Forfatter Emne: Skal købe T3... 2wd eller Syncro? + spm om 1,9TDK  (Læst 2917 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Skal købe T3... 2wd eller Syncro? + spm om 1,9TDK
« Dato: 17. September 2009 kl: 22:23:09 »
TDK er så vidt jeg ved norsk for 1,9TD motorkode AAZ
Mvh. Casper

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Skal købe T3... 2wd eller Syncro? + spm om 1,9TDK
« Svar #1 Dato: 18. September 2009 kl: 05:19:22 »
Vi har en syncro med en AAZ motor. Den har nu koert omkring 360.000km og gaar fint. Vi er paa tur jorden rundt og er meget glade for 4wd. Vi har en enkelt gang maatte afmontere kardanakslen og krydse et bjergpas med kun baghjulstraek. Det gik, men vi savnede 4wd.  Det var i Andesbjergene her i Peru og vi kom op i snestorm paa smaa stejel bjergveje.

Vi har stort set ikke haft problemer med de dele som har med 4wd at goere, saa jeg vil ikke vurdere at en 4wd er ret meget dyere i drift end en 2wd. "eneste" forskel er kardanaksel, fortoej og traekaksler foran, og det er begraenset hvor meget det koster at skifte alt dette.

Du kan se mere paa vores hjemmeside.

Jeg ser paa din skirft at du er nordmand, vi har selv boet i Norge, Notodden. Og hvis jeg igen kommer til Norge vil jeg helt klart vaelge en 4wd. Det giver flere muligheder for den sjove koersel.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Skal købe T3... 2wd eller Syncro? + spm om 1,9TDK
« Svar #2 Dato: 21. September 2009 kl: 05:30:45 »
Sikke sjovt at du bor tæt på Notodden, hvor helt nøjagtigt?
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline FarT3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 424
    • Vis profil
Skal købe T3... 2wd eller Syncro? + spm om 1,9TDK
« Svar #3 Dato: 21. September 2009 kl: 08:58:44 »
Hei Odjur.

Jeg er en af dem der syntes at 1,6 td var for lille til Norge. Vi har kørt en del i jeres dejlige land og jeg har en fin 1,9 TD liggende parat til at lægge i bilen. Af mange forskellige årsager er den endnu ikke kommet i bilen, men jeg glæder mig vældigt til det da jeg har hørt meget godt om denne kombination. Jeg kan derfor ikke udtale mig om det er en succes, men jeg gjorde mig mange overvejelser inden købet.

Jeg har aldrig kørt syncro, men skulle jeg bo i Norge ville jeg ikke være red for at finde en så'n. Klart er der mere å mekke med og mye er enklere på 2wd. Jeg ble frarådet å kjøpe syncro i Danmark da der er en del transmissionsstøj fra fortøjet. Vejnettet i Danmark skriker ikke på syncro som det gjør i Norge. (Kørte på rute 7 Halllingdal i sommer Skrekkeligt !!!!!! Trodde de hadde fartsdempere på veien, men det var bare mindre biler som holdt nede i hullerne), Herhjemme klarer jeg meg fint på 2wd.

Lykke til med kjøbet
Med venlig hilsen

FarT3
30252288


Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg

Offline totto

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 11
    • Vis profil
Skal købe T3... 2wd eller Syncro? + spm om 1,9TDK
« Svar #4 Dato: 29. September 2009 kl: 00:24:52 »
Gratulerer med syncro!
Det er fantastisk morro på vinterføre.
Har den sperre forran og bak?
Jeg kjører også syncro med 1,9 motor.
For øyeblikket met en 1,9d afn uten turbo fra en skoda felicia med turbo, dieselpumpe og manifoler fra passat
{;-)
Totto

ps
Oljeflekker!
Den er ny på plassen og markerer revir!

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Skal købe T3... 2wd eller Syncro? + spm om 1,9TDK
« Svar #5 Dato: 29. September 2009 kl: 05:31:07 »
Tillykke med bilen

Jeg kender ganske udmaerket Kongsberg. Vi stod ofte paa ski der i sin tid. Ganske hyggelig by
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk