16
Syncro Fora / Lidt Syncro \"Hvad er det?\" spørgsmål.
« Dato: 26. November 2012 kl: 20:44:57 »
Jeg er lige ved at gennemgå min motor fra AA til Z på for at se om alt virker som det skal.. Jeg er faldet over et par ting som jeg ikke har styr på.
1. Jeg er ved at tjekke samlinger og tæthed omkring min indsugning. Bag ved luftfilter kassen/røret er en rund tingest med et stik i. Hvad er det? og hvordan skal det tilsluttes? der er 3 slanger omkring og to af dem går ingensteder hen. Den ene skal naturligvis gå hen til selve luftfilteret, men hvilken? Og kan nogen forklare mig hvad de er til for? (tjek billede 1-2) Billederne er taget igennem hullet fra baglygten.
2.
Min tomgang virker som om at den er for høj. Jeg har fundet ud af at jeg kan rykke med den markerede ventil på billede 3 og derved sænke tomgangen væsentligt. Er det rigtig forstået at dette er koldstarts ventilen som giver tænding tidligere? og denne skal vel gå så langt tilbage som den overhovedet kan når håndtaget er trykket ind?
3. Jeg har aldrig hørt min køler-blæser køre. men jeg har heller ikke haft bilen i varmeperioder endnu, har netop tjekket stikket i selve køleren og når jeg forbinder to af de tre stik starter blæseren fint, jeg kan starte både high og low speed på denne måde. Men det betyder jo ikke nødvendigvis at det ventilen slår til når den skal, kan jeg tjekke ventilen på nogen måde? det samme spørgsmål har jeg til ventilerne oppe ved indgangen til blokken ved cylinder 3, kan disse på nogen måde tjekkes uden at skille dem ad?
Det var det for nu.... det blir godt nok tidligt mørkt nu, og så kan man da overhovedet ikke følge slanger og tjekke ledninger...
1. Jeg er ved at tjekke samlinger og tæthed omkring min indsugning. Bag ved luftfilter kassen/røret er en rund tingest med et stik i. Hvad er det? og hvordan skal det tilsluttes? der er 3 slanger omkring og to af dem går ingensteder hen. Den ene skal naturligvis gå hen til selve luftfilteret, men hvilken? Og kan nogen forklare mig hvad de er til for? (tjek billede 1-2) Billederne er taget igennem hullet fra baglygten.
2.
Min tomgang virker som om at den er for høj. Jeg har fundet ud af at jeg kan rykke med den markerede ventil på billede 3 og derved sænke tomgangen væsentligt. Er det rigtig forstået at dette er koldstarts ventilen som giver tænding tidligere? og denne skal vel gå så langt tilbage som den overhovedet kan når håndtaget er trykket ind?
3. Jeg har aldrig hørt min køler-blæser køre. men jeg har heller ikke haft bilen i varmeperioder endnu, har netop tjekket stikket i selve køleren og når jeg forbinder to af de tre stik starter blæseren fint, jeg kan starte både high og low speed på denne måde. Men det betyder jo ikke nødvendigvis at det ventilen slår til når den skal, kan jeg tjekke ventilen på nogen måde? det samme spørgsmål har jeg til ventilerne oppe ved indgangen til blokken ved cylinder 3, kan disse på nogen måde tjekkes uden at skille dem ad?
Det var det for nu.... det blir godt nok tidligt mørkt nu, og så kan man da overhovedet ikke følge slanger og tjekke ledninger...