Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - seppo

Sider: 1 ... 7 8 [9]
121
Syncro Fora / Spørgsmål til syncro mekanikken.
« Dato: 12. November 2012 kl: 16:26:58 »
Hvorfor det Blackchart?


Jeg rev en af mine over ved drivleddet for ikke så længe siden, hjullet virkede som om at det sad meget godt fast i bærearm og støddæmper osv.... mener du at selve drivleddet binder noget sammen? det tror jeg nu ikke at de gør?

122
Syncro Fora / Erfaringer med selektivt firehjulstræk?
« Dato: 12. November 2012 kl: 15:19:16 »
Hej alle sammen!


Jeg er efter en bristet drivaksel foran og hele dækmønster slidtage snakken blevet lidt lun på at få den manglende knap imellem diff-låsene sat i.

Hvad er jeres erfaringer? Hvad giver det l/100 ? (hvis det giver noget)  hvad er fordele ulemer ved decoupler løsningen med viscose kontra uden?

Og sidst men ikke mindst, hvad kan jeg gøre det for ? det er lidt svært at finde en præcis pris på det. (måske nogen har en liggende?)


Mvh Seppo

123
Syncro Fora / Spørgsmål til syncro mekanikken.
« Dato: 12. November 2012 kl: 15:14:02 »
Igen-  Tak for svarene!


Mary- Det var da en kanon god løsning på mit problem, det havde jeg slet ikke tænkt på! at tage en drivaksel af foran er jo ikke det store slæb, så det bliver min løsning hvis punkteringen en dag sker :).

124
Mekanisk / Justering af gearskifte
« Dato: 06. November 2012 kl: 21:12:12 »
Jeg lytter lige med her. Jeg har nogenlune samme problem.

2 gear er intet problem, men første gear kræver at jeg trykker let ned på gearstangen mens jeg vælger. Dette giver den trælse risiko for at ramme bakgear ;)

Jeg har været nede og kikke lidt overfladisk på det. og jeg tror faktisk at det kan skyldes at selve gearstangen er let bøjet og derfor rammer "skinnen" lige under gearstangen før at selve geareret er linet op på gearkassen... Derfor skal jeg trykke stangen ned for at kommer ned under "skinnen" så jeg kan nå dette punkt.

Jeg har ikke fået udbedret dette endnu, og er heller ikke helt sikker på at det er her problemet ligger, men det er da værd at tjekke :)

125
Syncro Fora / Spørgsmål til syncro mekanikken.
« Dato: 06. November 2012 kl: 18:14:16 »
Fed tråd! godt med noget teknisk snak, og ikke en "hvem har stjålet min t3" ;)

Jeg misunder dig Jens for at kunne læse inde på IG16- Det kan jeg desværre ikke da tyskevnerne overhovedet ikke kan klare det, og google translate holder heller ikke helt med al syncro slang´et.


Jeg forstår det nu tror jeg, det er præcis som jeg regnede med, nu forstår jeg det bare bedre :)

Min konklusion er at der ikke er nogen god grund til at jeg køre rundt med et reservehjul som ikke er samme mønster som mine grabbere, da det vil gøre mere skade end gavn. Så jeg må nøjes med noget lappe skum eller en sækkevogn til at fragte dækket til nærmeste dækcenter hvis jeg punktere.... når grabberne så engang giver op, så skal der købes minimum 5 af næste sæt og roteres effektivt.

Har lige testet VC´en og den virker efter forskrifterne! skønt system når man ser bort fra dæk problemet.

126
Syncro Fora / Spørgsmål til syncro mekanikken.
« Dato: 06. November 2012 kl: 15:26:26 »
Tak for forklaringen! det begynder at hænge lidt sammen i hovedet på mig nu :)

Men jeg er stadig ikke helt indforstået med polemikken omkring slidtage af dækkene- Forstå mig ret, jeg er helt klar over at forskellige størrelse dæk som følge af uens slidtage vil belaste en bil utilsigtet på aksler og gearkasser, men hvorfor er syncro kørere så optaget af dette? er det voldsommere end på andre biler da?

Fordi, som jeg forstår Andreas, så betyder det egentlig ikke noget (for VC´eren) hvis det ene dæk på bagakslen er lidt mindre en det modsatte på samme aksel, dette bliver udlignet af differentialet (Dette gælder naturligvis ikke når spærren er slået til. så vil belastningen blive voldsom)

Kort, ud fra denne forståelse sker der ingen ting med VC´eren hvis jeg en dag punktere på mit grabber, og smider et 15 continental helårsdæk på- halter hjem og får grabberen lappet... Tar jeg fejl? differentialet udligner vel mønsterforskellen?

Grunden til at jeg spørger er at det er meget logisk for mig at forstå at HVIS denne forskel ikke udlignes af differentialet- så vil VC olien koge og blive ødelagt efter ganske kort tid.


Nå ja, og når vi er ved drivlinien så kommer en anden ting jeg har spekuleret over- som lidt er et spinoff af ovenstående, nemlig dæktryk. HVIS at en smule skævslidtage på et dæk kan belaste og briste store komponenter som gearkasser og differentialer, hvad kan 0.5 bar så ikke gøre? Jeg køre på 3.0 hele vejen rundt! og jeg høre mange forskellige meninger om dette, nogle mener at det skal være 2.5---3-0 og dette vil da ændre rulle diameteren på dækket?

127
Syncro Fora / Spørgsmål til syncro mekanikken.
« Dato: 06. November 2012 kl: 11:22:24 »
Hej Syncroner!

Jeg har nu tilbagelagt en hel del kilometer i min dejlige Doka 1.9 syncro. Det går nogenlunde smertefrit, den har kun revet et drivled fra hinanden ind til nu.

Men for at kunne passe rigtig godt på det mekaniske har jeg lige nogle spørgsmål vedr. VC´erne. Fordi jeg forstår ikke helt snakken om de ens slidte dæk. Det giver mening for mig at dækkene på den bagerste aksel skal være helt ens da VC jo ellers vil tro at et mere slidt/mindre dæk laver hjulspin da rotationen jo er kortere. Derfor vil VC blive belastet voldsomt og konstant sende store mænger moment op til forhjulene hvilket er dårligt nyt for hele bilen. Men det jeg ikke forstår er hvorfor det er vigtigt på forhjulene? den "sender" vil ikke noget kraft tilbage igennem diff og kardan der kan skade VC´en herfra? Eller er det fordi at med mere slidte fordæk vil de køre for langsomt i forhold til baghjulene og derfor belaste?

Og så lige et bonus spørgsmål. Jeg har 4 gode Grabber AT2 15 tommer på. De er rigtig fine, men jeg har intet reservehjul til den! og det kan jo ikke nytte noget at købe et nu da slidet vil fravige resten af drivlinien for meget. Men hvor slemt ville det være at smide et forkert størrelse dæk på hvis jeg en dag punkterede hvis det kun var for at halte hjem? vil det koge VC´eren med det samme?

that is all.

128
Alt andet / Anhænger træk & evt byt af vindic hardtop til telt
« Dato: 26. September 2012 kl: 19:43:54 »
Hej T3´ere!

Jeg har et anhængertræk jeg ikke skal bruge, det er til 1.5T. Byd løs!


Jeg har også en vindic hardtop til doka som jeg gerne bytter med et tagtelt hvis det har interesse.


[attachment=12588]noname1.jpg[/attachment]

[attachment=12589]noname2.jpg[/attachment]

129
Syncro Fora / Nogen der kender denne Gule Doka?
« Dato: 19. September 2012 kl: 21:07:14 »
Tak for svarene! så er jeg ved at komme lidt tættere på bilens historie... Det er altid spændende med sådan nogle gamle slæder..


Man kan lige ane et kommune klistermærke på døren... som jo så nok er århus amt ;)

Vh Seppo

130
Syncro Fora / Nogen der kender denne Gule Doka?
« Dato: 19. September 2012 kl: 11:56:25 »
Hej!

Endelig er jeg blevet syncro ejer! og det er bare rigtig fedt!
Bilen er købt og forrige ejer havde haft den i ca. 1½ år og i 30.000km. Han kendte desværre ikke så meget til motoren som er sat i for relativt nyligt. Det er en AAZ Motor.

Jeg vil meget gerne i kontakt med tidligere ejere for at få lidt mere info på denne motor.


Håber at høre fra nogle!

 - skal nok introducere bilen nærmere senere :)

131
Biler.. / t3 fundet til salg andre steder
« Dato: 05. September 2012 kl: 13:39:15 »
Citat fra: "Alp"
Citat fra: "kasper"
Syncro doka 16" i sverige, men på danske papirer:

http://www.blocket.se/kristianstad/Vw_Syncro_1_6_TD_16__42022241.htm?ca=3&w=3


http://www.guloggratis.dk/erhvervsbiler/vw/transporter/annonce/16093127-vw-syncro-16


Og syntes man at det er for dyrt, så køb den samme på DBA til 25.000.


;)

132
Biler.. / K: Syncro. Haves: Scirocco
« Dato: 26. August 2012 kl: 17:19:22 »
Smider lige et par ekstra billeder.

133
Biler.. / K: Syncro. Haves: Scirocco
« Dato: 22. August 2012 kl: 21:07:30 »
Jeg aner ikke hvad jeg kan kræve for den.... den er uden tvivl mere værd end hvad jeg kan få for den i kontant handel, det er også derfor jeg prøver mig med et byt. Havde det været en Golf mk1 gti som den er identisk med ville den jo være noget nær 50 k værd.
Men de er til salg omkring 30-35 i tilsvarende stand...

Men ja jeg tror helt bestemt at det er en fremtidig klassiker, det køre virkelig bare afsindigt godt sådan en.... bare ikke når vejen bliver ujævn og man vil ha en båd og fiskestænger og cykler med sig... Derfor-> Syncro.  ;)

134
Biler.. / K: Syncro. Haves: Scirocco
« Dato: 22. August 2012 kl: 17:47:12 »
Tak, ja den er sgu dejlig. Sjælden bil, men identisk mekanik med golf 1-2 så dele er super nemt at få fat i.

135
Biler.. / K: Syncro. Haves: Scirocco
« Dato: 20. August 2012 kl: 18:13:26 »
Hej !

Jeg har besluttet mig for at tilpasse min køretøj med min livsstil, dette har jeg nemlig ikke helt gjort de sidste par år- Jeg elsker at komme væk fra vejen og ud i naturen og har altid en hel masse ting jeg vil have med mig. Derfor er min nuværende bil ikke helt optimal.

Min Scirocco er en fantastisk bil! ingen tvivl om det- og det er med vemod at jeg overhovedet er begyndt at tænke på at skille mig af med den, Men den passer bare ikke længere til mit behov.

jeg ønsker mig en Syncro i fornuftig stand, den skal være synet og være funktionsdygtig- jeg er fuldsændig klar over at det er nogle gamle biler efterhånden og de jo er langt fra perfekte rent mekanisk- dette gør mig ingen ting, jeg elsker at rode med biler.

Min Scirocco er lige blevet synet og er yderst velholdt.
Motoren har gået 200.000 og bilen har kørt en del mere. Den er renoveret i 99 og er stadig pæn.
Modelen er GTX og motoren er JH med stempler fra en DX. Bilen har ca 120hk

Mht til rust er det meget minimalt. Især bunden er rigtig flot.

Skriv hvis flere billeder ønskes.

Sider: 1 ... 7 8 [9]