Forfatter Emne: Syncronauternes camperbus  (Læst 12310 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Syncronauternes camperbus
« Svar #15 Dato: 06. August 2013 kl: 21:38:00 »
Det eneste tidspunkt hvor jeg kan mærke om min decoupler er til eller fra, er når jeg skal dreje skarpt på asfalt f.eks. ved parkering.

Jeg kobler hovedsageligt kun mit firhjulstræk fra under længere landevejs stræk, og det sker lydløst og uden forandringer i lyden fra drivlinien.

Der hvor jeg synes at decoupleren har sin vigtigste funktion, er ved snæver manøvrering på asfalt, og så det, at man ikke behøver at have et reservehjul, der er slidt nøjagtigt som de fire andre, da man ved punktering, bare kan køre 2WD og dermed ikke belaste drivlinien.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline hanslars

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 165
    • Vis profil
Syncronauternes camperbus
« Svar #16 Dato: 07. August 2013 kl: 10:54:17 »
Så det du siger er: hvis jeg er tilfreds med hvordan bilen er at parkere nu, og jeg er tilfreds med at rotere mine hjul for hver 5000 km (inkl. reservehjul), så er der ingen grund til at kaste penge efter en decoupler lige nu....? (og så er der vel også noget med at 2WD slider mindre på dækkene end 4WD gør, eler...?)  :huh:


Citat fra: "porteren" post=102098
Det eneste tidspunkt hvor jeg kan mærke om min decoupler er til eller fra, er når jeg skal dreje skarpt på asfalt f.eks. ved parkering.

Jeg kobler hovedsageligt kun mit firhjulstræk fra under længere landevejs stræk, og det sker lydløst og uden forandringer i lyden fra drivlinien.

Der hvor jeg synes at decoupleren har sin vigtigste funktion, er ved snæver manøvrering på asfalt, og så det, at man ikke behøver at have et reservehjul, der er slidt nøjagtigt som de fire andre, da man ved punktering, bare kan køre 2WD og dermed ikke belaste drivlinien.
16" Syncro med hævetag 1.9 Diesel 1990

Vores Syncro: http://www.t3nettet.dk/forum/din-bil/91914-syncronauternes-camperbus

Se vores blog her: www.syncronauterne.blogspot.dk

Offline vw_madsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.551
  • Ud og se i gammel vw
    • Vis profil
  • T3 model: NANGIJALA EXPRESSEN
  • By: 4600 køge
Syncronauternes camperbus
« Svar #17 Dato: 07. August 2013 kl: 11:56:38 »
+når man kommer ud for ude i ødemarken og ikke have flere reserve hjul kan man sætte et hvilket somhelst dæk på fælge og køre videre
Jeg harogså decupler og mærker en noget. Mere rolig bil og køre i
Følg min tråd. På http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=53.0
MVH. Mads Sandfeld.
tlf 21770306

T3 Woods`stuck Madsens syncro
t2 pannel van 1955
vw beach buggy 1967
vw safari 1967
suzuki wagon 2000
yamaha 4 g dx 1979
T3klub medlem nummer 19.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Syncronauternes camperbus
« Svar #18 Dato: 07. August 2013 kl: 15:03:27 »
Citér
Så det du siger er: hvis jeg er tilfreds med hvordan bilen er at parkere nu, og jeg er tilfreds med at rotere mine hjul for hver 5000 km (inkl. reservehjul), så er der ingen grund til at kaste penge efter en decoupler lige nu....? (og så er der vel også noget med at 2WD slider mindre på dækkene end 4WD gør, eler...?) :huh:


Det er jo klart et prioriterings spørgsmål.

Det siges, at der er brændstofbesparelse at hente, men jeg har ikke kunnet konstatere det med sikkerhed, da jeg også på ferier og andre længere ture kører både med  2WD og 4WD.

Men vw-madsen skærer min pointe ud i pap. Du er på den, på hård vej uden decoupler, hvis et af dine dæk (incl. reservehjul) bliver ødelagt.

Så er det 5 nye ens dæk, eller risikoen for at smadre din drivlinie.

Med decoupler har du muligheden for at køre 2WD det meste af tiden, i sådan en situation, og så koble 4WD til, når der er brug for det.

Når der er det, skader du jo ikke din drivlinie pga. det løse underlag.

Derimod synes jeg ubetinget at fraprioriteringen af spær foran giver god mening. Under de allerfleste omstændigheder klarer den sig fint med bagspærret alene. Jeg har dog haft brug for forreste spær et par gange, hovedsageligt i sne og på is.

Husk at aktivere spærret jævnligt ellers kan det sætte sig fast.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Quaade

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 155
    • Vis profil
Syncronauternes camperbus
« Svar #19 Dato: 10. August 2013 kl: 06:51:13 »
Nu så jeg Jeres bil nede ved Niels Erik i går da jeg skulle se på hans anden 16".
Det er sjovere at se bilen "live" end på billeder..
Det så rigtigt godt ud, det i har fået lavet, så jeg kunne jo ikke lade være med at snuse lidt, så jeg kunne få idéer til mit nye projekt.
Hald og lykke med projektet og go´ tur fremover.
16" syncro 2,1I Finsk mili ambulance.

Offline hanslars

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 165
    • Vis profil
Syncronauternes camperbus
« Svar #20 Dato: 11. August 2013 kl: 09:44:17 »
Jo tak.
Ja, der var et par stykker forbi i løbet af dagen. Endte med at bruge det meste af dagen på værkstedet, hvor vi fik skiftet vores to forbrugsbatterier til et Exide 120 Ah Gel. Vi købte også en måtte til at lægge over bagagerummet, som vi stod og tilpassede. Endnu en fin dag på besøg hos Niels Erik :)

Citat fra: "Quaade" post=102212
Nu så jeg Jeres bil nede ved Niels Erik i går da jeg skulle se på hans anden 16".
Det er sjovere at se bilen "live" end på billeder..
Det så rigtigt godt ud, det i har fået lavet, så jeg kunne jo ikke lade være med at snuse lidt, så jeg kunne få idéer til mit nye projekt.
Hald og lykke med projektet og go´ tur fremover.
16" Syncro med hævetag 1.9 Diesel 1990

Vores Syncro: http://www.t3nettet.dk/forum/din-bil/91914-syncronauternes-camperbus

Se vores blog her: www.syncronauterne.blogspot.dk

Offline hanslars

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 165
    • Vis profil
Syncronauternes camperbus
« Svar #21 Dato: 15. September 2013 kl: 19:49:40 »
SÅ er der lidt nye billeder af det nye batteri, og vores ebay-low-budget-voltmeter :)
Bemærk forskellen på 12,6 og 12,7 V - det er forskellen på om kompressoren på køleskabet kører eller ej.  :cheer:

[attachment=15582]hd4b861a.jpg[/attachment]

[attachment=15583]h78cc5c1.jpg[/attachment]

[attachment=15584]h453fe16.jpg[/attachment]
16" Syncro med hævetag 1.9 Diesel 1990

Vores Syncro: http://www.t3nettet.dk/forum/din-bil/91914-syncronauternes-camperbus

Se vores blog her: www.syncronauterne.blogspot.dk

Offline hanslars

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 165
    • Vis profil
Syncronauternes camperbus
« Svar #22 Dato: 15. September 2013 kl: 19:55:06 »
Udenpå er der også sket lidt.
Vi fandt en smal tagboks på dba.dk (ca. 35x243) til 100,- Gasfjedrene var flade, men jeg fik forhandlet mig frem til en god pris hos sodemann.dk på et par spritnye. Nu er der mere plads til lette ting, som fylder.
Næste trin bliver nok at få installeret en alu-boks i badekarret foran. Men mere om det når det bliver aktuelt.


