Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - seppo

Sider: 1 [2]
16
Syncro Fora / Lidt Syncro \"Hvad er det?\" spørgsmål.
« Dato: 26. November 2012 kl: 20:44:57 »
Jeg er lige ved at gennemgå min motor fra AA til Z på for at se om alt virker som det skal.. Jeg er faldet over et par ting som jeg ikke har styr på.

1. Jeg er ved at tjekke samlinger og tæthed omkring min indsugning. Bag ved luftfilter kassen/røret er en rund tingest med et stik i. Hvad er det? og hvordan skal det tilsluttes? der er 3 slanger omkring og to af dem går ingensteder hen. Den ene skal naturligvis gå hen til selve luftfilteret, men hvilken? Og kan nogen forklare mig hvad de er til for? (tjek billede 1-2) Billederne er taget igennem hullet fra baglygten.

2.
Min tomgang virker som om at den er for høj. Jeg har fundet ud af at jeg kan rykke med den markerede ventil på billede 3 og derved sænke tomgangen væsentligt. Er det rigtig forstået at dette er koldstarts ventilen som giver tænding tidligere? og denne skal vel gå så langt tilbage som den overhovedet kan når håndtaget er trykket ind?

3. Jeg har aldrig hørt min køler-blæser køre. men jeg har heller ikke haft bilen i varmeperioder endnu, har netop tjekket stikket i selve køleren og når jeg forbinder to af de tre stik starter blæseren fint, jeg kan starte både high og low speed på denne måde. Men det betyder jo ikke nødvendigvis at det ventilen slår til når den skal, kan jeg tjekke ventilen på nogen måde? det samme spørgsmål har jeg til ventilerne oppe ved indgangen til blokken ved cylinder 3, kan disse på nogen måde tjekkes uden at skille dem ad?

Det var det for nu.... det blir godt nok tidligt mørkt nu, og så kan man da overhovedet ikke følge slanger og tjekke ledninger... ;)

17
Syncro Fora / Erfaringer med selektivt firehjulstræk?
« Dato: 12. November 2012 kl: 15:19:16 »
Hej alle sammen!


Jeg er efter en bristet drivaksel foran og hele dækmønster slidtage snakken blevet lidt lun på at få den manglende knap imellem diff-låsene sat i.

Hvad er jeres erfaringer? Hvad giver det l/100 ? (hvis det giver noget)  hvad er fordele ulemer ved decoupler løsningen med viscose kontra uden?

Og sidst men ikke mindst, hvad kan jeg gøre det for ? det er lidt svært at finde en præcis pris på det. (måske nogen har en liggende?)


Mvh Seppo

18
Syncro Fora / Spørgsmål til syncro mekanikken.
« Dato: 06. November 2012 kl: 11:22:24 »
Hej Syncroner!

Jeg har nu tilbagelagt en hel del kilometer i min dejlige Doka 1.9 syncro. Det går nogenlunde smertefrit, den har kun revet et drivled fra hinanden ind til nu.

Men for at kunne passe rigtig godt på det mekaniske har jeg lige nogle spørgsmål vedr. VC´erne. Fordi jeg forstår ikke helt snakken om de ens slidte dæk. Det giver mening for mig at dækkene på den bagerste aksel skal være helt ens da VC jo ellers vil tro at et mere slidt/mindre dæk laver hjulspin da rotationen jo er kortere. Derfor vil VC blive belastet voldsomt og konstant sende store mænger moment op til forhjulene hvilket er dårligt nyt for hele bilen. Men det jeg ikke forstår er hvorfor det er vigtigt på forhjulene? den "sender" vil ikke noget kraft tilbage igennem diff og kardan der kan skade VC´en herfra? Eller er det fordi at med mere slidte fordæk vil de køre for langsomt i forhold til baghjulene og derfor belaste?

Og så lige et bonus spørgsmål. Jeg har 4 gode Grabber AT2 15 tommer på. De er rigtig fine, men jeg har intet reservehjul til den! og det kan jo ikke nytte noget at købe et nu da slidet vil fravige resten af drivlinien for meget. Men hvor slemt ville det være at smide et forkert størrelse dæk på hvis jeg en dag punkterede hvis det kun var for at halte hjem? vil det koge VC´eren med det samme?

that is all.

19
Alt andet / Anhænger træk & evt byt af vindic hardtop til telt
« Dato: 26. September 2012 kl: 19:43:54 »
Hej T3´ere!

Jeg har et anhængertræk jeg ikke skal bruge, det er til 1.5T. Byd løs!


Jeg har også en vindic hardtop til doka som jeg gerne bytter med et tagtelt hvis det har interesse.


[attachment=12588]noname1.jpg[/attachment]

[attachment=12589]noname2.jpg[/attachment]

20
Syncro Fora / Nogen der kender denne Gule Doka?
« Dato: 19. September 2012 kl: 11:56:25 »
Hej!

Endelig er jeg blevet syncro ejer! og det er bare rigtig fedt!
Bilen er købt og forrige ejer havde haft den i ca. 1½ år og i 30.000km. Han kendte desværre ikke så meget til motoren som er sat i for relativt nyligt. Det er en AAZ Motor.

Jeg vil meget gerne i kontakt med tidligere ejere for at få lidt mere info på denne motor.


Håber at høre fra nogle!

 - skal nok introducere bilen nærmere senere :)

21
Biler.. / K: Syncro. Haves: Scirocco
« Dato: 20. August 2012 kl: 18:13:26 »
Hej !

Jeg har besluttet mig for at tilpasse min køretøj med min livsstil, dette har jeg nemlig ikke helt gjort de sidste par år- Jeg elsker at komme væk fra vejen og ud i naturen og har altid en hel masse ting jeg vil have med mig. Derfor er min nuværende bil ikke helt optimal.

Min Scirocco er en fantastisk bil! ingen tvivl om det- og det er med vemod at jeg overhovedet er begyndt at tænke på at skille mig af med den, Men den passer bare ikke længere til mit behov.

jeg ønsker mig en Syncro i fornuftig stand, den skal være synet og være funktionsdygtig- jeg er fuldsændig klar over at det er nogle gamle biler efterhånden og de jo er langt fra perfekte rent mekanisk- dette gør mig ingen ting, jeg elsker at rode med biler.

Min Scirocco er lige blevet synet og er yderst velholdt.
Motoren har gået 200.000 og bilen har kørt en del mere. Den er renoveret i 99 og er stadig pæn.
Modelen er GTX og motoren er JH med stempler fra en DX. Bilen har ca 120hk

Mht til rust er det meget minimalt. Især bunden er rigtig flot.

Skriv hvis flere billeder ønskes.

Sider: 1 [2]