Forfatter Emne: Nykkeri ved 1600-1900 omdrejninger, JX 1,6 TD  (Læst 1994 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Thambo

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 35
    • Vis profil
  • T3 model: VW T3 Caravelle 1,6 TD 1989
  • By: 2400 Kbh NV
Nykkeri ved 1600-1900 omdrejninger, JX 1,6 TD
« Dato: 07. August 2015 kl: 11:46:25 »
Hey derude i sommerlandet:)

Jeg har nu skiftet brændstof filter og luftfilter, men har stadig nykkeri når man holder en blød fod på speederen imellem 1600-1900 omdrejninger. Diesel pumpen er skiftet til en renoveret/plomberet pumpe fra KAM diesel, så det kan ikke være der fejlen ligger. Motoren går i øvrigt snorlige i tomgang, og når den får lidt at leve af. Nykkeriet opstår når man langsomt tilføre gas. Kan simpelthen ikke greje hvor den er gal. Er det dyser, vakuum el. lign? Håber i kan hjælpe:)

Offline Fynboen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 628
    • Vis profil
  • By: 5600 Faaborg
Nykkeri ved 1600-1900 omdrejninger, JX 1,6 TD
« Svar #1 Dato: 07. August 2015 kl: 12:34:18 »
Hvis det ikke var fordi at pumpen lige er renoveret, så vil jeg sige at det godt kunne være en af de ventiler der sidder i udgangen af pumpen til dysserne, der er defekt/utæt.
 Da jeg fik den Røde, mangelede der en del i sådan en ventil, og det gav lidt udsætter en gang i mellem ved delgas.


Hilsen Fynboen.
Tidligere biler:1987 camper, 1988 Multivan  AAC motor. Rød med hybrid-gearkasse. 1 spær.
 T4 2,5 TDI Van. Desværre ingen T3'er i garagen mere.
Sommer: VW T4 ATLANTIS  2,5 TDI  2002
Hverdag: VW Polo BMT 1,0 TSI 95  2017

Offline torbenmadsen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 1
    • Vis profil
Nykkeri ved 1600-1900 omdrejninger, JX 1,6 TD
« Svar #2 Dato: 18. August 2015 kl: 13:12:03 »
Citat fra: "Thambo" post=122048
Hey derude i sommerlandet:)

Jeg har nu skiftet brændstof filter og luftfilter, men har stadig nykkeri når man holder en blød fod på speederen imellem 1600-1900 omdrejninger. Diesel pumpen er skiftet til en renoveret/plomberet pumpe fra KAM diesel, så det kan ikke være der fejlen ligger. Motoren går i øvrigt snorlige i tomgang, og når den får lidt at leve af. Nykkeriet opstår når man langsomt tilføre gas. Kan simpelthen ikke greje hvor den er gal. Er det dyser, vakuum el. lign? Håber i kan hjælpe:)


Jeg har en T3 1,6 td fra 1989 og den har samme problem. En mekaniker fortalte mig at der er en fejl i styring af turboen. Er der nogen der ved, hvordan den fungerer og hvordan den evt. kan justeres/ udbedres?

Offline Thambo

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 35
    • Vis profil
  • T3 model: VW T3 Caravelle 1,6 TD 1989
  • By: 2400 Kbh NV
Nykkeri ved 1600-1900 omdrejninger, JX 1,6 TD
« Svar #3 Dato: 16. November 2015 kl: 18:25:36 »
Hey Torben og alle andre der har har oplevet dette problem.

I mit tilfælde viste det sig at være beskidte og ikke kalibrerede dyser. Det er utrolig vigtigt at alle fire dyser levere samme tryk. Det kan jo i dit tilfælde godt være et Turbo problem, men jeg vil skyde på at det er et sted i brændstof tilførslen at den er gal, som det var hos mig. Der er ikke rigtig andet for end at gå hele systemet igennem desværre. Vil så sige at det er arbejdet værd. Det er en kæmpe fornøjelse at den lille symaskine omme bag i går snor lige!

Kh Anders

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Nykkeri ved 1600-1900 omdrejninger, JX 1,6 TD
« Svar #4 Dato: 16. November 2015 kl: 19:42:49 »
Hej Thambo. Superfedt at du slutter dit indlæg af med at fortælle hvad problemet var. Alt for tit får vi andre aldrig
at vide hvad der var galt. Super.

Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD