Forfatter Emne: Korrosion i vand-flange, hvordan redder jeg den?  (Læst 246 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.655
    • Vis profil
Korrosion i vand-flange, hvordan redder jeg den?
« Dato: 04. Oktober 2017 kl: 22:44:46 »
jeg har desværre utæthed for kølevand ved en vandstuds i topstykket,
Det skyldes grube-tærring der hvor plast-vandstuds er skruet mod Alu-topstykket.
IMG_0793 (Small).JPG
*IMG_0793 (Small).JPG
(84.74 kB . 640x480 - vist 152 gange)

Hvad kan jeg gøre?

Holder flydende pakning mon her?IMG_0793 (Small).JPG
*IMG_0793 (Small).JPG
(84.74 kB . 640x480 - vist 152 gange)

Offline 4X4

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 364
    • Vis profil
Sv: Korrosion i vand-flange, hvordan redder jeg den?
« Svar #1 Dato: 04. Oktober 2017 kl: 23:49:23 »
Jeg tror godt at du kan få flydende pakning til at holde.
Men hvordan ser vandstudsen ud, og ikke mindst pakningen?
Jeg synes at de plastikhuse har det med at blive noget skæve og forknoklede og hvis ikke anlægsfladerne ligger helt sammen så kan du bruge alt det pakning du vil, og det vil stadigvæk være
pisse utæt.
Mvh Peter

Der er 10 slags folk, dem der forstår binær og dem der ikke gør.

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.655
    • Vis profil
Sv: Korrosion i vand-flange, hvordan redder jeg den?
« Svar #2 Dato: 05. Oktober 2017 kl: 00:07:25 »
Jeg tror godt at du kan få flydende pakning til at holde.
Men hvordan ser vandstudsen ud, og ikke mindst pakningen?
Jeg synes at de plastikhuse har det med at blive noget skæve og forknoklede og hvis ikke anlægsfladerne ligger helt sammen så kan du bruge alt det pakning du vil, og det vil stadigvæk være
pisse utæt.
Jeg prøver nok noget flydende pakning så.

Den studs jeg skruede af så egentlig ok ud, men jeg har en ny det var planen at sætte på.

Hullerne er selvfølgelig lige der hvor O-ringen ligger.

Motoren er en RP fra 89. Måske det var værd at undersøge om man kan få en Alu-studs.

« Senest Redigeret: 05. Oktober 2017 kl: 00:11:01 af brian »

Offline Fynboen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 523
    • Vis profil
  • T3 model: 1988 1,6 TD Multivan (nu med AAC benzin)
  • By: 5600 Faaborg
Sv: Korrosion i vand-flange, hvordan redder jeg den?
« Svar #3 Dato: 05. Oktober 2017 kl: 08:08:35 »
Du kan også bruge kemisk metal at fylde hullerne med, og så planslibe bag efter.

Hilsen Fynboen.
1988 Multivan  AAC motor. Rød med hybrid-gearkasse. 1 spær.
Til hverdag Audi A2 3L

Offline LBXeren

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 133
    • Vis profil
  • T3 model: 88´er Multivan med SCA hævetag og camperindretning, 2,1 DJ
  • By: Nord for Århus
Sv: Korrosion i vand-flange, hvordan redder jeg den?
« Svar #4 Dato: 05. Oktober 2017 kl: 10:10:41 »
Hej Brian

Enig med Fynboen, kemisk metal er det rigtige her. Jeg har selv været der og det lykkedes at få det plant og tæt igen med kemisk metal. Planslibning er den optimale løsning men til det lille grater kan man overveje om en fil og smergellæred ikke kan gøre det samme. Selvfølgelig skal man passe på ikke at runde pakfladen, men det burde kunne lykedes :-)

mvh
Bjarnme
Lykkelig ejer af Kamp´eren, årsag til mange glæder og enkelte grå hår....

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.655
    • Vis profil
Sv: Korrosion i vand-flange, hvordan redder jeg den?
« Svar #5 Dato: 06. Oktober 2017 kl: 00:12:29 »
Jeg har sat ny studs på i passende mængder af det her:



Havde jeg haft "kemisk metal" ved hånden ville jeg have brugt det.

Jeg håber det holder tæt. Jeg har ikke tryk på kølesystemet, så helt galt går det ikke.

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.655
    • Vis profil
Sv: Korrosion i vand-flange, hvordan redder jeg den?
« Svar #6 Dato: 06. Oktober 2017 kl: 09:12:15 »

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 797
    • Vis profil
Sv: Korrosion i vand-flange, hvordan redder jeg den?
« Svar #7 Dato: 06. Oktober 2017 kl: 17:03:05 »
Jeg er ret sikker på at din løsning med flydende pakning holder tæt. Specielt eftersom du ikke kører med tryk.
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.