der ikke gør.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Konspiration....????
« Svar #1 Dato: 11. Marts 2017 kl: 16:20:08 »
Vi har lige været på skiferie i Hafjell. Fed tur med godt vejr.
Bussen pakket op med div. oppakning, mad, skigrej og 2 voksne og 3 børn. og tagboks på toppen.
Vi kørte afsted hjemmefra med fuld tank. via Hirtshals-larvik, og 50 km fra Hafjell var den ved at være tæt på det røde felt, og jeg tænkte
at vi må hellere tanke nu, da vi ikke lige ved om der kommer flere Shell stationer på vejen. Tankede 50 liter V-power, som i norge hedder 98 oktan, og havde kørt et snit på 7.5 km/l. Det er meget normalt for den.
Det underlige er at vi kørte hele vejen hjem, og havde et snit på 8,36 km/l HVORFOR????
Jeg har oplevet før at når vi har tanket i Norge, kører den bare længere på literen. HVORFOR?
Er det danske brændstof ringere end det norske? måske regeringsbestemt at det skal være ringere, så bilisterne skal tanke oftere, så der kommer flere afgiftskroner i kassen.Olieselskaberne holder selvf. mund, da de jo også tjener på at sælge mere!!
Er der nogen der har en forklaring?

Tjae.. når jeg sidder og ser på et kort, er det jo opad hele vejen til Larvik, og nedad hele vejen hjem, så det er vel ikke så underligt..... ;) ;)

Eller har du overvejet, om det kan være vægten af al den øl, vin og madvarer, man nærmest er nødt til at medbringe til Norge pga. priserne. Så bilen må være meget lettere læsset på hjemvejen....... :)
« Senest Redigeret: 11. Marts 2017 kl: 16:29:00 af porteren »
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen