Forfatter Emne: Brugtbilsattest  (Læst 3046 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline tobeannounced

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 16
    • Vis profil
  • By: 2720 - Vanløse
Brugtbilsattest
« Dato: 27. September 2017 kl: 19:51:12 »
Er der mon nogen herinde der har erfaringer med en brugtbilsattest fra FDM i forhold til T3.

Jeg havde overvejet at køre den igennem, for at få en fornemmelse af hvordan det står til med især det mekaniske, så jeg har et startgrundlag og et overblik over de enkelte dele der har brug for særlig opmærksomhed.

Er FDM gode mht. dette? eller er der andre værksteder i København, som egner sig bedre i forhold til lige netop T3?

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 838
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
Sv: Brugtbilsattest
« Svar #1 Dato: 28. September 2017 kl: 08:17:15 »
Jeg har slet ikke nogen erfaring med FDMs brugtbilstest.

Jeg synes 2.820 er vel dyrt for ikke at få lave noget som helst på bilen.

Spar pengene til der er noget der ikke virker, og så få det lavet der. Hvis den har været synet indenfor de sidste to år, hvilket den jo har, så kan den ikke være helt afmarcheret mht rust, som er den værste fjende for T3 ejere. Det sikkerhedsmæssigt mekaniske burde jo også være i orden, når den har passeret et syn.

Du får helt garanteret brug for de penge engang i fremtiden til noget fornuftigt. Der opstår ALTID ting som skal laves.

Når det sker, så er den know how der findes på T3 nettet titusinde gange bedre end FDMs medarbejdere, som for manges vedkommende aldrig har kravlet ned under en T3'er.

Min mening er at du uden problemer kan spare de penge, men du gør selvfølgelig som du vil.
« Senest Redigeret: 28. September 2017 kl: 08:19:06 af ottokrog »
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Sv: Brugtbilsattest
« Svar #2 Dato: 28. September 2017 kl: 08:28:36 »
Enig med Otto.
Meld dig til Gør Det Selv værkstedsaftenerne for T3-folket som afholdes et eller andet sted i København.
Der får du nok både den bedste status på din bil og råd og vejledning (og nok også hjælp) fra de mest kompetente T3-folk i dit område.

Kommer der ikke snart et billede eller to af din nye T3'er?
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.190
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
Sv: Brugtbilsattest
« Svar #3 Dato: 28. September 2017 kl: 15:58:43 »
FDM er efter min opfattelse ikke gearet til gamle biler som vores... Jeg kan ikke forestille mig, at der kommer noget godt ud af en gennemgang hos dem..
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline tobeannounced

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 16
    • Vis profil
  • By: 2720 - Vanløse
Sv: Brugtbilsattest
« Svar #4 Dato: 03. Oktober 2017 kl: 13:04:49 »
Jeg ville bare lige runde denne her af, hvis der skulle være nogen derude som undrede sig om det var pengene værd.

Jeg besluttede mig for at booke en tid til en "vedligeholdelses test", som er til biler der er ældre og som hovedsageligt fokuserer på det mekaniske. Testen tager 2 timer og gennemgår 105 punkter - hvilket alt sammen lyder godt på papiret, eller noget.

Jeg ankom og det gik hurtigt op for mekanikerne, at det nok ikke ville tage 2 fulde timer at gennemgå, da de synes det var rimelig simpelt det hele. I stedet blev det til en intensiv time, hvor alt blev gennemgået for mig, mens der blev peget og forklaret. Pga. den nedsatte tid, fik jeg en reduktion i prisen og det blev knap 600 kr for en god og nøgtern gennemgang, hvorefter jeg fik udleveret et dokument med en masse tal i forhold til bremsetest, emissionstal og alt muligt andet jeg reelt set ikke ved hvordan man aflæser, men som jeg blev orienteret om, "så rigtig godt ud". Derudover blev der noteret en lille liste af forbedringer.

- skifte/reparere bagpotte pga. hul (men det anbefales at skifte hele udstødningen)
- skifte defekt køleventilator
- Skifte øverste bærekugle i venstre side
- justere nærlys

Personligt synes jeg 600 kr er godt givet ud, jeg er med på at man som forhåbentlig "selvbygger" kan komme langt for 600 kr i stumper og stykker, men som nybegynder synes jeg det gav en god indikation af hvor man skal starte, uden at have fornemmelsen af, at der er tale om en ivrig mekaniker der ser $ tegn i øjnene ved en potentiel storkunde.

Nu er fortællingen i hvert fald out-there, så kan andre måske bruge det til noget... og i øvrigt var de UTROLIGT flinke, og det kommer man også langt med i min bog :-)
« Senest Redigeret: 03. Oktober 2017 kl: 13:07:34 af tobeannounced »

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 838
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
Sv: Brugtbilsattest
« Svar #5 Dato: 03. Oktober 2017 kl: 14:39:29 »
Tak for opfølgning, det lyder som en rigtig god oplevelse, og er taget in mente.
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Sv: Brugtbilsattest
« Svar #6 Dato: 04. Oktober 2017 kl: 20:52:06 »
Jeg er slet ikke overrasket over at læse den gode historie, men det glæder mig alligevel.
Både sønnen og jeg har fået synet biler igennem flere år på Centrene her i Fredericia, har altid fået en god behandling og gennemgang af og snak om køretøjerne, og, ikke mindst mødt stor forståelse for vor glæde ved ældre køretøjer.
Og pris for et syn :
i øjeblikket 510- - medlemsrabat 40- - onlinebooking 70- ialt 400-kr. og skulle det ske at det skal omsynes koster det beskedne 25-kr. for medlemmer.
Så man får da lidt igen for sit kontingent.

Mvh. Kurt.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032