[attachment=15585]h0c68867.jpg[/attachment]

[attachment=15586]h71990cc.jpg[/attachment]

[attachment=15587]h55c62d5.jpg[/attachment]

[attachment=15588]h7f8e850.jpg[/attachment]
16" Syncro med hævetag 1.9 Diesel 1990

Vores Syncro: http://www.t3nettet.dk/forum/din-bil/91914-syncronauternes-camperbus

Se vores blog her: www.syncronauterne.blogspot.dk

Offline hanslars

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 165
    • Vis profil
Syncronauternes camperbus
« Svar #23 Dato: 15. September 2013 kl: 20:09:22 »
Da vi skiftede batteri ovre hos Niels Erik, fik vi også en måtte til bagagerummet/soveværelset.
Niels Erik var så rar at lade os stå og tilpasse måtten i hans værksted efter lukketid. Han skulle alligevel lave nogle ting færdige. Det er ikke hos mange mekanikere man oplever den slags gæstfrihed :)

[attachment=15597]h7109800.jpg[/attachment]
16" Syncro med hævetag 1.9 Diesel 1990

Vores Syncro: http://www.t3nettet.dk/forum/din-bil/91914-syncronauternes-camperbus

Se vores blog her: www.syncronauterne.blogspot.dk

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
Syncronauternes camperbus
« Svar #24 Dato: 15. September 2013 kl: 20:46:02 »
Den bliver virkelig fin - er der nyheder om jeres rute ?
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Syncronauternes camperbus
« Svar #25 Dato: 15. September 2013 kl: 21:00:29 »
Hvor bliver jeres bus fin :)
Den kommer til at give mange dejlige tur timer :)

Venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Syncronauternes camperbus
« Svar #26 Dato: 15. September 2013 kl: 21:14:52 »
Det ser ud til at blive en rigtig god bil,
Kan I fortælle mig om køleskabet, evt. hvad hedder den mere Waeco, så må jeg kunne søge opl. på det, eller har I data på den indhold, forbrug m.m.

Tak og Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline hanslars

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 165
    • Vis profil
Syncronauternes camperbus
« Svar #27 Dato: 16. September 2013 kl: 06:53:37 »
Citat fra: "t3søren" post=103248
Den bliver virkelig fin - er der nyheder om jeres rute ?


Nej ikke endnu. Altså vi holder stadig fast i vores plan A, som er at sende hende til Australien, selv backpacke i Sydøstasien imens. Efter Australien skal hun sendes til Sydamerika, mens vi backpacker igennem stillehavet, over Los Angeles og videre til Sydamerika.

Men nu ser vi. Vi vil have solgt huset, og det har været til salg i 6 måneder (nok lidt for dyrt) - så nu prøver vi ny mægler og ny pris  :silly:

Så kan vi jo bruge tiden til småprojekter på bilen imes  ;)
16" Syncro med hævetag 1.9 Diesel 1990

Vores Syncro: http://www.t3nettet.dk/forum/din-bil/91914-syncronauternes-camperbus

Se vores blog her: www.syncronauterne.blogspot.dk

Offline hanslars

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 165
    • Vis profil
Syncronauternes camperbus
« Svar #28 Dato: 16. September 2013 kl: 06:55:54 »
Citat fra: "Aakerman" post=103249
Hvor bliver jeres bus fin :)
Den kommer til at give mange dejlige tur timer :)


Ja det håber vi :) Vi har allerede haft en del i den her i sommer, og kan mærke at der sænker sig en vis ro, lige så snart vi tøffer ud af landevejen!  :cheer:
16" Syncro med hævetag 1.9 Diesel 1990

Vores Syncro: http://www.t3nettet.dk/forum/din-bil/91914-syncronauternes-camperbus

Se vores blog her: www.syncronauterne.blogspot.dk

Offline hanslars

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 165
    • Vis profil
Syncronauternes camperbus
« Svar #29 Dato: 16. September 2013 kl: 07:04:35 »
Citat fra: "kh" post=103252
Det ser ud til at blive en rigtig god bil,
Kan I fortælle mig om køleskabet, evt. hvad hedder den mere Waeco, så må jeg kunne søge opl. på det, eller har I data på den indhold, forbrug m.m.


Det hedder Waeco MDC 65, det er på 64 liter og kan køre på 12/24V (ved 230V skal du have en omformer til) - det er optimeret til at køre på solenergi, gennemsnitsforbruget er ca. 45 W
Se mere her:
http://www.my-caravanning.com/dk/produkter/koeling/kompressorkoleskabe/
16" Syncro med hævetag 1.9 Diesel 1990

Vores Syncro: http://www.t3nettet.dk/forum/din-bil/91914-syncronauternes-camperbus

Se vores blog her: www.syncronauterne.blogspot.dk